ေလာကီဘံုတြင္ ေပ်ာ္ေနၾကေသာ လူသားတို႔သည္ ကိုယ္က်ဳိး ၊ ကိုယ့္စီးပြားကိုသာ အေလးထားျပီး ၾကည့္တတ္ၾကေသာ အတၱသမားေတြသာ မ်ားပါသည္ ။ ကိုယ္က်ဳိး ၊ ကိုယ့္စီးပြားသာ ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ဘာမဆို
လုပ္ရဲျခင္း ၊ လုပ္နိုင္ျခင္းတို႔သည္ အတၱ၏အစြန္းထြက္ေနမႈ ကို မီးေမာင္းထိုးျပေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္ ။ ကိုယ့္
ဘက္ကသာ အျမတ္အစြန္းရမည္ ဆိုလွ်င္ စီးပြားရွိ ရွိသလို ၊ ပညာရွိ ရွိသလို ၊ အာဏာရွိ ရွိသလို ၊ ကိုယ့္ပါ၀ါ ၊
ကိုယ့္အာဏာတို႔ကို အသံုး ျပဳလ်က္ မလုပ္သင့္သည္မ်ားကိုလည္း လုပ္မိတတ္ၾကသည္ ။ ဥပမာ - ပုဏၰားတို႔
၏ ယၾတာ ၊ ေဗဒင္နည္းအရ ေဟာၾကား ၊ ေျပာၾကားသည့္အတိုင္း ရွင္ဘုရင္ဆိုသူတို႔သည္ သူတို႔အသက္ ၊
အိုးအိမ္ ၊ စည္းစိမ္ေတြအတြက္ လူေတြ ၊ ကၽြဲေတြ ၊ ႏြားေတြ ၊ ဆင္ေတြ ၊ ျမင္းေတြကို သတ္ျပီး ယဇ္နတ္ေတြ
ကို ပူေဇာ္ပသခဲ့ၾကသည္ ။ ေရွးေခတ္ ၊ ေရွးအခါက ရွင္ဘုရင္ဆိုသူေတြ၏ အျပဳ အမူမ်ားကို ျပန္လည္
သံုးသပ္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိနိုင္ပါသည္ ။ သံသရာဆိုသည့္ ၀ဲဂယက္ထဲမွ မလြတ္နိုင္ေအာင္ ရွိေနၾကေသးေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ မိုက္ရဲ
ေသာ သတၱိသည္ အရိယာတို႔၏ အျမင္ႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ အံ့ၾသစရာ ျဖစ္ေနသည္ ။ အတၱႏွင့္ျပဳခဲ့
ေသာ အမွားေတြအတြက္ၱေပးဆပ္ခဲ့ရေသာ ဘ၀ေတြကလည္း ကမၻာေပါင္းအသေခ်ၤ ၊
အတၱသံသရာၾကီးထဲမွာ အမွန္တရားေတြကို မျမင္နိုင္ၾက၍ ေရွးကလူေတြလည္း အတၱျဖင့္ အမွား ေပါင္းမ်ားစြာက ျပဳခဲ့ၾကျပီ ။ ယခုေခတ္လူေတြလည္း အတၱျဖင့္ ေဘာင္ခတ္ထားေသာ ဒီအမွားို သံသရာထဲမွာ အမွားေတြကို မေက်ာ္လြန္နိုင္ေအာင္ပရွိေနခဲ့ၾကျပန္သည္ ။ ဥပမာ - ထမင္းကိုပင္
နပ္မွန္ေအာင္ မစားရရွာေသာ မိသားစုဘ၀ေလးကို ကရုဏာႏွလံုးသားျဖင့္ ငဲ့ကြက္မႈ မျပဳနိုင္ၾက၍ အတၱၾကီးေသာ အရက္သမားသည္ ကိုၾကီးေက်ာ္ဟု ေခၚေနၾကသည့္ ေလထဲက နတ္မင္းၾကီးကို
ၾကက္ေၾကာ္ေတြ ၊ ဘဲကင္ေတြ ၊ ထန္းေရ ၊ အရက္တို႔ႏွင့္ ပူေဇာ္ပသ ျပီး ၊ ထိုအရက္ေသစာတို႔ျဖင့္ ဲ
ေသာက္စား ၊ မူးယစ္ေပ်ာ္နိုင္ၾကေသးသည့္ အျဖစ္မ်ဳိးေတြသည္ အမူးသမားမ်ား၏ အတၱမ်ဳိးပင္ ျဖစ္ သည္ ။ တရားသေဘာႏွင့္ ယွဥ္ေတြးၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ေၾကာက္စရာၾကီးပင္ ။ မလုပ္သင့္ ၊ မလုပ္ထိုက္ေသာ အမႈမ်ဳိးေတြကို ကိုယ့္အက်ဳိး ၊ ကိုယ့္အတၱအတြက္ ျပဳရဲ ၾကသည့္ သမိုင္းထဲက ရွင္ဘုရင္ေတြ ၊ ျပည္သူျပည္သားေတြ၏ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္မႈေတြသည္ လည္း ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ျပီး သံုးသပ္ဆင္ျခင္ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ပစၥဳပၸဳန္သံသရာအတြက္ ေၾကာက္စရာ ၾကီးပင္ ျဖစ္သည္ ။ ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ျပီး စဥ္းစားသင့္သည္ မွာ တစ္ဘ၀စာခ်မ္းသာမႈမ်ဳိးထက္
တစ္သံသရာစာခ်မ္းသာမႈမ်ဳိးကို ရေစနိုင္ေသာ အျပဳအမူ မ်ဳိးေတြကို စဥ္းစားသင့္ၾကပါသည္ ။ ဤကဲ့သို႔ ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ျပီးစဥ္းစားျခင္းမ်ဳိးသည္ သူေတာ္ ေကာင္းဓာတ္ခံရွိသူတို႔၏ အမူအက်င့္ပင္
ျဖစ္သည္ ။ ့္
ေဒါက္တာအရွင္ဓမၼပိယ(ပါေမာကၡ) (အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္ ၊ ရန္ကုန္)
| ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္နတ္ကိုးကြယ္မႈရွင္းတမ္း | ဆက္လက္ျပီး | ၃ ။ အားကိုးအားထားျပဳလို၍ ကိုးကြယ္ျခင္း | ..........................................................................................................................................................
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား