Monday, January 4, 2010

တန္ခိုးရွင္






                             တန္ခိုးရွင္

          လူေတြက တန္ခိုးရွင္ကို ရွာေနၾက၏ ။ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ တန္ခိုးရွင္

အျဖစ္ သူတစ္ပါး အထင္ႀကီးေအာင္ လုပ္ေနၾကသည္ ။

        ဗုဒၶတရားအရ လူတစ္ေယာက္အား အျခားတစ္ေယာက္က တန္ခိုးျဖင့္ သံသရာမွ

(ဆင္းရဲဒုကၡမွ) လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္နိုင္ေပ ။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားပင္ မလုပ္နိုင္ေပ ။ ဗုဒၶ

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဖန္ဆင္းရွင္မဟုတ္ေပ ။ သံသရာမွထြက္ေျမာက္ရန္ႏွင့္ ေလာကအတြင္း

ေနထိုင္စဥ္ အေတြးမွန္ ၊ အေျပာမွန္ ၊ အလုပ္မွန္ျဖစ္ရန္ လမ္းညႊန္ျပေသာ ပုဂၢိဳလ္သာ ျဖစ္ေလ

သည္ ။

         ဗုဒၶတရားတြင္ သူတစ္ပါးမသိနိုင္ေသာ အသိခက္ေသာက်င့္စဥ္မ်ားဟူ၍ မရွိေပ ။

ရဟန္းျဖစ္ေစ ၊ လူျဖစ္ေစ တစ္မ်ဳိးတည္းေသာ က်င့္စဥ္ကိုသာ က်င့္ႀကံရေလသည္ ။ ဒါနျပဳျခင္း ၊

သီလေဆာက္တည္ျခင္း ၊ ဘာ၀နာပြားျခင္း စသည္တို႔ကို တစ္မ်ဳိးတည္း တစ္လမ္း တည္းသာ

က်င့္ႀကံၾကရသည္ ။ ၀ိပႆနာရိပ္သာမ်ားတြင္ တရားအားထုတ္ၾကရာ ၀ိပႆနာ နည္းျပဆရာက

ဗုဒၶနည္းအတိုင္း တရားက်င့္သူ ေယာဂီမ်ားအား ေဟာေျပာျပသ၏ ။ ထိုအထဲ တြင္ ရဟန္းလည္း

ပါမည္ ၊ လူ၀တ္ေၾကာင္လည္းပါမည္ ၊ ေယာက်္ားလည္းပါမည္ ၊ မိန္းမလည္း ပါမည္ ၊ လူႀကီးလည္း

ပါမည္ ၊ ကေလးလည္းပါမည္ ။ ရဟန္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူႏွင့္မတူေသာ အတြင္းလမ္း ၊ အတြင္း

က်င့္စဥ္မ်ား မက်င့္ရေပ ၊ ရွိလည္းမရွိေပ ။ ဗုဒၶနည္းသည္ သတိျဖင့္ အခ်ိန္မလပ္ ရႈမွတ္ႏွလံုးသြင္း

ေနေသာ သတိပ႒ာန္နည္းသာ ျဖစ္၏ ။ အျခားနည္းမရွိေပ ။ သတိကိုျဖစ္ေစရန္ နည္းလမ္းအမ်ဳိး

မ်ဳိး ပရိယာယ္အသြယ္သြယ္ျဖင့္ ေဟာၾကားျပသျခင္းသာ ရွိေပသည္ ။

         ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ၿပီးေနာက္ ပထမသဂၤါယနာတင္ၿပီးခ်ိန္မွစ၍ ဂိုဏ္း

အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ကြဲလာၾကသည္ ။ အဓိကမွာ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မဟာယာန ႏွစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္သည္ ။

မဟာယာနသည္ ဗုဒၶအား ဖန္ဆင္းရွင္ထာ၀ရဘုရားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္သည္ ။ တႏၱရာယာန

ဗုဒၶတရား၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို စြန္႔ပစ္လိုက္ၾကသည္ ။ ထိုဂိုဏ္းတို႔၏ က်င့္စဥ္တြင္ အတြင္းလမ္း ၊

အျပင္လမ္း ၊ သာ၀ကလမ္း ၊ ေဗာဓိသတၱလမ္း စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ ေပၚလာေလသည္ ။

          ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း ပုဂံေခတ္မတိုင္မီ ပ်ဴၿမိဳ႕ျပေခတ္ ( ဗိႆႏိုး ၊ သေရေခတၱရာ ၊

ဟန္လင္း ) စသည့္ ၊ မြန္ၿမိဳ႕ျပေခတ္ (သထံု) ၊ ရခိုင္ၿမိဳ႕ျပေခတ္ (ေ၀သာလီ) တို႔မွာပင္ အိႏၵိယ မွ

ကူးလာေသာ တႏၱရ ၊ မႏၱရဂိုဏ္း ၊ မဟာယာနဂိုဏ္း ၊ နတ္နဂါးကိုးကြယ္မႈ ၊ အရည္းႀကီး ၊ ဟိႏၵဴ

စသည္တို႔ ေရာေထြးေနေၾကာင္း သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ား ရွိေနေလသည္ ။

           အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို လက္ခံယံုၾကည္ေသာ္လည္း အထက္ပါ

ေရာေထြးမႈမ်ား လံုး၀ မကင္းစင္ခဲ့ေပ ။ လူမ်ားစုႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေအာင္ အထိုက္ အေလ်ာက္

က်င့္ခဲ့ရသည္ ။ က်န္စစ္သားလက္ထက္တြင္လည္း အလားတူပင္ ၊ ( က်န္စစ္သား နန္းတည္

ေက်ာက္စာတြင္ နတ္နဂါးကိုးကြယ္မႈ ၊ ျဗဟၼဏပုဏၰားတို႔၏ ဦးေဆာင္မႈ ကို ေတြ႔ရွိရသည္ ။ )

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဤယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈ သည္ အသြင္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္

တည္ေနခဲ့ေလသည္ ။

           မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသည္ ၄င္းတို႔မဟုတ္ေပ ။ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္

ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို သဂၤါယနာေျခာက္ႀကိမ္တင္

ထားေသာ စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶတရားမ်ား ျဖစ္ေလသည္ ။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶတရားကို က်င့္ႀကံလိုသူ သည္

အဆိုပါ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ေလ့လာရန္ပင္ျဖစ္၏ ။ ထိုတြင္ အတြင္းလမ္း ၊ အျပင္လမ္း ၊

အထက္လမ္း ၊ ေအာက္လမ္း ၊ ၀ိဇၨာလမ္း ၊ ဂႏၶာရီလမ္းမ်ား မပါရွိေပ ။

           ျမတ္စြာဘုရားက ကိုးကြယ္မႈမွားလွ်င္ ေဘးျဖစ္ေစသည္ဟု ေဟာခဲ့၏ ။ ထို႔အျပင္ လူတို႔

သည္ ေဘးျဖင့္ ထိတ္လန္႔သည္ျဖစ္၍ ေတာတို႔ကိုလည္းေကာင္း ၊ ေတာင္တို႔ကိုလည္းေကာင္း ၊

အရံတို႔ကိုလည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ၾက၏ ။ ထိုကိုးကြယ္ျခင္းသည္ မွန္ကန္ေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း ၊

ေဘးကင္းေသာကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္ဟူ၍လည္း ဓမၼပဒတြင္ ေဟာထားသည္ ။

  

က်မ္းညႊန္း -             


ဦးသန္းထြန္း (ေရႊဘို)


ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုႏွင့္ဗုဒၶတရားေတာ္


...............................................................................................................

  

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား