ေဗဒင္ႏွင့္ကံတရားတို႔၏ စစ္ပြဲ
သေဗၺဘာယႏၱိ မစၥဳေနာ ဟူေသာေဒသနာအရ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် မ်ားေသာအားျဖင့္
ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္လန္႔ၾကသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မေၾကာက္လန္႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး
တစ္ေယာက္လည္း ထူးထူးျခားျခား ရွိပါသည္ ။ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္မွ စာခ်ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပင္ ျဖစ္၏ ။ တစ္ေန႔တြင္ နာမည္ႀကီး
ေဗဒင္ဆရာတစ္ဦး ထိုေက်ာင္းတိုက္သို႔ စာသင္သားရဟန္းတစ္ပါး၏ အသိမိတ္ေဆြအျဖစ္ ေခတၱ
တည္းခိုရန္ ေရာက္ရွိလာပါသည္ ။
စာသင္သားရဟန္းမ်ား ေမးျမန္း၍ အားရေသာအခါ သူတို႔ခ်စ္ခင္ေလးစားေသာ
စာခ်ဘုန္းႀကီးထံ ေခၚခဲ့ၾကသည္ ။ စာခ်ဘုန္းႀကီး၏ ဇာတာကို စစ္ေဆးေပးရန္ ျဖစ္၏ ။ စာခ်
ဘုန္းႀကီးမွာ သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူ အခ်ိန္ျပည့္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း တပည့္မ်ား၏ ေစတနာကို
ေလးစားေသာအားျဖင့္ ေဗဒင္ဆရာကို လက္ခံေတြ႔ဆံုခဲ့ပါသည္ ။ စာခ်ဘုန္းႀကီး၏ဇာတာကို
ၾကည့္ရႈၿပီးသည္ႏွင့္ ေဗဒင္ဆရာက အရွင္ဘုရားမွာ ခႏၶာပ်က္ကိန္းရွိေနပါတယ္ ။ ယၾတာမေခ်
လို႔ မရပါဘူးဟု ေလွ်ာက္ထားလိုက္ရာ တပည့္ေတြမွာ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားေသာ္လည္း
စာခ်ဘုန္းႀကီးက အလွ်င္းတုန္လႈပ္ျခင္း မရွိေပ ။
ေအးျမၾကည္လင္ေသာမ်က္ႏွာက တစ္ခ်က္ေလးမွ ပ်က္သြားျခင္း မရွိ ၊ ပကတိအတိုင္း
သာ ။ တပည့္မ်ားေရာ ေဗဒင္ဆရာေရာ စာခ်ဘုန္းႀကီးေလးေျပာလာမည့္ စကားကို ဂရုစိုက္
နားေထာင္ေနၾကသည္ ။ ရဟန္းျဖစ္ေစ ၊ လူျဖစ္ေစ ခႏၶာပ်က္ကိန္းအေၾကာင္းသာ ေဟာလိုက္
လွ်င္ ဣေႁႏၵမရေအာင္ ေၾကာက္လန္႔တတ္သည္ ျဖစ္ ရာ ၊ ယခုစာခ်ဘုန္းႀကီး ငယ္ငယ္ေလး
က်မွ ဘာမွမျဖစ္သလို ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရေသာ ေဗဒင္ဆရာအဖို႔
စိတ္ထဲတြင္ မရိုးမရြ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္ ။
စာခ်ဘုန္းႀကီးေလးထံမွ စကားသံအခ်ဳိ႕ထြက္လာသည္ ။
“ ဒကာႀကီး ၊ အခုလိုေဟာၾကားသတိေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဦးပၪၥင္းအ
တြက္ကေတာ့ ကိစၥမရွိပါဘူး ”
အတၱဳကၠံသန ၊ ပရ၀မၻန သေဘာမပါေအာင္ သူေတာ္ေကာင္းပီပီ ေျပာၾကားလိုက္
ေသာစကားျဖစ္ေသာ္လည္း ေဗဒင္ဆရာက နည္းနည္းမွ မေက်နပ္ ၊ သူ႔ပညာကို မယံုၾကည္
ေသာေၾကာင့္ဟု ယူဆေနသည္ ။ မေက်နပ္သည့္စိတ္ဓာတ္က မေျပျပစ္ေသာစကားမ်ားကို
သာ ဖန္တီးေပးလိုက္ရာ -
“ အရွင္ဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္ေျပာတဲ့အတိုင္း ယၾတာမေခ်ဘဲ ေနရဲရင္ေနၾကည့္ပါ ။ ေလးလ
အတြင္းမွာ ခႏၶာပ်က္ရင္ပ်က္ ၊ ခႏၶာမပ်က္ရင္လည္း ေသေလာက္နီးပါး ေရာဂါကို ခံစားရမယ္ ။
အကယ္၍ တပည့္ေတာ္ေျပာတဲ့အတိုင္း မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေဗဒင္က်မ္း ေတြအကုန္
မီးရႈိ႕ပစ္မယ္ “
ေဗဒင္ဆရာကလည္း တြက္နည္းမ်ဳိးစံုတြက္ၾကည့္ထားရာ ခႏၶာပ်က္ကိန္းကိုသာ ေတြ႔
ေနရသျဖင့္ ယခုလို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေဟာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္ ။ လူတစ္ေယာက္၏ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိး
ကို ကံတရားထက္ ဂဏန္းသခ်ၤာမ်ားက ပို၍ဖန္တီးနိုင္သည္ဟု ယူဆလိုက္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ မပီသ
နိုင္ေတာ့ေပ ။
ေဗဒင္ဆရာက သူေျပာခ်င္ရာေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ ဦးခ်ၿပီး ျပန္သြားသည္ ။ ေဗဒင္ဆရာ ၏
အတိအက် ေဟာၾကားခ်က္ေၾကာင့္ တပည့္မ်ားက စိုးရိမ္သျဖင့္ ယၾတာေခ်ရန္ အတင္းအက်ပ္
ေလွ်ာက္ထားၾကရာ -
“ ငါအၿမဲတမ္းယၾတာေခ်ေနတာ မင္းတို႔မေတြ႕ၾကဘူးလား “ ဟု ျပန္ေမးလိုက္ရာ တပည့္မ်ား မွာ
မအူမလည္ျဖင့္ “ ေတြ႔ပါတယ္ဘုရား “ ဟု ေလွ်ာက္ကာ ျပန္ခဲ့ၾကရပါေတာ့သည္ ။ ေဗဒင္ဆရာ
ေဟာေသာ လမ်ားသို႔ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ တပည့္အမ်ားစုမွာ ပို၍ပင္ စိုးရိမ္ေနၾကသည္။
သို႔ေသာ္ အႏၱရာယ္လမ်ားကို ကုန္လြန္ေအာင္ေက်ာ္လာသည္အထိ ဆရာေတာ္ကား
ဘာေရာဂါအသက္ေဘးမွ မျဖစ္သည့္အျပင္ စာခ်ဘုန္းၾကီးဘ၀မွ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးအျဖစ္သို႔ပင္
ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္ ။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ျဖစ္ ေသာအခါက်မွပင္ ေဗဒင္ဆရာေဟာခဲ့
သလို အဘယ့္ေၾကာင့္ အသက္ေဘးအနၱရာယ္ မျဖစ္ရ ေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးၾကည့္ရပါ
ေတာ့သည္ ။
“ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းဆိုေတာ့ ေျပာျပလို႔ ေကာင္းတာေပါ့ ။ ဒကာ ဒကာမဆိုရင္ေတာ့
သိပ္ေျပာလို႔မေကာင္းဘူး ၊ ၾကည္ညိဳေအာင္ ႂကြားျပသလို ျဖစ္ေနမွာစိုးရတယ္ ။ အရွင္ဘုရား
စဥ္းစားၾကည့္ေလ ၊ ေဗဒင္ပညာရွင္ေတြဆိုတာလည္း ပုထုဇဥ္ေတြပဲ ။ အဲဒီေတာ့ အမွားဆိုတာ
ဘယ္ကင္းပါ့မလဲ ။ အညာသိေကာ႑ညမေထရ္ လို ေတာ္တဲ့ေဗဒင္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ေတာင္မွ
ကိုယ့္ေဟာၾကားခ်က္ကို ကိုယ္ျပန္ၿပီး သံသယ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား ။ ဘာလည္းဆိုေတာ့
သူကိုယ္တိုင္ပဲ သိဒၶတၳမင္းသားေလးကို လက္ညွဳိးတစ္ေခ်ာင္းေထာင္ၿပီး ဘုရားဧကန္ျဖစ္ရမယ္လို႔
ေဟာခဲ့တယ္ “
ဘုရားက မွားေနတဲ့ ဒုကၠရစရိယာကို စြန္႔ၿပီး အာဟာရသပၸါယမွ်ေအာင္ အစားအေသာက္
ေတြျပန္ၿပီး ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ရတဲ့အခါ သူကိုယ္တိုင္ပဲ ဘုရားမျဖစ္နိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆၿပီး
ဘုရားအေလာင္းကို စြန္႔ပစ္ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား ။ ဘုရား ျဖစ္ၿပီးလို႔ ဓမၼစၾကာတရား လာေဟာတာ
ကိုေတာင္ မယံုမၾကည္ျဖစ္ေနၾကေသးလို႔ ေသခ်ာ ရွင္းျပၿပီးမွ ေဟာရတယ္ ။ ဆိုလိုတာက ေဗဒင္
ဆရာကိုယ္တိုင္ေတာင္ သူေဟာတာကို သူကိုယ္တိုင္ အျပည့္အ၀မယံုဘူးလို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္သည္ ။ ္
ေဗဒင္ ၊ နကၡတ္ပညာဆိုတာ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကႀကိဳတင္သိနိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ပညာတစ္မ်ဳိးမို႔ ို
ေလးစားအပ္တဲ့ ေလာကီပညာ တစ္ခုပါ ။ ဒါေပမယ့္ လိမ္းေဆးကို စားေဆးအျဖစ္ သံုးလိုက္ရင္
အသက္အႏၱရာယ္ ျဖစ္နိုင္ သလို ဒီၿဂိဳဟ္ထဲ ေရာက္ေနလို႔သာ ဒီလိုျဖစ္ရတာ ၊ အတိတ္ကံ ပစၥဳပၸန္ကံ
ႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္ဘူးလို႔ ယူဆလိုက္ရင္ေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ အဓိကအႏၱရာယ္ႀကီးျဖစ္သြား နိုင္
တယ္ ။
“ ေဗဒင္ဆရာ ၊ လကၡဏာဆရာ ၊ နကၡတ္ဆရာ အေဟာမွားျခင္း အေၾကာင္းႏွစ္ခုရွိတယ္ ။
ပထမအခ်က္က သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ပုထုဇဥ္ပီပီ အတြက္အခ်က္မွားၿပီး အေဟာမွားတာ ၊ ဒုတိယ
အခ်က္က အေဟာခံရသူက ေကာင္းတဲ့ကံသစ္ေတြ အၿမဲမျပတ္ ျပဳလုပ္ေနလို႔ ေဟာၾကားခ်က္မွား
သြားတာေပါ့ ။ တပည့္ေတာ္အေပၚ ေဟာၾကားခ်က္မွားတာ ဒုတိယအခ်က္ေၾကာင့္ပဲေပါ့ ။
သူေဟာတဲ့အခ်ိန္မွာ အျခား ဘယ္ဆရာ လာတြက္တြက္ ခႏၶာ ပ်က္ကိန္းပဲ ထြက္မွာပဲ ။ ဒါဆို
ဘာေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ခႏၶာမပ်က္ရသလဲ ဆိုေတာ့ -
“ ဓနာ ပုညာ ဓီလာေဘန
ကာလံခိယ်တိ ပ႑ိေတာ
ကီဠေနနစ ဒုေမၼ ေဓာ
နိဒၵါယ ကလေဟန၀ါ “
အဓိပၸာယ္က -ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းဟာ ဥစၥာရယ္ ၊ ကုသိုလ္ရယ္ ၊ ပညာဗဟုသုတ
ရယ္ တစ္ခုခုကိုရျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကာလကို ကုန္လြန္ေစတယ္ ။ ပညာမဲ့လူမိုက္ကေတာ့ ျမဴးတူး
ေပ်ာ္ပါးကစားျခင္း ၊ အိပ္ျခင္း ၊ ျငင္းခုန္ခိုက္ရန္ စကားမ်ားျခင္း အခ်ိန္ကာလကို ကုန္လြန္ေစ
တယ္တဲ့ ။ အခ်ိန္မွန္သမွ်ထဲက ဥစၥာရယ္ ၊ ပညာဗဟုသုတ ရယ္ , ရေအာင္ယူတာေတာ ့ဟုတ္
ပါၿပီ ၊ ကုသိုလ္တရားကိုေရာ ဘယ္လိုရေအာင္ယူမလဲလို႔ ေမးစရာရွိလာတယ္ ။
ဒကာဒကာမမ်ားဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကုသိုလ္ဆိုရင္ ဒါနနဲ႔သီလကိုပဲ သတိထားမိ
တတ္တယ္ ။ ဘာ၀နာကို သတိမထားမိၾကဘူး ။ တကယ္က်ေတာ့ ဘာ၀နာကုသိုလ္ဟာ ဒါန ၊
သီလထက္သာတယ္ ။ သြားရင္းလာရင္း ၊ ခ်က္ရင္းျပဳတ္ရင္းနဲ႔လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအားလံုး
စိတ္ခ်မ္းသာ ၊ ကိုယ္က်န္းမာၾကပါေစလို႔ ပြားမ်ားလိုက္တာနဲ႔ ေမတၱာဘာ၀နာကုသိုလ္ ျဖစ္တာ ပဲ ။
အရဟံ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏ လို႔ အာရံုျပဳ
လိုက္တာနဲ႔ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာ၀နာပြားမ်ားၿပီးသား ျဖစ္သြားတာပဲ ။
“ အဲဒီ ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာ၀နာကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ ခႏၶာပ်က္ကိန္းက
လြတ္ခဲ့ရတာေပါ့ ။ လူေတြက မသိၾကလို႔ ကံဆိုတာ ေကာင္းေအာင္လုပ္လို႔ရတယ္ ။ ဒါန ၊ သီလ ၊
ဘာ၀နာလုပ္တာဟာ ကံေကာင္းေအာင္လုပ္တာပဲ ။ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးမရေအာင္
အေကာင္းဆံုးယၾတာေတြ ေခ်ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာ၀နာေတြ ႀကိဳးစားအား
ထုတ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္ “
ဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒဆိုလိုရင္းမွာ ကုသိုလ္ကံသစ္မ်ားကို မေမ့မေလ်ာ့ႀကိဳးစားအား
ထုတ္ေနသမွ် အကုသိုလ္ကံဆိုးမ်ား ေခါင္းေထာင္မလာနိုင္ပဲ ေနာက္ဆုတ္သြားရမည္ဟု ဆိုလို
ပါသည္ ။ အကုသိုလ္ကံမ်ား ေနာက္ဆုတ္သြားရန္အတြက္ ကုသိုလ္ကံမ်ားကို မေမ့မေလ်ာ့ဖို႔
အေရးႀကီးလွပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးက -
“ ကုသိုလ္ကို ကိုယ္ကေမ့လွ်င္ ကုသိုလ္ကကိုယ့္ကို ေမ့လိမ့္မည္ ။ ကုသိုလ္ကကိုယ့္
ကိုေမ့လွ်င္ ေဘးေတြ႔လိမ့္မည္ “ ဟုၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ။ ေဗဒင္ ၊ နကၡတ္ ၊
အတိတ္ ၊ နိမိတ္ ၊ တေဘာင္ စသည္ကို ေကတုဟလမဂၤလာ ဟုေခၚသည္ ။ ထို
ေကတုဟလမဂၤလာကို ယံုၾကည္ျခင္းကို မိမိကိုယ္အညံ့ဆံုး ၊ အညစ္ဆံုး ဥပါသကာထဲ ဆြဲခ်
လိုက္ျခင္းႏွင့္တူေပသည္ ။ ဗုဒၶက အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပၪၥကနိပါတ ၊ စ႑ာလသုတ္တြင္ -
၁ ။ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားလည္းမရွိ
၂ ။ ေစာင့္ထိန္းမႈ သီလမရွိ
၃ ။ ေကာတုဟလမဂၤလာ ကို ယံုၾကည္၏
၄ ။ မဂၤလာကို ယံုၾကည္၍ ကံကို မယံုၾကည္
၅ ။ ဤသာသနာေတာ္မွ အျပင္ဘက္တြင္လည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို ရွာမွီး၏ ။ ထိုသာသနာ
အျပင္ဘက္တြင္လည္း ေရွးဦးစြာ ေကာင္းမႈကိုျပဳ၏ ။
ဤတရားငါးမ်ဳိးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဥပါသကာသည္ ဥပါသကာ ဒြန္းစ႑ားလည္းမည္၏ ။
ဥပါသကာညစ္လည္းမည္၏ ။ ဥပါသကာညံ့လည္းမည္၏ ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။
က်မ္းညႊန္း -
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား