Friday, August 10, 2012

(၃) အမွန္ကိုမသိမႈ ေတြေ၀မႈ ( ေမာဟ )


         အမွန္သေဘာကို မသိျခင္း ၊ ေတြေ၀ျခင္းကို ေမာဟ ဟုေခၚသည္ ။ သစၥာေလးပါး 
 ျမတ္တရား (ဒုကၡသစၥာ ၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယသစၥာ ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ေၾကာင္း  
နိေရာဓသစၥာ ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ေအာင္ လုပ္နည္း မဂၢသစၥာ )ကို မသိျခင္း ၊ ေမာဟ (အ၀ိဇၨာ)
ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေနာက္ သံသရာတြင္ ေရွးကျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကိုလည္း မသိ ၊ 
ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႕ေသာ ခႏၶာအစဥ္ကိုလည္း မသိေပ ။  “ ပုဗၺႏ ၱ ပရေႏ ၱအညာဏ ”  
 တည္း ။ သို႔ျဖစ္၍ ဇာတိဆိုသည့္ အေၾကာင္းကိုစြဲ၍သာ ဇရာ ၊ မရဏအက်ဳိးမ်ား
ျဖစ္ေနရျခင္း ဆိုသည္ လည္း မသိေပ ။ ပစၥဳပၸန္တြင္ရထားသည့္ ခႏၶာငါးပါး 
သည္လည္း အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱပဲဟု မသိေခ် ။ ထိုခႏၶာငါးပါး (ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး) 
 ကို ငါပဲ ၊ သူပဲ ေယာက်္ားပဲ ၊ မိန္းမပဲ ဟု မွားယြင္းစြာ သိျမင္ေနျခင္းသည္
လည္း ေမာဟပဲ ျဖစ္၏ ။ အေကာင္းအဆိုးကို မေ၀ခြဲတတ္ ၊ မပိုင္းျခားတတ္သည့္
သေဘာသည္လည္း ေမာဟ ပဲျဖစ္၏ ။ စိတ္၏ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းမႈကို မသိျခင္း 
သေဘာ ၊ လူမိုက္ျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းကို အျပား အားျဖင့္ မသိျခင္းသေဘာ ၊ 
 ထက္၀န္းက်င္ တရားအားလံုးတြင္ မသိျခင္း ၊ ေတြေ၀ျခင္းေၾကာင့္
၀ဋ္ဆင္းရဲ တြင္ နစ္ေမ်ာရျခင္းသည္လည္း ေမာဟ ။ စိတ္တြင္ 
 ကိေလသာေတြ ထႂကြေသာင္းက်န္းျခင္းကိုလည္း မသိျခင္းသေဘာသည္လည္း   
ေမာဟ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤ ေမာဟသည္ တံခါးက်င္(မင္းတုပ္)လိုပင္ စီးပြား
ခ်မ္းသာသို႔မေရာက္ေအာင္ ပိတ္ပင္တားဆီး တတ္သည္ဟူ၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္
ေမာဟသည္ အကုသိုလ္ တရားတို႔၏ မူလ အေျခခံပင္ျဖစ္၏ ။

က်မ္းကိုး -             




ဦးဆန္းလြင္ (ရွင္အာဒိစၥရံသီ)
ဗုဒၶဘာသာအေျခခံအယူအဆမ်ား

/
.........................................................................................................................
  

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား