Thursday, September 17, 2009

ပလႅင္လုျခင္း ျပႆနာ

                     ပလႅင္လုျခင္း ျပႆနာ

         ဘုရားျဖစ္ခါနီး မာရ္နတ္ရန္ကို ေအာင္နိုင္သည့္အခန္းကို ေရးၾကေျပာၾကေသာအခါေအာက္

ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပေလ့ရွိၾကသည္ ။

         " အင္ၾကင္းေတာ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူကာ ကာယဂတာသတိ ဘာ၀နာကို စီးျဖန္းသည္ ။ည

ခ်မ္းေသာအခါ မဟာေဗာဓိပင္ တည္ရွိရာသို႔ ၾကြေတာ္မူသည္ ။ လမ္းတြင္ ေသာတၱိယ မည္ေသာ

ျမက္ထမ္းသမားက ကပ္လွဴေသာ ျမက္ရွစ္ဆုပ္ကို လက္ခံေတာ္မူ၍ ေဗာဓိပင္သို႔ ေရာက္ေသာ

အခါ ျမက္ရွစ္ဆုပ္ကို အဖ်ားမွ ကိုင္၍ ၾကဲေတာ္မူလွ်င္ ၁၄ ေတာင္ အျပန္႔က်ယ္ေသာ အပရာဇိတ

ပလႅင္ ေပၚေပါက္လာသည္ ။ ထိုပလႅင္ထက္၌ ထက္၀က္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူကာ အာနာပါန

စ်ာန္ကို ၀င္စားလ်က္ ဘုရားမျဖစ္သမွ် ဤေနရာက ငါမထျပီ ဟု ေနေတာ္မူ၏ "  လို႔ ေရးၾကေျပာ

ၾကပါတယ္ ။

                 အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္အေတာ္မ်ားမ်ား သိထားၾက၏ ။ အဲဒီခန္းကို

ေရးၾက ေျပာၾကေသာအခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ မာရ္နတ္က ဘုရားေလာင္း ၏ ပလႅင္ကို လာေရာက္

လု သည္ဟုသာ ေရးၾက ေျပာၾက၏ ။ အမွန္မွာ -----

                   ပလႅင္ကို လာလုသည္ မဟုတ္ ၊ ဘုရား မျဖစ္သမွ် ဤ ဖြဲ႔ေခြထားေသာ တင္ပလႅင္ ကို

မဖ်က္အံ့ ။ ( အဘိ - ႒ - ၁ ၊ ၇၇ ) ဟူေသာ အဓိ႒ာန္ ကို ပ်က္စီးေစရန္ လာေရာက္ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း

သာ ျဖစ္၏ ။

                ဗုဒၶ၀ံသ အ႒ကထာ ၊ ႏွာ - ၃၃၇ ၌ " ဘုရားေလာင္းသည္ ၁၄ ေတာင္ အျပန္႔က်ယ္ေသာ

ျမက္ခင္းျပင္၌ တိသႏၶိပလႅင္ ( တင္ပလႅင္ ) ကို ဖြဲ႔ေခြကာ ထိုင္ေနေတာ္မူ၏ " ဟု ဖြင့္ျပ၏ ။

( ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ျမက္ခင္းျပင္ဟာ ၁၄ ေတာင္ အစား ( ၁၄ မိုက္ - ၇ ေပ ) ဟု ယူဆ၏ ။ )

မွတ္ခ်က္ ။              ။ တိသႏၶိပလႅကၤ ံ ၊ သံုးပါးေသာ အဆက္အစပ္ရွိေသာ ထက္၀က္ဖြဲ႕ေခြ ေနထိုင္

ေတာ္မူျခင္း - ဟူသည္မွာ ေပါင္ႏွင့္ ဒူး တို႔၏ အဆက္အစပ္ႏွစ္ပါး ၊ ေပါင္ရင္း ႏွင့္ ခါး တို႔၏ အဆက္

အစပ္ တစ္ပါး ၊ ေပါင္း (၃) ပါး ျဖစ္၏ ။

             
တိဏသႏၳေရ - ျမက္အခင္း ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ရတနာစီျခယ္ေသာ ပလႅင္ မဟုတ္ေၾကာင္း

မွာ ထင္ရွား၏ ။ထို႔ေၾကာင့္ ေဂါတမဗုဒၶအေလာင္းေတာ္သည္ ျမက္အခင္း၌ ထိုင္ေနေတာ္မူျခင္းသာ

ျဖစ္၏ ။ သီးျခား ပလႅင္ ေခၚ ( ထိုင္ခံု ) ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျခင္း မဟုတ္ေပ ။

....................................................................................................................................................................
   

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ )

ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္မွ ကိုးကားေဖာ္ျပခ်က္


No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား