ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈကို ပိတ္ပင္တားဆီးတတ္ေသာ အစြဲ ( ၂ ) ခု
ဥေရာပတိုက္၌ ဘာသာတရားကိုအၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ေသာ ေရွးအခါက ဘာသာတရားႏွင့္
ဆန္႔က်င္ဘက္စကားေျပာေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းခံၾကရ၏ ။ ဘာသာေရး
အယူသီးမႈေၾကာင့္ ဘာသာေရးစစ္ပြဲၾကီးမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့၏ ။ ဗုဒၶ၀ါဒသမိုင္း၌ ဘာသာေရးစစ္ပြဲ
မ်ား မရွိဘဲ ဘာသာေရး စိတ္သေဘာထားၾကီးမႈအတြက္ အေသာကမင္း ကဲ့သို႔ေသာ ကမၻာ့စံျပဳ
ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေပၚထြက္ခဲ့၏ ။ စင္စစ္ ဘာသာေရးစိတ္သေဘာထားၾကီးမႈသည္ ဗုဒၶ အေလးအနက္
ေဟာခဲ့ေသာ တရားျဖစ္၏ ။
" ရဟန္းတို႔ ၊ သူတစ္ပါးတို႔က ငါ၏ အျပစ္ကို ျဖစ္ေစ ၊ တရား၏ အျပစ္ကို ျဖစ္ေစ ၊
သံဃာ၏ အျပစ္ကို ျဖစ္ေစ ေျပာၾကေသာေၾကာင့္ သင္တို႔ အမ်က္ထြက္မည္ ၊ ႏွလံုးမသာမည္
ျဖစ္လွ်င္ သင္တို႔အားသာ အႏၲရာယ္ျဖစ္၏ ။ သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးတို႔၏ စကားေကာင္း ၊
စကားဆိုးကို သိနိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ ။ " ( ဒီဃနိကာယ္ ၊ ျဗဟၼဇာလသုတ္ )
အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံယူထားေသာ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ မွန္ကန္သည္ ဟု စြဲစြဲျမဲျမဲ ယံု
ၾကည္ပါက သူတစ္ပါး၏ ေ၀ဖန္ စိစစ္မႈကို ခံနိုင္ရေပလိမ့္မည္ ။ ထိုသို႔ ခံနိုင္ရည္ရွိရန္ ယံုၾကည္
ခ်က္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေသခ်ာစြာ ေလ့လာမႈ ၊ လြတ္လပ္စြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈကို ပိတ္ပင္
တားဆီးတတ္ေသာ အစြဲ ႏွစ္ခုကို သတိျပဳသင့္၏ ။
ပထမအစြဲမွာ ၀ါဒစြဲ ျဖစ္၏ ။ အခ်ဳိ႕လူတို႔သည္ ဗုဒၶ၀ါဒကို ေလ့လာေသာအခါ မိမိတို႔၏
မူလရွိရင္းစြဲ ၀ါဒကို ပိဋကတ္က်မ္းဂန္မ်ားထဲ၌ ျမင္ေနတတ္ၾက၏ ။ သို႔ျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕ ကြန္ျမဴနစ္
မ်ားက ဗုဒၶ၀ါဒကို ရုပ္၀ါဒ ျဖစ္သည္ ဟု ေျပာဆိုၾကသည္ ။ အခ်ဳိ႕ ဗုဒၶ၀ါဒီ တို႔မွာမူ ေဟာၾကားထား
ေသာ တရားမ်ားထဲမွ တစ္ခုတည္းေသာ တရား - ဥပမာ - အနႏၲတရား ( သို႔မဟုတ္ ) ကမၼ၀ါဒကို
အစြဲဥပါဒါန္ ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏ ။
" ရဟန္တို႔ ၊ သင္တို႔သည္ ဤအယူသည္သာ မွန္၏ ၊ အျခားအယူအားလံုးသည္ အခ်ည္းႏွီး
သာတည္း ဟု မစြဲမွတ္သင့္ "
ဤသည္မွာ ပိဋကတ္စာေပ၌ ထပ္တလဲလဲ ေတြ႕ရေသာ ဗုဒၶ၏ သတိေပးခ်က္ျဖစ္၏ ။
ဤ၀ါဒနဲ႔အညီ ဗုဒၶဓမၼကို ေလ့လာရာ၌ အသိအျမင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေ၀ဖန္ေရးသားထားေသာ
ဗုဒၶက်မ္းစာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ရႈသင့္၏ ။ အခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ားကို မိမိ၏ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္
သည္ဆိုျပီး ပစ္ပယ္ မထားသင့္ေခ် ။
သို႔ရာတြင္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ စာေပက်မ္းဂန္ပင္ျဖစ္ေစ ေရးသားေသာပုဂၢိဳလ္၏
အသိပညာၾကြယ္၀မႈ ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ စသည္တို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပုဂၢိဳလ္စြဲသက္သက္
ျဖင့္ မေလ့လာသင့္ေခ် ။ ဤပုဂၢိဳလ္စြဲသည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ကို ပိတ္ဖံုးတတ္ေသာ ဒုတိယ
အစြဲျဖစ္၏ ။ မိမိအား ၾကည္ညိဳမႈသက္သက္ျဖင့္ မိမိ၏တရားကို လက္ခံျခင္းမျပဳရန္ မိန္႔ၾကား
ေသာ ဗုဒၶ၏စကားအရ ဗုဒၶဓမၼသည္ ပုဂၢိဳလ္စြဲႏွင့္ မည္မွ် ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏ ။ သို႔ျဖစ္ေစ
ကာမူ ဗုဒၶ၀ါဒီတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ပဲ အၾကြင္းမဲ့ လက္ခံ ယံုၾကည္တတ္ၾက
၏ ။ ။
...................................................................................................................................................................................................................
| |
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား