လူသားမ်ား စိတ္ေန စိတ္ထားသည္ ကိုယ္ မစြမ္းလွ်င္ စြမ္းနိုင္ေသာ သူရဲေကာင္းကို အားကိုးခ်င္ၾကသည္ ။
ဤစိတ္မ်ဳိးေေတြသည္ ျမန္မာျပည္သူတို႔မွာ အေလ့အက်င့္ၾကီးတစ္ခုလို ျဖစ္ေနျပီ ။ ကိုယ့္အစြမ္းကို ကိုယ္အားမကိုးလို
ျခင္း သို႔မဟုတ္ အားမကိုးတတ္ျခင္းသည္ လူသားတစ္ေယာက္၏ ဘ၀တိုးတက္ေရး ၊ အခြင့္အလမ္းကို ကိုယ္တိုင္ပင္
ဖ်က္ဆီးသည္ႏွင့္တူေနသည္ ။ ဤကဲ့သို႔ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေတြ ရွိေနသူမ်ားသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုထက္ သူတစ္ပါး ကို
သာ အားကိုးလိုေသာ စိတ္ေတြ မ်ားေနတတ္ၾကသည္ ။ လူထဲက စြမ္းနိုင္လွ်င္စြမ္း ၊ လူထဲ က မစြမ္းနိုင္လွ်င္ စြမ္းနိုင္
မည္ထင္သည့္ နတ္ေဒ၀ါမ်ားကို အားကိုးတၾကီးႏွင့္ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ ပသေနတတ္ၾကသည္ ။ ဥပမာ - ပန္းပဲ
ေမာင္တင့္တယ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးအေပၚမွာ အားကိုးတၾကီး ႏွင့္ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသမႈမ်ဳိး ျဖစ္သည္ ။ ေမာင္တင့္တယ္လို
ခြန္အားဗလၾကီးမားေသာ ၊ အားကိုးအားထားျပဳေလာက္ေသာ သူရဲေကာင္းၾကီးတစ္ေယာက္ရယ္လို့ ထိုေခတ္ထိုအခါ
က ျမန္မာတို႔ ယူဆထားခဲ့ၾကသည္ ။
ဤကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးမ်ားေၾကာင့္ တေကာင္းဘုရင္သည္ ေမာင္တင့္တယ္ လို စိုးရိမ္စိတ္ႏွင့္
မတရားသတ္ျဖတ္ခဲ့သည္ ။ ဤမတရားလုပ္ရပ္အတြက္ ေမာင္တင့္တယ္ အေပၚမွာ ေမတၱာစိတ္ေတြ ၊ သနားၾကင္နာ
စိတ္ေတြ သက္၀င္ေနၾကေသာ ျပည္သူမ်ားသည္ ေမာင္တင့္တယ္ကို အားကိုးအားထား ျပဳလိုၾကေသာစိတ္ေၾကာင့္
အစိမ္းေသ ေသသြားေသာ ေမာင္တင့္တယ္ကို နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆလိုက္ၾကသည္ ။ နတ္ဘ၀မွာလည္း
အစြမ္းသတၱိေတြ ၊ တန္ခိုးအာနုေဘာ္ေတြႏွင့္ျပည့္စံုေသာ နတ္မင္းၾကီးတစ္ပါး ျဖစ္မွာပဲဟု ယူဆလိုက္ၾကျပီး
ေမာင္တင့္တယ္ကို အားကိုးအားထားရာအေနႏွင့္ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပသ ခဲ့ၾကသည္ ။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာင္တင့္တယ္
တို႔ နတ္ေမာင္ႏွမသည္ ပုဂံကို ေရာက္လာျပီး ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ျပည္သူမ်ားကပါ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ခဲ့ၾက၍ တစ္နိုင္ငံလံုး၏
အားကိုးအားထားျပဳရာ “ မင္းမဟာဂီရိ “ ဘြဲ႔ခံ အိမ္တြင္း နတ္မင္းၾကီးျဖစ္လာခဲ့သည္ ။
ဤေနရာတြင္ ဥာဏ္ ၊ သတိယွဥ္ျပီး စဥ္းစားသင့္ေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ ေမာင္တင့္တယ္ တို႔ ေမာင္ႏွမႏွစ္
ေယာက္ေသဆံုးစဥ္အခါက တကယ္ပဲ နတ္ျဖစ္သြားတယ္ ၊ မျဖစ္ဘူးဆိုသည္ ကို မည္သူမွ် တိတိက်က် မသိရျခင္းပင္
ျဖစ္သည္ ။ တကယ္ပင္ နတ္စိမ္းမ်ား ျဖစ္သြားၾက သည္ထားဦး ၊ သခၤါရနယ္ပယ္အတြင္းမွာရွိၾကေသာ သတၱ၀ါတိုင္းသည္
တန္ခိုးရွင္ၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ နတ္စိမ္းၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ေသတတ္သည့္ သခၤါရသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိုင္ျခင္း ကိစၥပင္ျဖစ္
သည္ ။ ျဖစ္နိုင္ေခ်ရွိသည္မွာ ခုေလာက္ဆို ေမာင္တင့္တယ္တို႔ နတ္စိမ္းေမာင္ႏွမႏွစ္ ေယာက္ နတ္သက္ေၾကြ၍
(သို႔မဟုတ္)တေစၦ သက္ေၾကြ၍ ဘ၀သစ္တစ္ခုခုဆီသို႔ ေရာက္ ေကာင္းေရာက္ေနနိုင္ပါသည္ ။ ( ျမန္မာေတြ၏ ယံုၾကည္မႈ
သည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ တေစၦကို လည္း နတ္ဟု ယူဆတတ္ၾကသည္ ) သို႔ေသာ္ ဥာဏ္ ၊ သတိမယွဥ္နိုင္ၾကေသးေသာ
သူေတြ အတြက္ကေတာ့ ယံုၾကည္မွားတစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္နိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူလွသည့္ အရာမ်ဳိး ေတာ့မဟုတ္ပါ ။
သို႔ရာတြင္ တစ္စံုတစ္ခုကို အားကိုး အားထားမႈ ျပဳလိုသည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ျဖစ္ သင့္သည္မွာ အားကိုး အားထား မျပဳခင္မွာ
အားကိုးသင့္သည္ ၊ မသင့္သည္ကို ဥာဏ္ႏွင့္ခ်င့္ ခ်ိန္ၾကည့္သင့္ပါသည္ ။ စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္သည္ ။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္း
သည္ အသိဥာဏ္ရွိသူ တို႔၏ ဓမၼတာသေဘာတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္ ။
ေဒါက္တာအရွင္ဓမၼပိယ(ပါေမာကၡ) (အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္ ၊ ရန္ကုန္)
| ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္နတ္ကိုးကြယ္မႈရွင္းတမ္း | ဆက္လက္ျပီး | ၄ ။ မိရိုးဖလာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို မစြန္႔ပယ္၀ံ့၍ ကိုးကြယ္ျခင္း | ..........................................................................................................................................................
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား