Friday, August 10, 2012

(၆၂)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒ သာသနာ့အာဇာနည္(၁၂)ပါး



          (၆၂)ႀကိမ္ေျမာက္ တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒ ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ပြဲ အခမ္းအနား၌
နိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဗန္းေမာ္ေက်ာင္းတိုက္ ပဓာနနာယက
ဆရာေတာ္ အဘိဓဇအဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိက ၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ ေဒါက္တာဘဒၵႏၱကုမာရာဘိ၀ံသ
(၀ဋံသကာ - ပါဠိသိေရာမဏီ) ဖတ္ၾကားေတာ္မူေသာ နိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔၏ သေမၼာဒနီယ
သာရဏီယဩ၀ါဒကထာ အျပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္ -
             (၆၂)ႀကိမ္ေျမာက္ တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒေရြးခ်ယ္ေရး စာေတာ္ျပန္ပြဲစာေမးပြဲႀကီး၌
တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒဘြဲ႔ရ အရွင္အဘိဇာတာဘိ၀ံသႏွင့္ သေဘာေရးေျဖေအာင္ ၁၄ပါး ၊ အာဂံု
ေဆာင္ ၇၇ပါးအားျဖင့္ ၉၁ ပါးေသာ သာသနာ့အာဇာနည္ အရွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္တကြ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ အမွဴး 
ျပဳေသာ ဥပါသကာ ဥပါသကာမအေပါင္းတို႔အား နိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ကိုယ္စား ၀မ္းေျမာက္ 
ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ျဖစ္ေသာ သေမၼာဒနီယ သာရဏီယကထာႏွင့္ဩ၀ါဒကထာ ေျပာၾကားလိုသည္မွာ - 
           ဗုဒၶဳပၸါေဒါ ဒုလႅေဘာ ေလာကသၼိ ံ , မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ , ပဗၺဇိတ ဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ,
ဒုလႅဘာ သဒၶါသမၸတၱိ , သဒၶမၼႆ၀နံ ဒုလႅဘံ - အ႒ကထာႏွင့္အညီ -
(၁) ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္ေပၚရာအခါ ရခဲ၏ ။
(၂) လူအျဖစ္ ရခဲ၏ ။
(၃) ရွင္ရဟန္းျဖစ္ ရခဲ၏ ။
(၄) (သဒၶါစသည္ႏွင့္) ျပည့္စံုမႈ ရခဲ၏ ။
(၅) သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားရဖို႔ ရခဲ၏ ။
            ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ဖို႔ မေမ့ၾကနဲ႔ ၊ ဒါန - သီလ - သမာဓိ - ပညာ ေရႊအိုးႀကီး ေလးလံုး
ႀကိဳးစားၿပီး ျမွဳပ္ႏွံၾကဟု ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ဘုရားရွင္ဆံုးမေတာ္မူသည္ ။
            တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒ မေထရ္ျမတ္မ်ားေပၚထြန္းရာ တိုင္းျပည္ကား ကမၻာေပၚမွာ
ျမန္မာနိုင္ငံ တစ္နိုင္ငံသာရွိသည္ ။ အျခားဘယ္နိုင္ငံမွာမွ မရွိေခ် ။
             သာသနာေတာ္တြင္ အဆင့္အျမင့္ဆံုးႏွင့္ အခက္အခဲအနက္နဲဆံုး တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋက
ေကာ၀ိဒ ေရြးခ်ယ္ေရးစာေမးပြဲႀကီးကို ၁၃၁၀ ခုႏွစ္ (၁၉၄၈) ခုႏွစ္မွစ၍ ႏွစ္စဥ္မပ်က္ က်င္းပခဲ့ရာ
၁၃၁၅ ခုႏွစ္ (၁၉၅၃ ခုႏွစ္) တြင္ မင္းကြန္းဓမၼနာဒေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏ ၱ၀ိစိတၱသာရာ 
ဘိ၀ံသသည္ ပထမဆံုး တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာနည္အျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္ ။
၁၃၂၁ ခုႏွစ္ (၁၉၅၉ ခုႏွစ္) တြင္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕  မဟာ၀ိသုတာရာမတိုက္မွ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏ ၱေနမိႏၵ
သည္ ဒုတိယေျမာက္ သာသနာ့အာဇာနည္ အျဖစ္ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။ ၁၃၂၅ ခုႏွစ္ (၁၉၆၃ ခုႏွစ္) တြင္  
ျပည္ၿမိဳ႕ ပြင့္လွသိမ္ကုန္းေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱေကာသလႅသည္ တတိယေျမာက္ တိပိဋကဓရ  
သာသနာ့အာဇာနည္အျဖစ္ေပၚထြန္းခဲ့
ပါသည္။
              ထို႔ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ၁၃၃၅ ခုႏွစ္ (၁၉၇၂ ခုႏွစ္) တြင္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဟာ၀ိသုဒၶါရံု
ပါဠိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱသုမဂၤလာလကၤာရသည္ စတုတၳေျမာက္ တိပိဋကဓရ
သာသနာ့အာဇာနည္ အျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္ ။ ထို႔ေနာက္ တစ္ ဖန္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ၁၃၄၆ ခုႏွစ္
(၁၉၈၄ ခုႏွစ္) တြင္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဟာ၀ိသုဒၶါရံု ပါဠိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္မွ ဘဒၵႏ ၱသီရိႏၵာဘိ၀ံသသည္
ပဥၥမေျမာက္ တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာ နည္ အျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္ ။ ထို႔ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔အၾကာ
၁၃၅၆ ခုႏွစ္ (၁၉၉၄ ခုႏွစ္) တြင္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕နယ္ မင္းကြန္းေတာင္ရိုး မိုးမိတ္ကုန္းေျမ တိပိဋကနိကာယ 
ေက်ာင္းတိုက္မွ ဘဒၵႏၱ၀ါယာမိႏၵာဘိ၀ံသသည္ ဆ႒မေျမာက္ တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာနည္အျဖစ္
ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္ ။
              ၁၃၆၁ ခုႏွစ္ (၁၉၉၉ ခုႏွစ္) တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ တိပိဋကေက်ာင္းေတာ္မွ
ဘဒၵႏ ၱသီလကၡႏၶာဘိ၀ံသႏွင့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕နယ္ မင္းကြန္းေတာင္ရိုး မိုးမိတ္ကုန္းေျမ တိပိဋက နိကာယ
ေက်ာင္းတိုက္မွ အရွင္၀ံသပါလာလကၤာရ ႏွစ္ပါးတို႔သည္ ထူးထူးျခားျခား သတၱမ ေျမာက္ ၊ အ႒မေျမာက္
တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာနည္မ်ားအျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္ ။
             ၁၃၆၂ ခုႏွစ္ (၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္) တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ တိပိဋကေက်ာင္းေတာ္မွ
ဘဒၵႏ ၱဂႏၶမာလာလကၤာရသည္ န၀မေျမာက္ တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာနည္အျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္ ။
          ၁၃၆၅ ခုႏွစ္ (၂၀၀၃ ခုႏွစ္) တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ စြန္းလြန္းဂူ၀ိပႆနာေက်ာင္း
တိုက္မွ ဘဒၵႏ ၱသုႏၵရသည္လည္းေကာင္း ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ တိပိဋကေက်ာင္းတိုက္မွ ဘဒၵႏ ၱကၠႏၵပါလသည္
လည္းေကာင္း ဒသမေျမာက္ႏွင့္ဧကာဒသမေျမာက္ တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာနည္မ်ားအျဖစ္
ထူးထူးျခားျခား ထြက္ေပၚခဲ့ပါသည္ ။
             ၁၃၇၁ ခုႏွစ္ (၂၀၁၀ ခုႏွစ္) (၆၂)ႀကိမ္ေျမာက္ တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒ ေရြးခ်ယ္ေရး
စာေမးပြဲႀကီးတြင္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ မဟာသုေဗာဓာရံုေက်ာင္းတိုက္မွ ဘဒၵႏ ၱအဘိဇာတာဘိ၀ံသသည္
ဒြါဒသမေျမာက္ တိပိဋကဓရ သာသနာ့အာဇာနည္အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာပါသည္ ။ (၆၂) ႏွစ္တာကာလ
အတြင္း တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒ သာသနာ့အာဇာနည္ ၁၂ ပါးသာ  ေပၚထြန္းလာသည္ကို  
ေလ့လာၾကည့္ရႈျခင္းအားျဖင့္ တိပိဋကဓရ ၊ တိပိဋကေကာ၀ိဒေရြးခ်ယ္ ေရးစာေမးပြဲႀကီး၏ ခက္ခဲနက္မႈ 
ကို ခန္႔မွန္းနိုင္ၾကပါလိမ့္မည္ ။
             ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ေတြ ၊ ၎တို႔၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ အ႒ကထာက်မ္းစာေတြ ၊ ၎တို႔၏
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဋီကာက်မ္းစာေတြ အျပည့္အစံု ျမန္မာနိုင္ငံမွာသာတည္ရွိၿပီး ၎က်မ္း စာမ်ားကို ေလ့လာ
ၾကည့္ရႈသူ ၊ ခ်ပို႔ေပးသူ ၊ သင္ယူသူမ်ားသည္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံမွာသာ တည္ရွိေပသည္ ။ 
           ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားသည့္အတိုင္း သီလ - သမာဓိ - ပညာ သိကၡာသံုးပါးကို အျပည့္အစံု
က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္သည့္ ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားသည္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံမွာသာ အမ်ားအျပား
တည္ရွိေပသည္ ။
            ဤကဲ့သို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီး အရွည္ခံ့၍ တည္တံ့နိုင္သည္မွာ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ အမွဴးျပဳသည့္
ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ သဒၶါတရား ထက္သန္စြာ အားေပးခ်ီးေျမွာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္ ။
            ျမန္မာနိုင္ငံဖြား ေရွးေရွးေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး အဆက္ဆက္တို႔သည္ ဆရာစဥ္ဆက္ စာေပ
ပရိယတ္ေတြကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ခ်ပို႔သင္ျပေပးၾကသည္ ။ လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး
အေပးအယူထိန္းသိမ္းလာၾကသည္ ။
           ပဋိပတၱိဘက္မွာလည္း ဆရာစဥ္ဆက္က်င့္ႀကံလာခဲ့ေသာ က်င့္စဥ္တရားမ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္း
ေပး၍ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာၾကသည္ ။ ကမၼ႒ာန္းတိုက္ တရားစခန္းေတြဖြင့္ၿပီး
သင္ျပေပးေနၾကသည္ ။ ဤကဲ့သို႔ေသာ အစဥ္အလာေကာင္းမ်ားကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ဆက္လက္ၿပီး
လက္ဆင့္ကမ္းအေပးအယူျပဳကာ ျမန္မာနိုင္ငံဖြား သားေကာင္းသမီးေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းမ်ား
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကို အားေပးခ်ီးေျမွာက္နိုင္ၾကပါေစ ။ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရမင္းမ်ားကလည္း ႏွစ္စဥ္
မပ်က္ဆက္လက္ၿပီး အားေပးခ်ီး ေျမွာက္နိုင္ၾကပါေစ ။
             ျမန္မာနိုင္ငံမွာသာမက ကမၻာမွာပင္ ေက်ာ္ၾကားသည့္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား အားထုတ္
ပံုေလးကို အနည္းငယ္ေျပာပါမည္ ။
           လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ပါဠိေတာ္ (ဘုရားေဟာ) စာအုပ္ ၄၀ - ကို တစ္အုပ္ခ်င္း အကုန္
ၾကည့္ရႈပါသည္ ။  ထို႔ေနာက္ ပါဠိေတာ္အုပ္ေရ ၄၀ - ႏွင့္၎တို႔၏ အဖြင့္အ႒ကထာ အုပ္ေရ ၅၁ - အုပ္
တို႔ကို သူ႔ပါဠိေတာ္ႏွင့္သူ႔အ႒ကထာ တြဲတြဲၿပီး စာအုပ္ေရ (၄၀+၅၁= ၉၁) အုပ္ကို တစ္ေခါက္ၾကည့္ရႈပါ
သည္ ။ ထို႔ေနာက္ ၎ပါဠိေတာ္အုပ္ေရ ၄၀+အ႒ကထာ ၅၁+၎တို႔၏အဖြင့္ဋီကာ ၃၇-ေပါင္း ၁၂၈ -
 အုပ္တို႔ကို ပါဠိ ၊ အ႒ကထာ ၊  ဋီကာ တြဲတြဲၿပီး တစ္ေခါက္ၾကည့္ပါသည္ ။ ၎ေနာက္ လယ္တီဆရာေတာ္
ဟာ တရားသေဘာေတြကို သေဘာေပါက္သြားပါေတာ့သည္ ။ 
           လယ္တီဆရာေတာ္လိုပင္ ယခုတိပိဋကဓရ တိပိဋကေကာ၀ိဒစာေအာင္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္
လည္း ယခုရၿပီး ေအာင္ၿပီး စာေပတို႔သာ မေက်နပ္ေသးပဲ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ေတြ အုပ္ ၄၀ - အားလံုး
၎အဖြင့္ အ႒ကထာေတြအားလံုး ၅၁ - အုပ္ ၊ ဋီကာအားလံုး ၃၇ - အုပ္ တို႔ကို အေခါက္ေခါက္ အခါခါ
ၾကည့္ရႈခ်ပို႔ၿပီး သာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ခ်ီးေျမွာက္နိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းၿပီး ဆရာေတာ္၏
သေမၼာဒနီယ သာရဏီယဩ၀ါဒကထာကို နိဂံုး ကမၸတ္ အဆံုးသတ္အပ္ပါသတည္း ။         ။
         




၁၃၇၂ ခုႏွစ္ ၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္ ၊ တနဂၤေႏြေန႔
၉ - ၅ - ၂၀၁၀ ေၾကးမံုသတင္းစာမွ ကူးယူတင္ျပပါသည္ ။

/
.........................................................................................................................
  

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား