ကာမဂုဏ္
ယေန႔ျမန္မာေ၀ါဟာရတြင္ ကာမဂုဏ္သည္အနက္တစ္မ်ဳိးကိုေဆာင္ေသာ္လည္း မူရင္း
ပါဠိေ၀ါဟာရတြင္ ကာမဂုဏ္သည္ “ မက္ေမာဖြယ္ရာအစုစု “ ဟူေသာအနက္ကိုေဟာ၏ ။ ကာမဂုဏ္အရလည္း အာရံု (၅)ပါးကိုပင္ေဖာ္ျပ၏ ။ သို႔ရာတြင္ ေဒသနာေတာ္တြင္
ကာမဂုဏ္ကို မာရ္နတ္၏ပထမတပ္မၾကီးအျဖစ္တင္စား၍ ဆိုေလ၏ ။ အမွန္အားျဖင့္
ေလာက ၏အစီးအပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္သူမွန္သမွ်သည္ ပထမဦးစြာ မာရ္နတ္၏
ပထမတပ္မၾကီးႏွင့္ မလြဲမေသြ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏ ။ သူနိုင္ကိုယ္နိုင္တိုက္ခိုက္ ရမည္ျဖစ္၏ ။
ပုဗၺဘာဂမဂ္ ေခၚေသာ သမၼာဒိ႒ိႏွင့္သမၼာသကၤပၸ ( ပညာအုပ္စု ) ၊ သမၼာ၀ါယာမ ၊ သမၼာသတိႏွင့္သမၼာသမာဓိ ( သမာဓိအုပ္စု ) တို႔ျဖင့္ ဒုစရိုက္မ်ားႏွင့္မိစၦာအာဇီ၀ တို႔မွ
ေရွာင္ ၾကဥ္နိုင္သည္ႏွင့္သမွ် တိုက္စြမ္းရည္ ထက္ျမက္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ကနိုင္လွ်င္
ေနာက္ထပ္ မာရ္နတ္၏ တပ္မၾကီး (၉)တပ္ကို ဆက္လက္တိုက္ခိုက္ရဦးမည္ျဖစ္၏ ။ အမွန္
အားျဖင့္မာရ္ နတ္မွာတပ္မၾကီး (၁၀)တပ္ရွိေလ၏ ။ ယင္းတို႔မွာ --- ၁ ။ ကာမဂုဏ္ ( ကာမ ) ၂ ။ စိတ္၀င္စားဖြယ္ကိုမေတြ႔ျခင္း ( အရတီ ) ၃ ။ ငတ္မြတ္ျခင္း ( ဥပၸိပါသ ) ၄ ။ ပင္ပန္းျခင္း ( တႏၵီ ) ၅ ။ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း ( ထိန မိႏၶ ) ၆ ။ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ( ဘီရူ ) ၇ ။ ယံုမွားျခင္း ( ၀ိစိကိစၦာ ) ၈ ။ ေက်းဇူးမဲ့ျခင္း ( မကၡ ) ၉ ။ ၾကြား၀ါျခင္း ( မာန ) ၁၀ ။ မိမိကိုယ္ကိုအထင္ၾကီးျခင္း ၊ သူတစ္ပါးကိုအထင္ေသးျခင္း ( အတၱဳဣံသန ပရ၀မၻန ) တို႔ျဖစ္ၾက၏ ။ ယင္းတပ္မၾကီး (၁၀)တပ္အနက္ ပထမတပ္မၾကီးျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္တြင္
ပစၥည္း ဥစၥာလည္းပါ၏ ။ ရာထူးလည္းပါ၏ ။ အရိုအေသခံရမႈလည္းပါ၏ ။ ထင္ေပၚေက်ာ္
ၾကားမႈလည္း ပါ၏ ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေလာက၏ အစီးအပြားအတြက္ ရြံ႕ရြံ႕ခၽြံခၽြံေဆာင္
္ရြက္ၾကသူမ်ား သည္ မာရ္နတ္၏ ပထမတပ္မၾကီး ကာမဂုဏ္ႏွင့္ရင္ဆိုင္ေတြ႔ဆံုရေသာအခါ
ကိုယ္ကမနိုင္ဘဲ ယင္းတပ္မၾကီးတြင္ က်ဆံုးသည္ကမ်ားၾကေလ၏ ။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိက အနိုင္မရသျဖင့္ ေလာက၏အစီးအပြားအတြက္ မေဆာင္
ရြက္နိုင္ ေတာ့ပဲ မာရ္နတ္ကအနိုင္ရသျဖင့္ မာရ္နတ္၏အလိုဆႏၵအတိုင္း မာယာႏွင့္
သာေဌယ်ျဖင့္ ေလာက၏အစီးအပြားကို ကိုယ္ေယာင္ျပျပီး မိမိ၏အစီးပြားကိုသာ ေဆာင္
ရြက္မိသူျဖစ္တတ္ပါ၏ ။ ဤသည္မွာ မိမိကရႈံး၍ မာရ္နတ္က နိုင္ျခင္းျဖစ္ပါ၏ ။ ဤတြင္ “ မာယာ “
ဟူသည္ မိမိတြင္မရွိေသာ “ ဂုဏ္ “ ကို ရွိဟန္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္၏ ။ “ သာေဌယ် “ ဟူသည္
မိမိတြင္ရွိ ေသာအျပစ္ကို မရွိဟန္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္၏ ။ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားျဖင့္ သိမ္းသြင္းျခင္းခံရ၍လည္း အရႈံးေပးရျခင္းမ်ဳိးလည္းရွိ၏ ။
ရာထူး ဂုဏ္ထူးမ်ားျဖင့္ သိမ္းသြင္းျခင္းခံရ၍လည္း အရႈံးေပးရျခင္းမ်ဳိးလည္းရွိ၏ ။
အင္ႏွင့္အားႏွင့္စည္း ရံုးျခင္းခံရ၍လည္း အရႈံးေပးရျခင္းမ်ဳိးလည္းရွိ၏ ။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးျပီး
ေခါင္းေဆာင္တင္၍စည္း ရံုးျခင္းခံရသျဖင့္ အရႈံးေပးရျခင္းမ်ဳိးလည္းရွိ၏ ။
ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားေအာင္ လုပ္ေပးျပီးစည္းရံုး ျခင္းခံရသျဖင့့္ အရႈံးေပးရျခင္းမ်ဳိးလည္း
ရွိ၏ ။ သို႔ရာတြင္ ထိုသို႔ရႈံးၾကသူမ်ားမွာ အနတၱဒႆနကို မေလ့လာမိပဲ
အတၱဒႆနကိုသာ အားကိုးတၾကီး ေလ့လာမိျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ မခိုင္မာ၍
တိုက္ စြမ္းရည္ မထက္ျမက္ေသာေၾကာင့္ ရႈံးၾကျခင္းမ်ဳိးလည္း ျဖစ္နိုင္ပါ၏ ။
ပင္ကိုဗီဇေကာင္းပါလ်က္ စာေပပညာ အေပါင္းအေဖာ္မွားသျဖင့္အေကာင္းမွအဆိုး
ျဖစ္သြားရျခင္းျဖစ္ပါ၏ ။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ရွင္အာနႏၵာအား မိတ္ေဆြေကာင္းရွိျခင္းသည္
အရာရာတိုင္း ကို ျပီးေျမာက္ေစသည္ဟူ၍ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား ရွိပါ၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္
ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းေပးနိုင္ေသာ စာေပမ်ားသည္လည္း မိတ္ေဆြေကာင္း
ကလ်ာဏမိတၱ ျဖစ္၏ ။ အမွန္ အားျဖင့္ စာေပသည္ “ ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေ၀ါ "အရ
ဒိ႒ဳပါဒါန္အေနျဖင့္ ဘ၀၏ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးျပစ္ကို ဖန္တီး၏ ။ ဗုဒၶေဒသနာအရဆိုလွ်င္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာျဖဴစင္မႈအေပၚ တည္ေဆာက္မထား
ေသာ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာမႈသည္ အႏၱရာယ္ရွိေသာ ေခါင္းမာမႈတစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္၏ ။ တစ္ဖန္
္ေခါင္းမာမႈ အေပၚတည္ေဆာက္ထားေသာ ပညာကား ပညာစစ္မဟုတ္ ။ ဗဟုသုတ သာ
ျဖစ္၏ ။ အကယ္ ၍ ဗဟုသုတကို ကိုယ္က်င့္သိကၡာျမင့္မားမႈအေပၚတြင္ မတည္ေဆာက္ပါ
က ဗဟုသုတမ်ား ေလ အမွားကို က်ဴးလြန္တတ္ေလ ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္သာရိပု-
ုတၱရာအား ပါရာဇိက က႑ပါဠိေတာ္ ေ၀ရဥၨက႑သိကၡာပဒ ပညတၱိယာဓနကထာ တြင္ ္ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္ လည္းရွိပါ၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို ခိုင္မာေအာင္တည္ေဆာက္ရန္ မၾကိဳးစားပဲ
ပညာ တတ္ေအာင္ၾကိဳးစားျခင္းသည္ ျဖတ္လမ္းျဖစ္သျဖင့္ ေလာကအတြက္ ၾကီးမားေသာ
အႏၱရာယ္ ကိုယူေဆာင္ရာ ေရာက္တတ္ပါ၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖတ္လမ္းဟူ၍မရွိဘဲ
အစဥ္အတိုင္းသာက်င့္ရ ေသာ ဗုဒၶဘာသာက်င့္စဥ္အရ ကိုယ္က်င့္သိကၡာေကာင္းေအာင္
ပထမဦးစြာ အေလးထား၍ က်င့္ရန္လိုေလ၏ ။ စာေပမ်ားကို ဖတ္ရႈေလ့လာေသာအခါတြင္လည္း ကိုယ္က်င့္သိကၡာမ်က္ႏွာ
စာမွရပ္ တည္၍ ေလ့လာဖတ္ရႈအပ္၏ ။ ထိုအခါမွသာ မိမိတို႔၏ ဗီဇစိတ္ဓာတ္အရ
လူအေပါင္း၏အက်ဳိး စီးပြားကို ေဆာင္ရြက္လိုေသာ သေဘာထားကို ေျမေတာင္ေျမွာက္
္ရာေရာက္၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာက၏ အက်ဳိးအစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ စာေပ
မ်ားကို ေလ့လာေတာ့မည္ဆိုပါ က ဗုဒၶစာေပသည္ ေလ့လာရန္အေကာင္းဆံုး စာေပ
ျဖစ္၏ ။ ဗုဒၶစာေပႏွင့္အျခားစာေပမ်ားတြင္ ထူးျခားခ်က္ရွိပါ၏ ။ ဗုဒၶစာေပကိုေဟာၾကားေတာ္
မူခဲ့ေသာ ဗုဒၶကား ကိုယ္က်င့္သိကၡာႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိေလသာလံုး၀မရွိ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘက္
လိုက္ေသာအျမင္ျဖင့္ ေဖာ္ျပခ်က္ဟူ၍လည္း လံုး၀မရွိ ။ ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္သာ ေဟာၾကား
ေတာ္မူ ထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ အမွားအယြင္းဟူ၍လည္း လံုး၀မရွိ ။ ဤသည္ကိုပင္
“ အာဂမသုဒၶိ “ ဟူ၍ ဆိုရမည္ျဖစ္၏ ။ အာဂမသုဒၶိ ဟူသည္မွာ လာရာလမ္းေၾကာင္း စင္ၾကယ္ေသာစာေပ ဟူ၍ျဖစ္
၏ ။ အျခားသူမ်ားကား စာေပမ်ားကို ကိေလသာတန္းလန္းျဖင့္ ေရးသားျခင္းျဖစ္၏ ။
ထို႔ေၾကာင့္ အမွားအယြင္းရွိ၏ ။ ဤျခားနားခ်က္အရလည္း ဗုဒၶစာေပသည္ ေလာက၏
အစီးအပြားအတြက္ဘက္မလိုက္ဘဲ ေဆာင္ရြက္လိုသူမ်ားအေနျဖင့္ မ်ားစြာဖတ္ရႈေလ့လာ
သင့္ေသာစာေပ ျဖစ္ပါ ၏ ။ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာစာတတ္ေပတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္
္ အတၱ သမားမ်ားျဖစ္သြားသည္ႏွင့္အမွ် တိုက္စြမ္းရည္ညံ့ျပီး မာရ္နတ္၏ ပထမတပ္မ
ၾကီးျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္၏ထိုးစစ္ကို မခံနိုင္၍ က်ရႈံးသူမ်ားရွိခဲ့ပါ၏ ။ လာဘ္လာဘျဖင့္
့္ျဖားေယာင္းမႈေၾကာင့္ မဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္၍ ဆိုခဲ့သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါ၏ ။
ရာထူးျဖင့္ ျဖားေယာင္းမႈေၾကာင့္ မဟုတ္တာကိုအဟုတ္လုပ္၍ဆိုခဲ့သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါ၏ ။ အေလးအျမတ္ခံရမႈျဖင့္ ျဖားေယာင္း ခံရ၍ မဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္၍
ဆိုခဲ့သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါ၏ ။ ထင္ရွားေက်ာ္ေဇာမႈျဖင့္ ျဖားေယာင္းခံရ၍ မဟုတ္တာကို
အဟုတ္လုပ္ျပီး ဆိုခဲ့သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါ၏ ။ မာရ္နတ္၏ " လာဘ " တပ္သည္
ထိုးစစ္တြင္ထက္ျမက္လွ၏ ။ “ သကၠာရ “ တပ္သည္လည္း ထိုးစစ္တြင္
ထက္ျမက္ လွ၏ ။ “ ကိေလသာ “ တပ္သည္လည္း ထိုးစစ္တြင္ ထက္ျမက္လွ၏ ။
ေတာ္ရံုတန္ရံုအင္အား ႏွင့္ေတာ့ မာရ္နတ္၏ ကာမဂုဏ္တပ္မၾကီးကို တြန္းလွန္ဖို႔
မလြယ္ကူေခ် ။ ျမန္မာနိုင္ငံသားတို႔အေနျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို မိမိခ်စ္သည္မွာ ယံုမွားဖြယ္မရွိေခ် ။
မိမိ၏ အမ်ဳိးသား(လူမ်ဳိး)ကို မိမိခ်စ္သည္မွာ ယံုမွားဖြယ္မရွိေခ် ။ မိမိ၏နိုင္ငံေတာ္ကို
မိမိခ်စ္သည္မွာ ယံုမွား ဖြယ္မရွိေခ် ။ သို႔ရာတြင္ မိမိကိုယ္ကို မိမိႏွစ္ရာမေရာက္ဘဲ
ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္ ၊ မိမိအမ်ဳိး သား(လူမ်ဳိး)ကိုမိမိႏွစ္ရာမေရာက္ဘဲ ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္ ၊ မိမိ၏နိုင္ငံေတာ္ကို မိမိ ႏွစ္ရာမေရာက္ဘဲခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္
မည္သည့္လုပ္ငန္းနယ္ပယ္တြင္မဆို ဓမၼေသနဂၤဗ်ဴဟာ ႏွင့္အညီ လုပ္ရန္ လိုပါ၏ ။
လူကိုလူလိုျမင္ျပီး သူတစ္ပါးကို စေတးျပီးမွ ရမည့္အခြင့္အေရးမ်ဳိးကို
မယူမိေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ လိုအပ္ပါ၏ ။ ထိုသို႔ ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ အတၱကို
ပယ္သတ္ျခင္းမည္ပါ၏ ။အတၱ ကိုပယ္သတ္ျခင္းသည္ မာရ္နတ္၏ တပ္မၾကီး “ ကာမဂုဏ္ “
ကို ဓမၼေသနဂၤဗ်ဴဟာျဖင့္နိုင္ ေအာင္တိုက္ျခင္းမည္ပါ၏ ။ သို႔ရာတြင္ အတၱကို
ပယ္သတ္ရာတြင္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာကိုသိရံုမွ် ညာတပရိညာျဖင့္ မလံုေလာက္ေသးေပ ။ အနိစၥ ၊
ဒုကၡ ၊ အနတၱကိုသိရံုမွ် တီရဏပရိညာျဖင့္ မလံုေလာက္ေသး ။ တဏွာ ၊ မာန ၊ ဒိ႒ိတို႔ကို
ပယ္သတ္နိုင္ေသာ ပဟာနပရိညာျဖင့္ အတၱကို ပယ္သတ္နိုင္၏ ။ အတၱသည္
တဒဂၤပဟာန္ျဖင့္ေသေသ ၊ ၀ိကၡမၻနပဟာန္ျဖင့္ေသေသ ၊ သမုေစၦဒပဟာန္ျဖင့္ေသေသ
အတၱေသသည္ႏွင့္အမွ် မာရ္နတ္၏ပထမတပ္မၾကီး ကာမဂုဏ္ ကိုနိုင္သည္မည္ပါ၏ ။
ကာမဂုဏ္ကိုနိုင္သည္ႏွင့္အမွ် ဤေလာကသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေပလိမ့္မည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာကကို တကယ္ျငိမ္းခ်မ္းေစလိုပါက ကိုယ္က်င့္စင္ၾကယ္မႈ ၊
စိတ္ စင္ၾကယ္မႈ ၊ အျမင္စင္ၾကယ္မႈ တို႔အေပၚ အေျခခံေသာ ပရိညာသံုးပါးျဖင့္
မာရ္နတ္၏ပထမ တပ္မၾကီးျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္ကို နိုင္ေအာင္ တိုက္အပ္ပါ၏ ။
အမွန္အားျဖင့္ အတၱကိုနိုင္လွ်င္ ကာမဂုဏ္ကို နိုင္သည္မည္ပါ၏ ။ ။ က်မ္းကိုး - ဦးေရႊေအာင္ - အျမင္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္း .......................................................................................
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား