ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ၾသ၀ါဒ
ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္အခ်ဳိ႕တြင္ မင္းေျမွာက္တန္ဆာမ်ားႏွင့္ပံုေတြ ဖူးေတြ႔ရပါ၏ ။ ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး၏အဆင္အရင္မ်ားျဖစ္ေသာ ေဗာင္းေတာ္ ၊ မကိုဋ္ေတာ္ ၊ စလြယ္ေတာ္ တို႔
ကို ဆင္ျမန္းထားပါသည္ ။ သန္လ်က္မပါတာတစ္ခုပဲ ရွိပါေတာ့သည္ ။ ဤတြင္ အထင္ရွား
ဆံုးကိုဆိုရလွ်င္မႏၱေလးမဟာျမတ္မုနိရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္စြာဘုရားမွာဖူးျမင္နိုင္ပါသည္ ။ အား
လံုးေျပာၾကသည္မွာ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္ဟု ဆိုၾကပါသည္ ။ ဤဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္
ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒမ်ားကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္ ။ ---- ေတာင္ျမိဳ႕၊ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုေတာ္နဲ႔
ပတ္သက္ျပီး ၾသ၀ါဒေပးခဲ့ဖူးပါသည္ ။ ဆရာေတာ္၏မိန္႔ၾကားခ်က္မွာ - “ ဘုရားကို သက္ေတာ္ရွိတဲ့အေနနဲ႔ စဥ္းစားလိုက္စမ္းပါ ၊ ဘုန္းၾကီးတို႔က ဘုရားဟာ
ေတာမထြက္ခင္တုန္းက နန္းသံုးေဆာင္ႏွင့္မိဖုရား အျခံအရံမ်ားစြာနဲ႔ စၾကာမင္းစည္းစိမ္တမွ်
က်က်နန ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ခံစားစံစားလာခဲ့တယ္ ။ “ “ ေနာက္ဒါေတြ အျပစ္ျမင္လို႔ အားလံုးကို စြန္႔ပယ္ျပီး ေတာထြက္ခဲ့တယ္ ။ ဥရုေ၀လ
ေတာမွာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း အက်င့္ေတြ က်င့္လို႔ ဘုရားျဖစ္လာခဲ့တယ္ ။ အခုလို သဗၺညဳတ
ဥာဏ္ေတာ္သခင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ျဖစ္လာကာမွ ရွင္ဘုရင္ ဘ၀တုန္းက ေဗာင္း
ေတာ္ ၊ မကိုဋ္နဲ႔ဆင္ျမန္းခဲ့တဲ့စလြယ္ၾကီးတို႔ကို သံေယာဇဥ္တြယ္မက္ေမာေနဦးမလား ။စဥ္းစား
စမ္းပါ ။ “ “ ျပီးေတာ့ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္အား အဲဒီ ေဗာင္းေတာ္ ၊ မကိုဋ္ၾကီးေတြ ၊
စလြယ္ၾကီးေတြကို သြားျပီး ကပ္လွဴၾကည့္စမ္းပါ ။ သေဘာက်စြာ လက္ခံထားမလား ။ လက္ခံ
ထားျပီး ေဗာင္းေတာ္ကို ေခါင္းေတာ္မွာ စြပ္၍ တရားနာလာၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ေတြကို ( ဦး
ေခါင္းေတာ္ၾကီး တညိတ္ညိတ္နဲ႔ ) ဧည့္ခံစကား ေျပာမယ္ထင္သလား ။ သဘာ၀ကို စဥ္းစား
စမ္းပါ ။ “ “ ဘုန္းၾကီးတို႔ လူ႔ေလာကမွာ ရွင္ဘုရင္လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ ေပါတယ္ ။ ရွင္ဘုရင္ကိုလည္း
အထင္ၾကီးတယ္ ။ ျမတ္နိုးတယ္ ။ အထြတ္အျမတ္ ထားတယ္ ။ဘုရင္ကို အထြတ္အျမတ္ထား ေတာ့
သူ႔ရဲ႕ ပံုပန္း အေဆာင္အေယာင္ကိုပါ ျမတ္နိုး တန္ဖိုးထားလာေတာ့တာေပါ့ ။ အဲဒီလူ ေတြက
အထြတ္အျမတ္ထားဖို႔အတြက္ ရုပ္ထုေတာ္ထုတဲ့အခါ ရွင္ဘုရင္နဲ႔ အေဆာင္အေယာင္ ေတြပါ
တပ္ဆင္ကုန္ၾကေရာ ။ ရိုးရိုးသာမန္ လူေတြက ဤဘုရားကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဘ၀သံသရာ မွာ
ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္ၾက ။ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီးသူေတြကလည္း သူတို႔ရဲ႕ အထြတ္အျမတ္ အေဆာင္
အေယာင္ေတြ တပ္ဆင္တာ သေဘာက် ။ အဲဒီက စ , လာၾကဟန္ တူပါရဲ႕ ။ “ “ တစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာၾကျပန္တယ္ ။ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းတဲ့ ။ ဇမၺဳပတိမင္းဟာ မာနၾကီးလြန္း လို႔
ဘုရားကလည္း သူ႔ထက္ လွပသာလြန္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ပံု ဖန္ဆင္းျပျပီး ခၽြတ္တာတဲ့ ။ အဲဒီ
အေၾကာင္းအရာဟာ ပိဋကတ္သံုးပံု ဘယ္ပါဠိေတာ္ ၊ အ႒ကထာ ၊ ဋီကာတို႔မွာမွ မရွိပါဘူး ။
ေထရ၀ါဒသာသနာက လက္မခံတဲ့ ( ဇင္းမယ္ပ႑ာသပါဠိေတာ္ ) ထဲမွာ ပါတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္
တယ္ ။ ဒါလည္း မိုးကုတ္ခါေတာ္မွီဆရာေတာ္ အရွင္ပညိႏၵာဘိ၀ံသကေတာ့ “ ဇင္းမယ္ပ႑ာ
သမွာလည္း မေတြ႔ပါဘူး “ လို႔ေျပာတယ္ ။ “ မွတ္ခ်က္ ။ ။ အရွင္ပညိႏၵာဘိ၀ံသ ေရးသားသည့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္တမ္းစာအုပ္ ၊
စာမ်က္ႏွာ - ၁၁၀ ၊ ၁၁၁-တို႔မွ “ မကိုဋ္သရဖူေဆာင္းကာ စလြယ္ဆင္ျမန္းထားသည့္ ရုပ္ပြား
ဆင္းတုေတာ္သည္ ဇမၺဳပတိမင္းကို ခၽြတ္ေတာ္မူသည့္အခါ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည့္ျမတ္စြာဘုရား ၏
နိမၼိတရုပ္ပံုေတာ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္ ။ ၄င္းအေၾကာင္းအရာ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္ တြင္
မလာရွိ ၊ မပါရွိေပ ။ နီေပါႏွင့္ တိဗက္လူမ်ဳိးတို႔ ရြတ္ဆိုကိုးကြယ္ပူေဇာ္ၾကသည့္ “ အြမ္၀ဇီရပါဏိဟြမ္ “ ဟူ ေသာ ဂါထာမႏၱရားအရ သရဖူေဆာင္းကာ ၀တ္ရံုကိုဆင္ျမန္းလ်က္ ၀ရဇိန္လက္နက္ကို စြဲကိုင္
ထားေသာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ အ၀ေလာကိေတသြာရ ႏွင့္ “ အြမ္၀ဇီရပါဏိဟြမ္ “ ဟူေသာ
ဂါထာမႏၱရားအရ ပဒုမာၾကာပန္းထဲက ပတၱျမားရတနာတည္းဟူေသာ အမိတာဘာဘုရား၏
အသြင္သ႑ာန္ကို အတုယူကာ ဤကဲ့သို႔ ဆင္ျမန္းထားဟန္တူေပသည္ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူေပသည္ ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ကိုးကြယ္မႈ မွန္ကန္ေရးအတြက္ ေတာင္ျမိဳ႕ ၊ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္
အရွင္ဇနာကာဘိ၀ံသ ၏ ၾသ၀ါဒမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပလိုက္ပါသည္ ။ ေနာက္ ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)အရွင္ဇ၀န ၏ ဇမၺဳပတိရုပ္ပြားႏွင့္ပတ္သက္သည့္
ၾသ၀ါဒမွာ --- “ ဟ……ဘုရားပါဆိုမွ ဒီမကိုဋ္ ၊ စလြယ္ေတြကို ၀တ္ပါ့မလား ။ ဘုရားေဟာလည္း
မရွိပါဘူး ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ယိုးဒယားဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးရဲ႕ “ ဇင္းမယ္ပ႑ာသက်မ္း “ က
လာတယ္လို႔ ဆိုတယ္ ။ ဇင္းမယ္ပ႑ာသက်မ္းကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္း မေတြ႔ရ ဘူး ။
ဇင္းမယ္ပ႑ာသက်မ္းကလည္း မူဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးကြဲေနတယ္ မသိဘူး ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း
တစ္မ်ဳိးဆိုျပန္တယ္ ။တစ္ခ်ဳိ႕ က ဘုရားမပြင့္တဲ့ကၽြန္းေတြကို ဗုဒၶၾကြေတာ္မူျပီး တရားေဟာတဲ့
အခါ အဲဒီ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြဟာ ဘုရားရွင္ကို သူတို႔ ရွင္ဘုရင္ၾကီးအသြင္ပဲ ျမင္ၾကတယ္ လို႔
ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဗုဒၶေဟာၾကားခ်က္ ရွိတယ္ ။ ဒီေဟာၾကားခ်က္ကို အက်ေကာက္ျပီး
ေစာေစာကပံုမ်ဳိး ထုၾကတယ္လို႔ ဆိုျပန္တယ္ ။” “ ဒါလည္း လံုေလာက္တဲ့ အေထာက္အထား မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘုရားက မင္းေျမွာက္တန္
ဆာေတြ တကယ္၀တ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ ။ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြ ‘ ပုဂၢိဳလ္ခင္မွတရားမင္ ‘ ဆို
တာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ သူတို႔မ်က္စိထဲမွာ သူတို႔ရွင္ဘုရင္အသြင္ျမင္ေစ - လို႔ အဓိ႒ာန္တာပဲ ရွိတာ ပါ ။ “ တစ္ခ်ဳိ႕က မင္းေျမာက္တန္ဆာအ၀တ္နဲ႔ ပူေဇာ္ရေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ဂုဏ္ေတြတက္သြားမယ္
ထင္ေနၾကတာ ။ တကယ္ေတာ့ ဂုဏ္မတက္တဲ့အျပင္ ဂုဏ္ပ်က္ပါေသးတယ္ ။ ဘာျဖစ္လို႔
လည္းဆိုေတာ့ (၃၁) ဘံုမွာအတုမရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ကို ဘာမဟုတ္တဲ့ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္နဲ႔ ႏႈိင္းတာ
ဟာ ဗုဒၶရဲ႕ဂုဏ္ေတြ ဘယ္မွာလာတက္ေတာ့မလဲ ၊ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္ကို
စက္ဆုပ္လို႔ စြန္႔ပစ္ခဲ့ျပီး ဘုရားျဖစ္ေအာင္ က်င့္ခဲ့တာ မဟုတ္လား ။ “ “ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ ပညတ္ေတာ္မူရာမွာ
မၾကာခဏေဟာၾကားေလ့ရွိတဲ့ စကားႏွစ္ခြန္း ရွိတယ္ ။ “ “ မၾကည္ညိဳေသးသူမ်ား ၾကည္ညိဳလာေစရန္ ၊ ၾကည္ညိဳျပီးသူမ်ား တိုး၍ ၾကည္ညိဳလာေစရန္ “ တဲ့ ။ အခုကိစၥမွာလည္း မင္းေျမွာက္တန္ဆာေတြ ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ ရုပ္ပြားေတြ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ျခင္း
အားျဖင့္ မၾကည္ညိဳေသးသူေတြ ၾကည္ညိဳလာေစရန္ အေၾကာင္းမရွိဘူး ၊ ေနာက္တစ္ခါ ၾကည္
ညိဳျပီးတဲ့သူေတြ တိုးျပီး ၾကည္ညိဳလာစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိဘူး ။ “ အထက္ပါအခ်က္ေတြကိုေထာက္ျပီး မင္းေျမာက္တန္ဆာ၀တ္တဲ့ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္း
ရုပ္ပြားေတြကို မထုလုပ္တာပဲ ေကာင္းတယ္ “ ဟု ၾသ၀ါဒေပးခဲ့ပါသည္ ။ က်မ္းကိုး - မင္းဘူးအရွင္ကဥၥန - ဘာသာေရးျပႆနာအေျဖလႊာမ်ား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) - ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္ တကၠသိုလ္ေသာတုဇန - ပုဂၢိဳလ္ထူးဆိုလွ်င္ၾကည္ညိဳစရာလားႏွင့္ကိုးကြယ္မႈမွန္ကန္ေရးစာစု (သာသနတကၠသီလ မဟာဓမၼစရိယ) ..............................................................................................
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား