Wednesday, November 25, 2009

ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ၾသ၀ါဒ





          ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ၾသ၀ါဒ

          ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္အခ်ဳိ႕တြင္ မင္းေျမွာက္တန္ဆာမ်ားႏွင့္ပံုေတြ ဖူးေတြ႔ရပါ၏ ။        

ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး၏အဆင္အရင္မ်ားျဖစ္ေသာ ေဗာင္းေတာ္ ၊ မကိုဋ္ေတာ္ ၊ စလြယ္ေတာ္ တို႔     

ကို ဆင္ျမန္းထားပါသည္ ။ သန္လ်က္မပါတာတစ္ခုပဲ ရွိပါေတာ့သည္ ။ ဤတြင္ အထင္ရွား

ဆံုးကိုဆိုရလွ်င္မႏၱေလးမဟာျမတ္မုနိရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္စြာဘုရားမွာဖူးျမင္နိုင္ပါသည္ ။ အား

လံုးေျပာၾကသည္မွာ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္ဟု ဆိုၾကပါသည္ ။ ဤဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္

ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒမ်ားကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္ ။ ----

            ေတာင္ျမိဳ႕၊ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္နဲ႔

ပတ္သက္ျပီး ၾသ၀ါဒေပးခဲ့ဖူးပါသည္ ။ ဆရာေတာ္၏မိန္႔ၾကားခ်က္မွာ -

             ဘုရားကို သက္ေတာ္ရွိတဲ့အေနနဲ႔ စဥ္းစားလိုက္စမ္းပါ ၊ ဘုန္းၾကီးတို႔က ဘုရားဟာ

ေတာမထြက္ခင္တုန္းက နန္းသံုးေဆာင္ႏွင့္မိဖုရား အျခံအရံမ်ားစြာနဲ႔ စၾကာမင္းစည္းစိမ္တမွ်

က်က်နန ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ခံစားစံစားလာခဲ့တယ္ ။

            ေနာက္ဒါေတြ အျပစ္ျမင္လို႔ အားလံုးကို စြန္႔ပယ္ျပီး ေတာထြက္ခဲ့တယ္ ။ ဥရုေ၀လ

ေတာမွာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း အက်င့္ေတြ က်င့္လို႔ ဘုရားျဖစ္လာခဲ့တယ္ ။ အခုလို သဗၺညဳတ

ဥာဏ္ေတာ္သခင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ျဖစ္လာကာမွ ရွင္ဘုရင္ ဘ၀တုန္းက ေဗာင္း

ေတာ္ ၊ မကိုဋ္နဲ႔ဆင္ျမန္းခဲ့တဲ့စလြယ္ၾကီးတို႔ကို သံေယာဇဥ္တြယ္မက္ေမာေနဦးမလား ။စဥ္းစား

စမ္းပါ ။ “

             ျပီးေတာ့ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္အား အဲဒီ ေဗာင္းေတာ္ ၊ မကိုဋ္ၾကီးေတြ ၊

စလြယ္ၾကီးေတြကို သြားျပီး ကပ္လွဴၾကည့္စမ္းပါ ။ သေဘာက်စြာ လက္ခံထားမလား ။ လက္ခံ

ထားျပီး ေဗာင္းေတာ္ကို ေခါင္းေတာ္မွာ စြပ္၍ တရားနာလာၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ေတြကို ( ဦး

ေခါင္းေတာ္ၾကီး တညိတ္ညိတ္နဲ႔ ) ဧည့္ခံစကား ေျပာမယ္ထင္သလား ။ သဘာ၀ကို စဥ္းစား

စမ္းပါ ။

       ဘုန္းၾကီးတို႔ လူ႔ေလာကမွာ ရွင္ဘုရင္လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ ေပါတယ္ ။ ရွင္ဘုရင္ကိုလည္း

အထင္ၾကီးတယ္ ။ ျမတ္နိုးတယ္ ။ အထြတ္အျမတ္ ထားတယ္ ။ဘုရင္ကို အထြတ္အျမတ္ထား ေတာ့

သူ႔ရဲ႕ ပံုပန္း အေဆာင္အေယာင္ကိုပါ ျမတ္နိုး တန္ဖိုးထားလာေတာ့တာေပါ့ ။ အဲဒီလူ ေတြက

အထြတ္အျမတ္ထားဖို႔အတြက္ ရုပ္ထုေတာ္ထုတဲ့အခါ ရွင္ဘုရင္နဲ႔ အေဆာင္အေယာင္ ေတြပါ

တပ္ဆင္ကုန္ၾကေရာ ။ ရိုးရိုးသာမန္ လူေတြက ဤဘုရားကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဘ၀သံသရာ မွာ

ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္ၾက ။ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီးသူေတြကလည္း သူတို႔ရဲ႕ အထြတ္အျမတ္ အေဆာင္

အေယာင္ေတြ တပ္ဆင္တာ သေဘာက် ။ အဲဒီက စ , လာၾကဟန္ တူပါရဲ႕ ။

          တစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာၾကျပန္တယ္ ။ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းတဲ့ ။ ဇမၺဳပတိမင္းဟာ မာနၾကီးလြန္း လို႔

ဘုရားကလည္း သူ႔ထက္ လွပသာလြန္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ပံု ဖန္ဆင္းျပျပီး ခၽြတ္တာတဲ့ ။ အဲဒီ

အေၾကာင္းအရာဟာ ပိဋကတ္သံုးပံု ဘယ္ပါဠိေတာ္ ၊ အ႒ကထာ ၊ ဋီကာတို႔မွာမွ မရွိပါဘူး ။

ေထရ၀ါဒသာသနာက လက္မခံတဲ့ ( ဇင္းမယ္ပ႑ာသပါဠိေတာ္ ) ထဲမွာ ပါတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္

တယ္ ။ ဒါလည္း မိုးကုတ္ခါေတာ္မွီဆရာေတာ္ အရွင္ပညိႏၵာဘိ၀ံသကေတာ့ “ ဇင္းမယ္ပ႑ာ

သမွာလည္း မေတြ႔ပါဘူး “ လို႔ေျပာတယ္ ။

မွတ္ခ်က္ ။       ။ အရွင္ပညိႏၵာဘိ၀ံသ ေရးသားသည့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္တမ္းစာအုပ္ ၊

စာမ်က္ႏွာ - ၁၁၀ ၊ ၁၁၁-တို႔မွ “ မကိုဋ္သရဖူေဆာင္းကာ စလြယ္ဆင္ျမန္းထားသည့္ ရုပ္ပြား

ဆင္းတုေတာ္သည္ ဇမၺဳပတိမင္းကို ခၽြတ္ေတာ္မူသည့္အခါ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည့္ျမတ္စြာဘုရား ၏

နိမၼိတရုပ္ပံုေတာ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္ ။ ၄င္းအေၾကာင္းအရာ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္ တြင္

မလာရွိ ၊ မပါရွိေပ ။

         နီေပါႏွင့္ တိဗက္လူမ်ဳိးတို႔ ရြတ္ဆိုကိုးကြယ္ပူေဇာ္ၾကသည့္ “ အြမ္၀ဇီရပါဏိဟြမ္ “ ဟူ ေသာ

ဂါထာမႏၱရားအရ သရဖူေဆာင္းကာ ၀တ္ရံုကိုဆင္ျမန္းလ်က္ ၀ရဇိန္လက္နက္ကို စြဲကိုင္

ထားေသာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ အ၀ေလာကိေတသြာရ ႏွင့္ “ အြမ္၀ဇီရပါဏိဟြမ္ “ ဟူေသာ

ဂါထာမႏၱရားအရ ပဒုမာၾကာပန္းထဲက ပတၱျမားရတနာတည္းဟူေသာ အမိတာဘာဘုရား၏

အသြင္သ႑ာန္ကို အတုယူကာ ဤကဲ့သို႔ ဆင္ျမန္းထားဟန္တူေပသည္ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူေပသည္ ။

        ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ကိုးကြယ္မႈ မွန္ကန္ေရးအတြက္ ေတာင္ျမိဳ႕ ၊ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္

အရွင္ဇနာကာဘိ၀ံသ ၏ ၾသ၀ါဒမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပလိုက္ပါသည္ ။

          ေနာက္ ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)အရွင္ဇ၀န ၏ ဇမၺဳပတိရုပ္ပြားႏွင့္ပတ္သက္သည့္

ၾသ၀ါဒမွာ ---

           ဟ……ဘုရားပါဆိုမွ ဒီမကိုဋ္ ၊ စလြယ္ေတြကို ၀တ္ပါ့မလား ။ ဘုရားေဟာလည္း

မရွိပါဘူး ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ယိုးဒယားဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးရဲ႕ “ ဇင္းမယ္ပ႑ာသက်မ္း “ က

လာတယ္လို႔ ဆိုတယ္ ။ ဇင္းမယ္ပ႑ာသက်မ္းကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္း မေတြ႔ရ ဘူး ။

ဇင္းမယ္ပ႑ာသက်မ္းကလည္း မူဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးကြဲေနတယ္ မသိဘူး ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း

တစ္မ်ဳိးဆိုျပန္တယ္ ။တစ္ခ်ဳိ႕ က ဘုရားမပြင့္တဲ့ကၽြန္းေတြကို ဗုဒၶၾကြေတာ္မူျပီး တရားေဟာတဲ့

အခါ အဲဒီ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြဟာ ဘုရားရွင္ကို သူတို႔ ရွင္ဘုရင္ၾကီးအသြင္ပဲ ျမင္ၾကတယ္ လို႔

ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဗုဒၶေဟာၾကားခ်က္ ရွိတယ္ ။ ဒီေဟာၾကားခ်က္ကို အက်ေကာက္ျပီး

ေစာေစာကပံုမ်ဳိး ထုၾကတယ္လို႔ ဆိုျပန္တယ္ ။

         “ ဒါလည္း လံုေလာက္တဲ့ အေထာက္အထား မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘုရားက မင္းေျမွာက္တန္

ဆာေတြ တကယ္၀တ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ ။ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြ ‘ ပုဂၢိဳလ္ခင္မွတရားမင္ ‘ ဆို

တာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ သူတို႔မ်က္စိထဲမွာ သူတို႔ရွင္ဘုရင္အသြင္ျမင္ေစ - လို႔ အဓိ႒ာန္တာပဲ ရွိတာ ပါ ။

         တစ္ခ်ဳိ႕က မင္းေျမာက္တန္ဆာအ၀တ္နဲ႔ ပူေဇာ္ရေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ဂုဏ္ေတြတက္သြားမယ္

ထင္ေနၾကတာ ။ တကယ္ေတာ့ ဂုဏ္မတက္တဲ့အျပင္ ဂုဏ္ပ်က္ပါေသးတယ္ ။ ဘာျဖစ္လို႔

လည္းဆိုေတာ့ (၃၁) ဘံုမွာအတုမရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ကို ဘာမဟုတ္တဲ့ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္နဲ႔ ႏႈိင္းတာ

ဟာ ဗုဒၶရဲ႕ဂုဏ္ေတြ ဘယ္မွာလာတက္ေတာ့မလဲ ၊ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္ကို

စက္ဆုပ္လို႔ စြန္႔ပစ္ခဲ့ျပီး ဘုရားျဖစ္ေအာင္ က်င့္ခဲ့တာ မဟုတ္လား ။

         ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ ပညတ္ေတာ္မူရာမွာ

မၾကာခဏေဟာၾကားေလ့ရွိတဲ့ စကားႏွစ္ခြန္း ရွိတယ္ ။

         “ မၾကည္ညိဳေသးသူမ်ား ၾကည္ညိဳလာေစရန္ ၊

            ၾကည္ညိဳျပီးသူမ်ား တိုး၍ ၾကည္ညိဳလာေစရန္ “ တဲ့ ။

အခုကိစၥမွာလည္း မင္းေျမွာက္တန္ဆာေတြ ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ ရုပ္ပြားေတြ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ျခင္း

အားျဖင့္ မၾကည္ညိဳေသးသူေတြ ၾကည္ညိဳလာေစရန္ အေၾကာင္းမရွိဘူး ၊ ေနာက္တစ္ခါ ၾကည္

ညိဳျပီးတဲ့သူေတြ တိုးျပီး ၾကည္ညိဳလာစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိဘူး ။

           အထက္ပါအခ်က္ေတြကိုေထာက္ျပီး မင္းေျမာက္တန္ဆာ၀တ္တဲ့ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္း

ရုပ္ပြားေတြကို မထုလုပ္တာပဲ ေကာင္းတယ္ “ ဟု ၾသ၀ါဒေပးခဲ့ပါသည္ ။

 

က်မ္းကိုး -

မင္းဘူးအရွင္ကဥၥန - ဘာသာေရးျပႆနာအေျဖလႊာမ်ား

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) - ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္

တကၠသိုလ္ေသာတုဇန   - ပုဂၢိဳလ္ထူးဆိုလွ်င္ၾကည္ညိဳစရာလားႏွင့္ကိုးကြယ္မႈမွန္ကန္ေရးစာစု

(သာသနတကၠသီလ မဟာဓမၼစရိယ)

..............................................................................................

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား