Monday, January 11, 2010

ေဗဒင္ႏွင့္ကံတရားတို႔၏ စစ္ပြဲ







                      ေဗဒင္ႏွင့္ကံတရားတို႔၏ စစ္ပြဲ

          သေဗၺဘာယႏၱိ မစၥဳေနာ ဟူေသာေဒသနာအရ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် မ်ားေသာအားျဖင့္

ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္လန္႔ၾကသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မေၾကာက္လန္႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး

တစ္ေယာက္လည္း ထူးထူးျခားျခား ရွိပါသည္ ။

           ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္မွ စာခ်ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပင္ ျဖစ္၏ ။ တစ္ေန႔တြင္ နာမည္ႀကီး

ေဗဒင္ဆရာတစ္ဦး ထိုေက်ာင္းတိုက္သို႔ စာသင္သားရဟန္းတစ္ပါး၏ အသိမိတ္ေဆြအျဖစ္ ေခတၱ

တည္းခိုရန္ ေရာက္ရွိလာပါသည္ ။

             စာသင္သားရဟန္းမ်ား ေမးျမန္း၍ အားရေသာအခါ သူတို႔ခ်စ္ခင္ေလးစားေသာ

စာခ်ဘုန္းႀကီးထံ ေခၚခဲ့ၾကသည္ ။ စာခ်ဘုန္းႀကီး၏ ဇာတာကို စစ္ေဆးေပးရန္ ျဖစ္၏ ။ စာခ်

ဘုန္းႀကီးမွာ သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူ အခ်ိန္ျပည့္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း တပည့္မ်ား၏ ေစတနာကို

ေလးစားေသာအားျဖင့္ ေဗဒင္ဆရာကို လက္ခံေတြ႔ဆံုခဲ့ပါသည္ ။ စာခ်ဘုန္းႀကီး၏ဇာတာကို

ၾကည့္ရႈၿပီးသည္ႏွင့္ ေဗဒင္ဆရာက အရွင္ဘုရားမွာ ခႏၶာပ်က္ကိန္းရွိေနပါတယ္ ။ ယၾတာမေခ်

လို႔ မရပါဘူးဟု ေလွ်ာက္ထားလိုက္ရာ တပည့္ေတြမွာ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားေသာ္လည္း

စာခ်ဘုန္းႀကီးက အလွ်င္းတုန္လႈပ္ျခင္း မရွိေပ ။

           ေအးျမၾကည္လင္ေသာမ်က္ႏွာက တစ္ခ်က္ေလးမွ ပ်က္သြားျခင္း မရွိ ၊ ပကတိအတိုင္း

သာ ။ တပည့္မ်ားေရာ ေဗဒင္ဆရာေရာ စာခ်ဘုန္းႀကီးေလးေျပာလာမည့္ စကားကို ဂရုစိုက္

နားေထာင္ေနၾကသည္ ။ ရဟန္းျဖစ္ေစ ၊ လူျဖစ္ေစ ခႏၶာပ်က္ကိန္းအေၾကာင္းသာ ေဟာလိုက္

လွ်င္ ဣေႁႏၵမရေအာင္ ေၾကာက္လန္႔တတ္သည္ ျဖစ္ ရာ ၊ ယခုစာခ်ဘုန္းႀကီး ငယ္ငယ္ေလး

က်မွ ဘာမွမျဖစ္သလို ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရေသာ ေဗဒင္ဆရာအဖို႔

စိတ္ထဲတြင္ မရိုးမရြ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္ ။

          စာခ်ဘုန္းႀကီးေလးထံမွ စကားသံအခ်ဳိ႕ထြက္လာသည္ ။

ဒကာႀကီး ၊ အခုလိုေဟာၾကားသတိေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဦးပၪၥင္းအ

တြက္ကေတာ့ ကိစၥမရွိပါဘူး

           အတၱဳကၠံသန ၊ ပရ၀မၻန သေဘာမပါေအာင္ သူေတာ္ေကာင္းပီပီ ေျပာၾကားလိုက္

ေသာစကားျဖစ္ေသာ္လည္း ေဗဒင္ဆရာက နည္းနည္းမွ မေက်နပ္ ၊ သူ႔ပညာကို မယံုၾကည္

ေသာေၾကာင့္ဟု ယူဆေနသည္ ။ မေက်နပ္သည့္စိတ္ဓာတ္က မေျပျပစ္ေသာစကားမ်ားကို

သာ ဖန္တီးေပးလိုက္ရာ -

အရွင္ဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္ေျပာတဲ့အတိုင္း ယၾတာမေခ်ဘဲ ေနရဲရင္ေနၾကည့္ပါ ။ ေလးလ

အတြင္းမွာ ခႏၶာပ်က္ရင္ပ်က္ ၊ ခႏၶာမပ်က္ရင္လည္း ေသေလာက္နီးပါး ေရာဂါကို ခံစားရမယ္ ။

အကယ္၍ တပည့္ေတာ္ေျပာတဲ့အတိုင္း မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေဗဒင္က်မ္း ေတြအကုန္

မီးရႈိ႕ပစ္မယ္

            ေဗဒင္ဆရာကလည္း တြက္နည္းမ်ဳိးစံုတြက္ၾကည့္ထားရာ ခႏၶာပ်က္ကိန္းကိုသာ ေတြ႔

ေနရသျဖင့္ ယခုလို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေဟာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္ ။ လူတစ္ေယာက္၏ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိး

ကို ကံတရားထက္ ဂဏန္းသခ်ၤာမ်ားက ပို၍ဖန္တီးနိုင္သည္ဟု ယူဆလိုက္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ မပီသ

နိုင္ေတာ့ေပ ။

            ေဗဒင္ဆရာက သူေျပာခ်င္ရာေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ ဦးခ်ၿပီး ျပန္သြားသည္ ။ ေဗဒင္ဆရာ ၏

အတိအက် ေဟာၾကားခ်က္ေၾကာင့္ တပည့္မ်ားက စိုးရိမ္သျဖင့္ ယၾတာေခ်ရန္ အတင္းအက်ပ္

ေလွ်ာက္ထားၾကရာ -

ငါအၿမဲတမ္းယၾတာေခ်ေနတာ မင္းတို႔မေတြ႕ၾကဘူးလား “ ဟု ျပန္ေမးလိုက္ရာ တပည့္မ်ား မွာ

မအူမလည္ျဖင့္ “ ေတြ႔ပါတယ္ဘုရား “ ဟု ေလွ်ာက္ကာ ျပန္ခဲ့ၾကရပါေတာ့သည္ ။ ေဗဒင္ဆရာ

ေဟာေသာ လမ်ားသို႔ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ တပည့္အမ်ားစုမွာ ပို၍ပင္ စိုးရိမ္ေနၾကသည္။

              သို႔ေသာ္ အႏၱရာယ္လမ်ားကို ကုန္လြန္ေအာင္ေက်ာ္လာသည္အထိ ဆရာေတာ္ကား

ဘာေရာဂါအသက္ေဘးမွ မျဖစ္သည့္အျပင္ စာခ်ဘုန္းၾကီးဘ၀မွ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးအျဖစ္သို႔ပင္

ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္ ။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ျဖစ္ ေသာအခါက်မွပင္ ေဗဒင္ဆရာေဟာခဲ့

သလို အဘယ့္ေၾကာင့္ အသက္ေဘးအနၱရာယ္ မျဖစ္ရ ေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေမးၾကည့္ရပါ

ေတာ့သည္ ။

         ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းဆိုေတာ့ ေျပာျပလို႔ ေကာင္းတာေပါ့ ။ ဒကာ ဒကာမဆိုရင္ေတာ့

သိပ္ေျပာလို႔မေကာင္းဘူး ၊ ၾကည္ညိဳေအာင္ ႂကြားျပသလို ျဖစ္ေနမွာစိုးရတယ္ ။ အရွင္ဘုရား

စဥ္းစားၾကည့္ေလ ၊ ေဗဒင္ပညာရွင္ေတြဆိုတာလည္း ပုထုဇဥ္ေတြပဲ ။ အဲဒီေတာ့ အမွားဆိုတာ

ဘယ္ကင္းပါ့မလဲ ။ အညာသိေကာ႑ညမေထရ္ လို ေတာ္တဲ့ေဗဒင္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ေတာင္မွ

ကိုယ့္ေဟာၾကားခ်က္ကို ကိုယ္ျပန္ၿပီး သံသယ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား ။ ဘာလည္းဆိုေတာ့

သူကိုယ္တိုင္ပဲ သိဒၶတၳမင္းသားေလးကို လက္ညွဳိးတစ္ေခ်ာင္းေထာင္ၿပီး ဘုရားဧကန္ျဖစ္ရမယ္လို႔

ေဟာခဲ့တယ္

           ဘုရားက မွားေနတဲ့ ဒုကၠရစရိယာကို စြန္႔ၿပီး အာဟာရသပၸါယမွ်ေအာင္ အစားအေသာက္

ေတြျပန္ၿပီး ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ရတဲ့အခါ သူကိုယ္တိုင္ပဲ ဘုရားမျဖစ္နိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆၿပီး

ဘုရားအေလာင္းကို စြန္႔ပစ္ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား ။ ဘုရား ျဖစ္ၿပီးလို႔ ဓမၼစၾကာတရား လာေဟာတာ

ကိုေတာင္ မယံုမၾကည္ျဖစ္ေနၾကေသးလို႔ ေသခ်ာ ရွင္းျပၿပီးမွ ေဟာရတယ္ ။ ဆိုလိုတာက ေဗဒင္

ဆရာကိုယ္တိုင္ေတာင္ သူေဟာတာကို သူကိုယ္တိုင္ အျပည့္အ၀မယံုဘူးလို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္သည္

ေဗဒင္ ၊ နကၡတ္ပညာဆိုတာ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကႀကိဳတင္သိနိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ပညာတစ္မ်ဳိးမို႔ ို

ေလးစားအပ္တဲ့ ေလာကီပညာ တစ္ခုပါ ။ ဒါေပမယ့္ လိမ္းေဆးကို စားေဆးအျဖစ္ သံုးလိုက္ရင္ 

အသက္အႏၱရာယ္ ျဖစ္နိုင္ သလို ဒီၿဂိဳဟ္ထဲ ေရာက္ေနလို႔သာ ဒီလိုျဖစ္ရတာ ၊ အတိတ္ကံ ပစၥဳပၸန္ကံ

ႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္ဘူးလို႔ ယူဆလိုက္ရင္ေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ အဓိကအႏၱရာယ္ႀကီးျဖစ္သြား နိုင္

တယ္

         “ ေဗဒင္ဆရာ ၊ လကၡဏာဆရာ ၊ နကၡတ္ဆရာ အေဟာမွားျခင္း အေၾကာင္းႏွစ္ခုရွိတယ္ ။

ပထမအခ်က္က သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ပုထုဇဥ္ပီပီ အတြက္အခ်က္မွားၿပီး အေဟာမွားတာ ၊ ဒုတိယ

အခ်က္က အေဟာခံရသူက ေကာင္းတဲ့ကံသစ္ေတြ အၿမဲမျပတ္ ျပဳလုပ္ေနလို႔ ေဟာၾကားခ်က္မွား

သြားတာေပါ့ ။ တပည့္ေတာ္အေပၚ ေဟာၾကားခ်က္မွားတာ ဒုတိယအခ်က္ေၾကာင့္ပဲေပါ့ ။

သူေဟာတဲ့အခ်ိန္မွာ အျခား ဘယ္ဆရာ လာတြက္တြက္ ခႏၶာ ပ်က္ကိန္းပဲ ထြက္မွာပဲ ။ ဒါဆို

ဘာေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ခႏၶာမပ်က္ရသလဲ ဆိုေတာ့ -

ဓနာ ပုညာ ဓီလာေဘန

  ကာလံခိယ်တိ  ပ႑ိေတာ

  ကီဠေနနစ  ဒုေမၼ  ေဓာ

  နိဒၵါယ  ကလေဟန၀ါ

           အဓိပၸာယ္က -ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းဟာ ဥစၥာရယ္ ၊ ကုသိုလ္ရယ္ ၊ ပညာဗဟုသုတ

ရယ္ တစ္ခုခုကိုရျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကာလကို ကုန္လြန္ေစတယ္ ။ ပညာမဲ့လူမိုက္ကေတာ့ ျမဴးတူး

ေပ်ာ္ပါးကစားျခင္း ၊ အိပ္ျခင္း ၊ ျငင္းခုန္ခိုက္ရန္ စကားမ်ားျခင္း အခ်ိန္ကာလကို ကုန္လြန္ေစ

တယ္တဲ့ ။ အခ်ိန္မွန္သမွ်ထဲက ဥစၥာရယ္ ၊ ပညာဗဟုသုတ ရယ္ , ရေအာင္ယူတာေတာ ့ဟုတ္

ပါၿပီ ၊ ကုသိုလ္တရားကိုေရာ ဘယ္လိုရေအာင္ယူမလဲလို႔ ေမးစရာရွိလာတယ္ ။

            ဒကာဒကာမမ်ားဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကုသိုလ္ဆိုရင္ ဒါနနဲ႔သီလကိုပဲ သတိထားမိ

တတ္တယ္ ။ ဘာ၀နာကို သတိမထားမိၾကဘူး ။ တကယ္က်ေတာ့ ဘာ၀နာကုသိုလ္ဟာ ဒါန ၊

သီလထက္သာတယ္ ။ သြားရင္းလာရင္း ၊ ခ်က္ရင္းျပဳတ္ရင္းနဲ႔လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအားလံုး

စိတ္ခ်မ္းသာ ၊ ကိုယ္က်န္းမာၾကပါေစလို႔ ပြားမ်ားလိုက္တာနဲ႔ ေမတၱာဘာ၀နာကုသိုလ္ ျဖစ္တာ ပဲ ။

အရဟံ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏ လို႔ အာရံုျပဳ

လိုက္တာနဲ႔ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာ၀နာပြားမ်ားၿပီးသား ျဖစ္သြားတာပဲ ။

          အဲဒီ ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာ၀နာကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ ခႏၶာပ်က္ကိန္းက

လြတ္ခဲ့ရတာေပါ့ ။ လူေတြက မသိၾကလို႔ ကံဆိုတာ ေကာင္းေအာင္လုပ္လို႔ရတယ္ ။ ဒါန ၊ သီလ ၊

ဘာ၀နာလုပ္တာဟာ ကံေကာင္းေအာင္လုပ္တာပဲ ။ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးမရေအာင္

အေကာင္းဆံုးယၾတာေတြ ေခ်ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာ၀နာေတြ ႀကိဳးစားအား

ထုတ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္

            ဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒဆိုလိုရင္းမွာ ကုသိုလ္ကံသစ္မ်ားကို မေမ့မေလ်ာ့ႀကိဳးစားအား

ထုတ္ေနသမွ် အကုသိုလ္ကံဆိုးမ်ား ေခါင္းေထာင္မလာနိုင္ပဲ ေနာက္ဆုတ္သြားရမည္ဟု ဆိုလို

ပါသည္ ။ အကုသိုလ္ကံမ်ား ေနာက္ဆုတ္သြားရန္အတြက္ ကုသိုလ္ကံမ်ားကို မေမ့မေလ်ာ့ဖို႔

အေရးႀကီးလွပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးက -

          ကုသိုလ္ကို ကိုယ္ကေမ့လွ်င္ ကုသိုလ္ကကိုယ့္ကို ေမ့လိမ့္မည္ ။ ကုသိုလ္ကကိုယ့္

ကိုေမ့လွ်င္ ေဘးေတြ႔လိမ့္မည္ “ ဟုၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ။ ေဗဒင္ ၊ နကၡတ္ ၊

အတိတ္ ၊ နိမိတ္ ၊ တေဘာင္ စသည္ကို ေကတုဟလမဂၤလာ ဟုေခၚသည္ ။ ထို

ေကတုဟလမဂၤလာကို ယံုၾကည္ျခင္းကို မိမိကိုယ္အညံ့ဆံုး ၊ အညစ္ဆံုး ဥပါသကာထဲ ဆြဲခ်

လိုက္ျခင္းႏွင့္တူေပသည္ ။ ဗုဒၶက အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပၪၥကနိပါတ ၊ စ႑ာလသုတ္တြင္ -

၁ ။ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားလည္းမရွိ

၂ ။ ေစာင့္ထိန္းမႈ သီလမရွိ

၃ ။ ေကာတုဟလမဂၤလာ ကို ယံုၾကည္၏

၄ ။ မဂၤလာကို ယံုၾကည္၍ ကံကို မယံုၾကည္

၅ ။ ဤသာသနာေတာ္မွ အျပင္ဘက္တြင္လည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို ရွာမွီး၏ ။ ထိုသာသနာ

အျပင္ဘက္တြင္လည္း ေရွးဦးစြာ ေကာင္းမႈကိုျပဳ၏ ။

        ဤတရားငါးမ်ဳိးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဥပါသကာသည္ ဥပါသကာ ဒြန္းစ႑ားလည္းမည္၏ ။

ဥပါသကာညစ္လည္းမည္၏ ။ ဥပါသကာညံ့လည္းမည္၏ ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။

   

က်မ္းညႊန္း -             


ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)


မ်က္ရည္မက်ခင္ သိေစခ်င္


...............................................................................................................

  

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား