ဒီအေၾကာင္းအရာ ဘယ္ကေပၚထြက္လာသလဲ - ေလ့လာၾကည့္ၾကဦးစို႔ ။ ရဟန္းျပဳခြင့္ရေရးအတြက္
မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ေတာင္းဆိုေလွ်ာက္ထားလို႔ ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားက အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို
ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးေတာ္မူလိုက္ပါတယ္ ။ အဲဒီစကားရပ္ကေနေပၚ ထြက္လာတာပါ ။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ကပိလ၀တ္ျပည္ နိေျဂာဓာရံုေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ စဥ္
မိေထြးေတာ္ေဂါတမီဟာ ရွင္ရဟန္းျပဳခြင့္ရေရးအတြက္ ရွင္ေတာ္ဘုရားဆီမွာ သံုးၾကိမ္ တိုင္ေအာင္
ေလွ်ာက္ထားဖူးပါတယ္ ။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား လက္မခံခဲ့ပါဘူး ။ အဲဒီေနာက္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
ေ၀သာလီျပည္ မဟာ၀ုန္ေတာသို႔ ၾကြသြားပါတယ္ ။ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ဟာ
သာကီ၀င္မင္းသမီးငါးရာႏွင့္အတူ ရွင္ေတာ္ဘုရား သီတင္းသံုးေတာ္မူရာ မဟာ၀ုန္ေတာ
ကူဋာဂါရသာလာေက်ာင္းတိုက္သို႔ လိုက္သြားပါေေတာ့တယ္ ။ ေက်ာင္း၀င္းအျပင္မွာ အရွင္
အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္ႏွင့္ေတြ႔ျပီး လိုက္လာရတဲ့အေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ ။ အရွင္
အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ရဟန္းျပဳခြင့္ရေရးအတြက္ ဘုရားရွင္ဆီမွာ ကူ
ညီေလွ်ာက္ထားေပးပါတယ္ ။ ရွင္ေတာ္ဘုရားကလည္း ထပ္မံ ပယ္ေတာ္မူပါတယ္ ။
အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က ပရိယာယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားတာ ေၾကာင့္
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဂရုဓံရွစ္ပါးကို လက္ခံက်င့္သံုးရင္ ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးမယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္ မူလိုက္ပါတယ္ ။
မိေထြးေတာ္ေဂါတမီက ဂရုဓံရွစ္ပါးကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာလက္ခံတာ ေၾကာင့္ ရဟန္းျပဳခြင့္ရသြားပါတယ္ ။
အဲဒီေနာက္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္ကို -
“ အာနႏၵာ - အမ်ဳိးသမီးေတြ ငါဘုရားသာသနာမွာ တကယ္လို႔ ရဟန္းျပဳခြင့္မရခဲ့ရင္
သာသနာေတာ္ဟာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ တည္နိုင္တယ္ ။ အမ်ဳိးသမီးေတြ ရွင္ရဟန္းျပဳခြင့္ရ သြားတာေၾကာင့္
ႏွစ္ေပါင္းငါးရာပဲတည္ေတာ့မယ္ “ လို႔မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။
အဲဒီေနာက္ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ အမ်ဳိးသမီးမ်ား သာသနာတြင္း၀င္ေရာက္လာလို႔
သာသနာသက္တမ္း ဆုတ္ယုတ္ရပံုကို ဥပမာအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ မိန္႔ဆိုေတာ္မူပါတယ္ ။ ေနာက္ဆံုး အေနျဖင့္ “
အာနႏၵာ - ေရေတြကန္ေဘာင္ကိုေက်ာ္လြန္ျပီး လွ်ံတက္မသြားဖို႔အတြက္ ပညာရွိ ေယာက်္ားဟာ
ေရကန္ၾကီးရဲ႕ကန္ေဘာင္ကို ၾကိဳတင္ဆည္ထား ၊ ဖို႔ထားရတယ္ ။ အဲဒီလိုပဲ ဘိကၡဴနီမ်ား
မက်ဴးလြန္မေဖာက္ဖ်က္ပဲ အသက္ထက္ဆံုး လိုက္နာေရးအတြက္ ဂရုဓံရွစ္ပါးကို ငါဘုရားၾကိဳတင္ျပီး
ပညတ္ေတာ္မူထားျခင္းျဖစ္တယ္ “ စသည္ျဖင့္ မိန္႔ဆိုေတာ္မူပါတယ္ ။ အဲဒီစကားရပ္ကို စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ မွာ
ေတြ႔နိုင္ပါတယ္ ။ ဒါဟာ သာသနာေတာ္သက္တမ္းႏွင့္ စပ္၍ ရွင္ေတာ္ဘုရား မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူတဲ့ “ မူလ “
စကားေတာ္ပါပဲ ။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူတဲ့ စကားေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္မႈ ကို
အ႒ကထာဆရာ မေထရ္ျမတ္ ဖြင့္ျပထားတာၾကည့္ၾကဦးစို႔ ။
မေထရ္ျမတ္က “ ဂရုဓံရွစ္ပါးကို ၾကိဳတင္ပညတ္မႈမရွိဘဲ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ရွင္ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးရင္
သာသနာေတာ္ဟာ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာပဲတည္မယ္ ။ ဂရုဓံရွစ္ပါးကို ၾကိဳ တင္ပညတ္ျပီးမွ ခြင့္ျပဳေတာ္မူတာျဖစ္လို႔
ေနာက္ထပ္ႏွစ္ေပါင္းငါးရာတည္ဦးမယ္ ။ဒါေၾကာင့္ မူလအတိုင္းပဲ သာသနာေတာ္
ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္တည္မယ္လို႔ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူလိုတာ ျဖစ္မယ္ “ လို႔ဖြင့္ဆိုေတာ္မူထားပါတယ္ ။
အ႒ကထာဆရာကဆက္ျပီး “ ဘုရားရွင္မိန္႔ဆိုေတာ္မူတဲ့ ႏွစ္တစ္ေထာင္ဆိုတာ
ပုဂၢိဳလ္အားလံုးအတြက္ မိန္႔ဆိုတာမဟုတ္ဘူး ။ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးကို ရရွိေတာ္မူတဲ့ ရဟႏၱာ အတြက္
ရည္ရြယ္မိန္႔ဆိုတာျဖစ္တယ္ ။ အဲဒါေၾကာင့္ စ်ာန္မရတဲ့ရဟႏၱာအေနႏွင့္ႏွစ္တစ္ ေထာင္ဆက္တည္ဦးမယ္ ။
အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္အေနႏွင့္ႏွစ္တစ္ေထာင္ ၊ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္အေန ႏွင့္ႏွစ္တစ္ေထာင္ ၊
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္အေနႏွင့္ႏွစ္တစ္ေထာင္ ဆက္တည္ဦးမယ္ ။ အားလံုး ေပါင္းရင္ ပဋိေ၀ဓသာသနာဟာ
ႏွစ္ေပါင္းငါးေထာင္တည္လိမ့္မယ္ “ လို႔ဖြင့္ျပမိန္႔ဆိုထားပါ တယ္ ။ ဒါဟာ “ သာသနာႏွစ္ငါးေထာင္ “
ဆိုတဲ့စကား ျဖစ္ေပၚလာတဲ့မူလေနရာပါပဲ ။
စူဠ၀ဂၢအ႒ကထာဆရာရဲ႕ ဒီဖြင့္ဆိုမႈဟာ ခႏၶကဘာဏက ( ၀ိနည္းေဆာင္ )ပုဂၢိဳလ္ မ်ားရဲ႕
အယူအဆကိုျပဆိုတာျဖစ္ပါတယ္ ။ သာသနာသက္တမ္းႏွင့္ပတ္သက္လို႔ အဂၤုတၱရ႒-ကထာ ပါတိက၀ဂၢ႒ကထာ
ဆရာမ်ားလည္း ဖြင့္ဆိုၾကပါေသးတယ္ ။ ဒီအဖြင့္အားလံုးဟာ တရားသိျမင္မႈအပိုင္းအျခားႏွင့္ပတ္သက္လို႔
အယူအဆအနည္းငယ္ကြဲလြဲၾကေပမဲ့ ႏွစ္ငါး ေထာင္ကို အေျခခံထားျပီး ဖြင့္ျပတာခ်င္းကေတာ့ အားလံုး
တူညီၾကပါတယ္ ။
အ႒ကထာဆရာမ်ားရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ဒီေနရာမွာ သိထားဖို႔လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္မ်ားရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကို ေႏွင္းေခတ္လူမ်ား
အမွန္အတိုင္းသိျမင္နိုင္ဖို႔အတြက္ ဘက္ေပါင္းစံုေအာင္ေဖၚထုတ္ေပးနိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အရွင္ျမတ္မ်ားဟာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားဆိုလိုခ်က္ကို အထူးသိျမင္နိုင္စြမ္းရွိၾကသူေတြမို႔
“ ဗုဒၶမတၱညဴ “ လို႔ေမာ္ကြန္းတင္ခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္ ။
ယခုကိစၥမွာလည္း “ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ဓမၼကထာေဒသနာေတာ္အရ သာသနာ
ႏွစ္တစ္ေထာင္တည္လိမ့္မယ္ - လို႔မိန္႔ေတာ္မူတာဟာ ပဋိသမၻိဒါပတၱပုဂၢိဳလ္အတြက္ ရည္ရြယ္
မိန္႔ဆိုတာျဖစ္တယ္ ။ ဒုတိယ ၊ တတိယ စတဲ့ ေထာင္စုႏွစ္ေတြမွာလည္း ဘယ္လိုတရားထူး မ်ားကို
ရရွိနိုင္ေသးတယ္ “ စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ဆိုညႊန္ျပတာဟာ အ႒ကထာဆရာရဲ႕ အစြမ္းသတၱိ ပါပဲ ။
ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြဟာ သဘာ၀အရေရာ အေထာက္အထားအရပါ အလြန္သင့္ေလ်ာ္တာ မို႔
ပညာရွင္မ်ားအားလံုးလက္ခံတဲ့ အဖြင့္စကားေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
သာသနာႏွစ္ငါးေထာင္ဆိုတာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား တိုက္ရိုက္ေဟာစကားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။
အ႒ကထာအဖြင့္စကားျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သဘာ၀အရေရာ အေထာက္ အထားအရပါအလြန္သင့္ေလ်ာ္ျပီး
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ရည္ရြယ္ေတာ္မူခ်က္ႏွင့္အညီဖြင့္ဆိုတဲ့ စကားျဖစ္လို႔ ဘုရားေဟာစကားေတာ္လိုပဲ
ေလးေလးစားစား လက္ခံၾကရတဲ့ အဖြင့္စကားျဖစ္ ပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ ေမးသင့္တာတစ္ခုရွိပါေသးတယ္ ။ သာသနာေတာ္ဟာ ႏွစ္ငါးေထာင္
မေရာက္မီကြယ္သြားတာမ်ဳိး ၊ ႏွစ္ငါးေထာင္ထက္အလြန္တည္ရွိတာမ်ဳိး မျဖစ္နိုင္ဘူးလား - ဆို တဲ့ေမးခြန္းပါ ။
အလြန္ေမးသင့္ေမးထိုက္တဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္ ။ လူငယ္လူရြယ္ေတြစိတ္၀င္ စားၾက ၊ ေမးခ်င္ၾကမယ့္
ေမးခြန္းပါပဲ ။
ဒီအေျဖအတြက္ နည္းနည္းေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ -
“ သာသနာေတာ္ႏွစ္တစ္ေထာင္တည္လိမ့္မယ္ “ ဆိုတဲ့စကားေတာ္ကို အေသအခ်ာေလ့လာ ၾကည့္ရင္ -
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ သံုးႏႈန္းေတာ္မူသလို “ ႏွစ္တစ္ေထာင္ တည္ေစ “ လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေပးတဲ့
စကားေတာ္မ်ဳိး မဟုတ္ေၾကာင္း ၊ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ပညတ္ေတာ္ မူတဲ့အခါ သံုးႏႈန္းေတာ္မူသလို
အမိန္႔အာဏာထားတဲ့ စကားေတာ္မ်ဳိး မဟုတ္ေၾကာင္း ၊ ဓမၼကထာေဒသနာလို႔ေခၚတဲ့ စကားဆက္စပ္လာလို႔
အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူ တဲ့ စကားေတာ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္ ။
ျပီးေတာ့ - “ ဣေမ စ သုဘဒၵ ဘိကၡဴ သမၼာ ၀ိဟေရယ်ဳံ ၊ အသုေညာ ေလာေကာ အရဟေႏၱဟိ
အႆ = သုဘဒၵ - ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ကလည္း မိမိသိျမင္ထားတဲ့အတိုင္း ေဟာေျပာညႊန္ျပျပီး
အျခားသူေတြကို ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရရွိေစေနမယ္ ။ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း မိမိသိျမင္ထားတဲ့အတိုင္း ေဟာေျပာညႊန္ျပျပီး အျခားသူ ေတြကို
သကဒါဂါမိမဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ အနာဂါမ္မိမဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရရွိေစေန မယ္ ။
မဂ္ဖိုလ္ရေရးအတြက္ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေနသူကလည္း မိမိသိျမင္ထားတဲ့ နည္းလမ္း ေတြကိုညႊန္ျပျပီး
အျခားသူေတြကို ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရရွိေစေနမယ္ဆိုရင္ ကမၻာ ေလာကၾကီးမွာ
ရဟႏၱာမဆိတ္သုန္းနိုင္ဘူး “ လို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရား မိန္႔ေတာ္မူတဲ့စကားေတာ္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ မွာ
အထင္အရွားရွိပါတယ္ ။ ပဋိပတၱိစြမ္းအားကို အစြမ္းကုန္ေဖာ္ျပထား တဲ့ စကားေတာ္ပါ ။
အဓိပၸာယ္ေပၚလြင္လြန္းတာမို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားဆိုလိုခ်က္ကို နားလည္ၾက လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။
ဒီလိုအခ်က္အလက္ေတြရွိေနလို႔ သာသနာေတာ္အေရး ေျမာ္ေတြးေၾကာင့္ၾကေတာ္ မူၾကတဲ့
မေထရ္ျမတ္ၾကီးမ်ားက “ အာဏာပိုင္အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ ဒကာ ဒကာမပိုင္းမွ တတ္စြမ္း
သမွ်အားေပးကူညီပံ့ပိုးေပးၾကမယ္ ။ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားဘက္ကလည္း အားၾကိဳးမာန္တက္
က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ သာသနာေတာ္ဟာ ႏွစ္ေပါင္းငါးေထာင္မက တည္ရွိနိုင္ပါ တယ္ “ လို႔
အားတက္သေရာ အသိေပး မိန္႔ဆိုေတာ္မူၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ စကားရပ္အားလံုးကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္ရင္ “ သာသနာငါးေထာင္ “ ဆိုတဲ့ စကားဟာ
အ႒ကထာအဖြင့္စကားျဖစ္ေပမဲ့ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ရည္ရြယ္ေတာ္မူခ်က္နဲ႔အညီ ဖြင့္ဆိုတာမို႔
ဘုရားစကားေတာ္လိုပဲ ေလးေလးစားစားလက္ခံရမယ့္စကားျဖစ္ေၾကာင္း ။အထူး သျဖင့္ ဒီစကားဟာ
ပဋိေ၀ဓကို ရည္ညႊန္းတဲ့စကား ၊ လူ႔အေရအတြက္ ႏွစ္အပိုင္းအျခားကို ရည္ရြယ္တဲ့စကားျဖစ္ေၾကာင္း -
နားလည္နိုင္ပါျပီ ။
ျပီးေတာ့ - “ ႏွစ္ငါးေထာင္ဆိုေပမယ့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္သူ ကူညီေထာက္ပံ့သူရွိေန ရင္
ႏွစ္ငါးေထာင္မက တည္နိုင္သလို ၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္သူ ကူညီေထာက္ပံ့သူ မရွိေတာ့ရင္
ႏွစ္ငါးေထာင္မေရာက္မီၾကားကာလမွာပင္ ကြယ္ေပ်ာက္နိုင္ေၾကာင္း “ နားလည္နိုင္ပါျပီ ။
ဒီေတာ့ သာသနာေတာ္အေရးဟာ လက္ရွိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုးႏွင့္သက္ဆိုင္တဲ့
အေရးျဖစ္ပါတယ္ ။ လက္ရွိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ စြမ္းေဆာင္မႈအားေကာင္းရင္ အားေကာင္း သေလာက္
ႏွစ္ငါးေထာင္မက တည္ရွိနိုင္ေရးအတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။ စြမ္း ေဆာင္မႈအားနည္းရင္
အားနည္းသေလာက္ ႏွစ္ငါးေထာင္မေရာက္မီ ကြယ္ေပ်ာက္ဖို႔ တြန္း အားေပးရာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္ ။
ဒါေၾကာင့္ “ ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိ႒တု “ လို႔ရြတ္ဆိုေနရံု ေၾကြးေၾကာ္ေနရံုႏွင့္ေက်နပ္ အားရမေနဘဲ
ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ အားတက္သေရာ ေဆာင္ရြက္ပါမွ ၊ ကူညီအားေပးပါမွ သာသနာေတာ္ ေရရွည္တည္တံ့
တိုးတက္မွာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္သင့္ပါတယ္ ။ ။
က်မ္းကိုး -
အရွင္နႏၵေသနာလကၤာရ ( သာမေဏေက်ာ္ ၊ ဓမၼစရိယ ၊ မဟာဓမၼာစရိယ MA )
ဘာသာေရးအႏွစ္သာရမ်ားစာစဥ္ ( ၂ )
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား