Friday, September 11, 2009

ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈကို ပိတ္ပင္တားဆီးတတ္ေသာ အစြဲ ( ၂ ) ခု

ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈကို ပိတ္ပင္တားဆီးတတ္ေသာ အစြဲ ( ၂ ) ခု


                 ဥေရာပတိုက္၌ ဘာသာတရားကိုအၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ေသာ ေရွးအခါက ဘာသာတရားႏွင့္

ဆန္႔က်င္ဘက္စကားေျပာေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းခံၾကရ၏ ။ ဘာသာေရး

အယူသီးမႈေၾကာင့္ ဘာသာေရးစစ္ပြဲၾကီးမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့၏ ။ ဗုဒၶ၀ါဒသမိုင္း၌ ဘာသာေရးစစ္ပြဲ

မ်ား မရွိဘဲ ဘာသာေရး စိတ္သေဘာထားၾကီးမႈအတြက္ အေသာကမင္း ကဲ့သို႔ေသာ ကမၻာ့စံျပဳ

ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေပၚထြက္ခဲ့၏ ။ စင္စစ္ ဘာသာေရးစိတ္သေဘာထားၾကီးမႈသည္ ဗုဒၶ အေလးအနက္

ေဟာခဲ့ေသာ တရားျဖစ္၏ ။

                " ရဟန္းတို႔ ၊ သူတစ္ပါးတို႔က ငါ၏ အျပစ္ကို ျဖစ္ေစ ၊ တရား၏ အျပစ္ကို ျဖစ္ေစ ၊

သံဃာ၏ အျပစ္ကို ျဖစ္ေစ ေျပာၾကေသာေၾကာင့္ သင္တို႔ အမ်က္ထြက္မည္ ၊ ႏွလံုးမသာမည္

ျဖစ္လွ်င္ သင္တို႔အားသာ အႏၲရာယ္ျဖစ္၏ ။ သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးတို႔၏ စကားေကာင္း ၊

စကားဆိုးကို သိနိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ ။ " ( ဒီဃနိကာယ္ ၊ ျဗဟၼဇာလသုတ္ )

               အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံယူထားေသာ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ မွန္ကန္သည္ ဟု စြဲစြဲျမဲျမဲ ယံု

ၾကည္ပါက သူတစ္ပါး၏ ေ၀ဖန္ စိစစ္မႈကို ခံနိုင္ရေပလိမ့္မည္ ။ ထိုသို႔ ခံနိုင္ရည္ရွိရန္ ယံုၾကည္

ခ်က္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေသခ်ာစြာ ေလ့လာမႈ ၊ လြတ္လပ္စြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈကို ပိတ္ပင္

တားဆီးတတ္ေသာ အစြဲ ႏွစ္ခုကို သတိျပဳသင့္၏ ။

                  ပထမအစြဲမွာ ၀ါဒစြဲ ျဖစ္၏ ။ အခ်ဳိ႕လူတို႔သည္ ဗုဒၶ၀ါဒကို ေလ့လာေသာအခါ မိမိတို႔၏

မူလရွိရင္းစြဲ ၀ါဒကို ပိဋကတ္က်မ္းဂန္မ်ားထဲ၌ ျမင္ေနတတ္ၾက၏ ။ သို႔ျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕ ကြန္ျမဴနစ္

မ်ားက ဗုဒၶ၀ါဒကို ရုပ္၀ါဒ ျဖစ္သည္ ဟု ေျပာဆိုၾကသည္ ။ အခ်ဳိ႕ ဗုဒၶ၀ါဒီ တို႔မွာမူ ေဟာၾကားထား

ေသာ တရားမ်ားထဲမွ တစ္ခုတည္းေသာ တရား - ဥပမာ - အနႏၲတရား ( သို႔မဟုတ္ ) ကမၼ၀ါဒကို

အစြဲဥပါဒါန္ ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏ ။

            " ရဟန္တို႔ ၊ သင္တို႔သည္ ဤအယူသည္သာ မွန္၏ ၊ အျခားအယူအားလံုးသည္ အခ်ည္းႏွီး

သာတည္း ဟု မစြဲမွတ္သင့္ "

            ဤသည္မွာ ပိဋကတ္စာေပ၌ ထပ္တလဲလဲ ေတြ႕ရေသာ ဗုဒၶ၏ သတိေပးခ်က္ျဖစ္၏ ။

ဤ၀ါဒနဲ႔အညီ ဗုဒၶဓမၼကို ေလ့လာရာ၌ အသိအျမင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေ၀ဖန္ေရးသားထားေသာ

ဗုဒၶက်မ္းစာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ရႈသင့္၏ ။ အခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ားကို မိမိ၏ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္

သည္ဆိုျပီး ပစ္ပယ္ မထားသင့္ေခ် ။

                 သို႔ရာတြင္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ စာေပက်မ္းဂန္ပင္ျဖစ္ေစ ေရးသားေသာပုဂၢိဳလ္၏

အသိပညာၾကြယ္၀မႈ ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ စသည္တို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပုဂၢိဳလ္စြဲသက္သက္

ျဖင့္ မေလ့လာသင့္ေခ် ။ ဤပုဂၢိဳလ္စြဲသည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ကို ပိတ္ဖံုးတတ္ေသာ ဒုတိယ

အစြဲျဖစ္၏ ။ မိမိအား ၾကည္ညိဳမႈသက္သက္ျဖင့္ မိမိ၏တရားကို လက္ခံျခင္းမျပဳရန္ မိန္႔ၾကား

ေသာ ဗုဒၶ၏စကားအရ ဗုဒၶဓမၼသည္ ပုဂၢိဳလ္စြဲႏွင့္ မည္မွ် ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏ ။ သို႔ျဖစ္ေစ

ကာမူ ဗုဒၶ၀ါဒီတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ပဲ အၾကြင္းမဲ့ လက္ခံ ယံုၾကည္တတ္ၾက

၏ ။                   ။

...................................................................................................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား