၂ ။ဗုဒၶဘာသာ၏ အေျခခံ အယူအဆ
ေမး ။ ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ပဓာန တရားေတြဟာ ဘာေတြလဲ ။
ေျဖ ။ ။ ဘီးတစ္ခုရဲ႕ အနားေခြနဲ႕ ေထာက္မ်ားဟာ အလယ္ခ်က္ ပံုေတာင္းကို ဗဟိုျပဳသလိုပဲ ဗုဒၶ
ရဲ႕တရားေတာ္အားလံုးဟာလည္း ျမတ္ေသာ အမွန္တရား ေလးပါး ( သစၥာေလးပါး ) ေပၚမွာ ဗဟိုျပဳပါ
တယ္ ။ ဒီတရားေတာ္ကို အေရအတြက္အားျဖင့္ ေလးခုရွိလို႔ " ေလးပါး " လို႔ ဆိုရပါတယ္ ။ ဒီတရားေတာ္
ကို သိျမင္သူကို ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစတတ္လို႔ " ျမတ္ေသာ " လို႔ ဆိုရပါတယ္ ။
မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္တဲ့ ပရမတၳ သဘာ၀နဲ႔ကိုက္ညီလို႔ " အမွန္တရား " လို႔ ဆိုရပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္
" ျမတ္ေသာ အမွန္တရား ေလးပါး " ဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ လိုရင္း ပဓာန တရားပါပဲ ။
ေမး ။ ။ ပထမဆံုး အရိယသစၥာ ( ျမတ္ေသာ အမွန္တရား ) က ဘာပါလဲ ။
ေျဖ ။ ။ ပထမဆံုး အရိယသစၥာက ဘ၀ဆိုတာ ဆင္းရဲခ်ည္းပဲ ဆိုတဲ့ အမွန္တရားပါပဲ ။ အသက္
ရွင္ေနသမွ် ဆင္းရဲေနတာပါပဲ ။ ဆင္းရဲ တစ္စံုတစ္ရာကို မခံစားရပဲ အသက္ရွင္ေနတယ္ဆိုတာ မျဖစ္
နိုင္ပါဘူး ။ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မက်န္းမာျခင္း ၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရျခင္း ၊ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း ၊ ေနာက္ဆံုးမွာ
ေသရျခင္းစတဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲ ( ကာယိကဒုကၡ ) ေတြကို ခံစားၾကရပါတယ္ ။ အထီးက်န္ျဖစ္ျခင္း ၊ ဘာလုပ္
ရမွန္းမသိေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲေနျခင္း ၊ ေၾကာက္ျခင္း ၊ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ျခင္း ၊ စိတ္ပ်က္ျခင္း ၊
အမ်က္ထြက္ျခင္း စတဲ့ စိတ္ဆင္းရဲ ( ေစတသိကဒုကၡ ) ေတြကိုလည္း ခံစားၾကရပါတယ္ ။
ေမး ။ ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ဒါဟာ ဘ၀ကို အဆိုးခ်ည္းပဲ လို႔ျမင္တဲ့ သေဘာ( Pessimism ) ျဖစ္မေန
ဘူးလား ။
ေျဖ ။ ။ အဘိဓာန္က အဆိုးျမင္၀ါဒ ( Pessimism ) ကို " ျဖစ္ပ်က္မည့္ အရာအားလံုးဟာ အဆိုး
ခ်ည္းပဲလို႔ စဥ္းစား ေတြးေခၚေလ့ရွိျခင္း " လို႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ " အဆိုးဟာ အေကာင္း
ထက္ပိုျပီး အင္အားၾကီးမားတယ္လို႔ ယံုၾကည္ျခင္း " လို႔လည္း ဖြင့္ပါတယ္ ။ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဒီအယူအဆ
ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို လံုး၀ လက္မခံပါဘူး ။ ခ်မ္းသာသုခဆိုတာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ဗုဒၶဘာသာက မျငင္း
ပါဘူး ။ [ ဗုဒၶျမတ္စြာက အတၳိသုခ = ရွိခ်မ္းသာ ၊ ေဘာဂသုခ = စည္းစိမ္ခံစား ခ်မ္းသာ ၊ အာဏဏ်
သုခ = ေၾကြးကင္းခ်မ္းသာ ၊ အန၀ဇၨသုခ = အျပစ္ကင္းခ်မ္းသာလို႔ ေလာကမွာ ခံစားရတဲ့ ခ်မ္းသာေလး
မ်ဳိးကို ေဟာျပခဲ့ပါတယ္ ။ ] ဗုဒၶဘာသာက ဘ၀ဆိုတာ ကိုယ္ဆင္းရဲ ၊ စိတ္ဆင္းရဲကို ခံစားေနရျခင္းပဲလို႔
သာ ေထာက္ျပတာပါ ။ ဒီအခ်က္ဟာ ျငင္းလို႔မရေအာင္ မွန္ကန္ ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ပါ ။
မ်ားစြာေသာ ဘာသာတရားေတြရဲ႕ လိုရင္း ပဓာန အယူအဆဟာ ပံုျပင္ဆန္ေနတတ္ပါတယ္ ။
သမိုင္းပံုျပင္ဆန္ေနတတ္ပါတယ္ ။ မွန္ , မမွန္ စစ္ေဆးေ၀ဖန္ၾကည့္ဖို႔ မျဖစ္နိုင္တဲ့ ယံုၾကည္မႈရင္လည္း
ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္ ။
ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ခံစား သိျမင္မႈနဲ႔ စပါတယ္ ။ ဒီဒုကၡကို ကိုယ္ေတြ႕ခံစား ေနၾကရ
တာဟာ ျငင္းလို႔မရတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ပါ ။ သက္ရွိအားလံုး သိေနရ ၊ ကိုယ္ေတြ႕ခံစားေနရတဲ့ သဘာ၀ အမွန္
ပါ ။ ခံစားေနရလို႔ပဲ ဒီဆင္းရဲ ဒုကၡကို ေက်ာ္လႊား ပယ္ရွားနိုင္ဖို႔ စြမ္းနိုင္သမွ် ၾကိဳးစားေနၾကရတယ္ ဆို
တာလည္း ျဖစ္ရပ္ အမွန္ပါပဲ ။
ဗုဒၶဘာသာဟာ စၾက၀ဠာ တစ္ခုလံုးအေၾကာင္းကို အမွန္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ျပတဲ့ တစ္ခုတည္း
ေသာ ဘာသာတရားပါ ။ ဒီထုတ္ေဖာ္ခ်က္ဟာ လူသားတိုင္း စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနတဲ့ အခ်က္ရဲ႕ ဗဟိုခ်က္
မ အထိ တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႕ပါတယ္ ။အဲဒီအခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒုကၡႏွင့္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေရးပါပဲ။
ေမး ။ ။ ဒုတိယ အရိယသစၥာ ( ျမတ္ေသာ အမွန္တရား ) က ဘာပါလဲ ။
ေျဖ ။ ။ ဒုတိယသစၥာကေတာ့ လိုခ်င္တက္မက္မႈ တဏွာေၾကာင့္ ဆင္းရဲရတယ္ ။ ဒုကၡေရာက္ရ
တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စိတ္ဆင္းရဲမႈကိုၾကည့္ရင္ လိုခ်င္တက္မက္မႈ ( တဏွာ )
ေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ဘယ္လို ျဖစ္ေပၚလာရတယ္ဆိုတာ လြယ္လြယ္နဲ႔ သိနိုင္ပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္စံုတစ္ရာကို လိုခ်င္ပါလ်က္ မရဘူး ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္မခ်မ္းမသာ
ျဖစ္ရတယ္ ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္မလာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ပ်က္
ၾကရတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လူေတြက သေဘာမက်ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ဆင္းရဲ ၾကတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တာကို ရေတာင္မွ အျမဲတေစ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘာေၾကာင့္လဲ
ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မၾကာမီပဲ ရ,ထားတဲ့အရာကို ျငီးေငြ႕လာျပီး စိတ္မ၀င္စားေတာ့ပဲ တစ္ျခား
တစ္ခုကို လိုခ်င္လာျပန္လို႔ပါပဲ ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ လိုခ်င္တာကိုရတာဟာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို အာမ,မခံ
နိုင္ပါဘူး ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဒုတိယသစၥာရဲ႕သေဘာက " လိုခ်င္ရင္ဆင္းရဲတယ္ " ဆိုတဲ့
သဘာ၀ မို႔ပါပဲ ။ လိုခ်င္တဲ့အရာကို ရေအာင္ အျမဲမျပတ္ ၾကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းထက္ လိုခ်င္ေန
တဲ့ စိတ္ကို ျပဳျပင္ေပးျခင္းက ပိုေကာင္းပါတယ္ ။ လိုခ်င္မႈက ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ နဲ႔
ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ေခ်ဖ်က္ပစ္ပါတယ္ ။
ေမး ။ ။ လိုခ်င္တက္မက္ျခင္း တဏွာက ကိုယ္ဆင္းရဲကို ဘယ္လို ျဖစ္ေပၚေစပါသလဲ ။
ေျဖ ။ ။ တစ္ဘ၀လံုး ဟိုဟာ လိုခ်င္တက္မက္ ၊ ဒီဟာ လိုခ်င္တက္မက္ ၊ အထူးသျဖင့္ ဘ၀
ဆက္လက္ ျဖစ္ေပးေရးကို လိုခ်င္တက္မက္ျခင္းက ေနာက္တစ္ဘ၀ ကို ျဖစ္ေပၚေစနိုင္တဲ့ ၾကီးမားလွတဲ့
စြမ္းအားကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္ ။ တစ္ ဘ၀ ျဖစ္ျပန္ေတာ့ ရုပ္ခႏၶာတစ္ခု ရျပန္တယ္ ။ ရုပ္ခႏၶာ ရျပန္
ေတာ့ ဒဏ္ရာ အနာတရ , ရျခင္း ၊ ေရာဂါေ၀ဒနာ ဖိစီးႏွိပ္စက္ျခင္း စတဲ့ ဆင္းရဲေတြ ျဖစ္ရျပန္တယ္ ။
အလုပ္ပင္ပန္းလို႔ ဆင္းရဲရ ၊ အိုရ ၊ နာရ ၊ ေနာက္ဆံုးမွာ ေသျခင္း ဆင္းရဲနဲ႔ မလြဲမေသြ ေတြ႕ရျပန္တယ္ ။
ဒီလိုနဲ႔ လိုခ်င္တက္မက္တဲ့ တဏွာက ဘ၀သစ္ကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အတြက္ ကိုယ္ဆင္းရဲေတြ ျဖစ္ရျပန္
တယ္ ။
ေမး ။ ။ အဲဒါ သိပ္ဟုတ္ပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လိုခ်င္တက္မက္တဲ့
တဏွာကို လံုး၀ ပယ္သတ္လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာကိုမွ ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။
ေျဖ ။ ။ မွန္ပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိုခ်င္မႈ ၊ တက္မက္မႈ ၊ ရတာ ႏွင့္ မတင္းတိမ္ မေရာင့္ရဲမႈ ၊ ပိုပိုျပီး လိုခ်င္ ေတာင့္တမႈ
မ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆင္းရဲေစပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ တဏွာကို ရပ္ပစ္သင့္ ၊
ပယ္သတ္ပစ္သင့္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လိုအပ္တာနဲ႔ လိုခ်င္တာ ကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔ ၊ လိုအပ္တာကို
ရေအာင္ၾကိဳးစားဖို႔ လိုခ်င္တာကို ျပဳျပင္ဖို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို
ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ေၾကာင္း ၊ လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘ ကေတာ့ ေအာက္ေျခကို မျမင္နိုင္တဲ့ နက္လွတဲ့တြင္း
ၾကီး ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။ မရွိမျဖစ္တဲ့ အေျခခံက်တဲ့ လိုအပ္တာေတြ ရွိပါတယ္ ။ အဲဒါ
ေတြကို ရေအာင္ ၾကိဳးစားျပီး အလုပ္လုပ္ရပါမယ္ ။ အဲဒီ တစ္ကယ္ လိုအပ္တာထက္ ပိုလြန္တဲ့ ေလာဘ
ေတြကိုေတာ့ နည္းပါးသြားေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္ ။
ျခံဳေျပာရရင္ ဘ၀ ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ဘာလဲ ၊ ရဖို႔ ၊ ရတာ နဲ႔ တင္းတိမ္ ေရာင့္ရဲဖို႔ ၊
ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္နိုင္ဖို႔ပဲ မဟုတ္လား ။
ေမး ။ ။ သစၥာေလးပါးထဲက တတိယ အရိယသစၥာ ( ျမတ္ေသာ အမွန္တရား ) က ဘာလဲ ။
ေျဖ ။ ။ တတိယ အမွန္တရားက ဆင္းရဲဒုကၡကို လြန္ေျမာက္ျပီး ခ်မ္းသာသုခကို ရျခင္း ( နိေရာ
ဓသစၥာ ) ပါပဲ ။ သစၥာေလးပါးထဲမွာ ဒီ တတိယသစၥာ ဟာ အေရးၾကီးဆံုးပါပဲ ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆို
ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ ႏွင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ မႈဟာ ရနိုင္တဲ့ အရာေတြ ျဖစ္
ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့လို႔ပါပဲ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း အက်ဳိးမရွိတဲ့ လိုခ်င္တက္မက္မႈေတြကို ပယ္ရွားျပီးေတာ့
မေနနိုင္ မထိုင္နိုင္ေအာင္ လိုခ်င္ ေတာင့္တမႈေတြ မရွိဘဲ ဘ၀ ေပး အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ခံစားရင္း ဘ၀
မွာ ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့ ျပႆနာေတြကို ေၾကာက္ျခင္း ၊ မုန္းျခင္း ၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း မရွိဘဲ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔
သည္းခံေနထိုင္တတ္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကမွာ ပါပဲ။ အဲဒီအခါက်မွ ကၽြန္ေတာ္
တို႔ ဘ၀ ဟာ ျပည့္စံုလာၾကမွာပါ ။ အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တဲ့ အလိုေလာဘ
ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးစရာ မလိုေတာ့တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူတစ္ပါးေတြကို ကူညီဖို႔ ၊ သူတို႔
လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ေပးဖို႔ အခ်ိန္ေတြအမ်ားၾကီး ရလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီအေျခအေနကို နိဗၺာန္လို႔
ေခၚပါတယ္ ။ အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စိတ္ဒုကၡ အားလံုးမွလည္း လြတ္ေျမာက္ သြားၾကမွာပါ ။ ဒါ
ကို အဆံုးစြန္ေသာ နိဗၺာန္လို႔ ေခၚပါတယ္ ။ * ( အေျဖရွင္ ဘုန္းၾကီးသည္ နိဗၺာန္၏ သေဘာကို လူျပိန္း
နားလည္နိုင္မည့္ နည္း ႏွင့္ သာမာန္ ေျဖၾကားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရပါသည္ ။ မဂၢင္ရွစ္ပါး
မဂၢသစၥာတရားကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္မွ ရနိုင္သည့္ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ ႏွင့္ ရုပ္နာမ္ခပ္သိမ္း
လံုး၀ျငိမ္းသည့္ အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္ တို႔ကို မသိ၍ ယင္းသို႔ ေျဖဆိုျခင္း မဟုတ္ဟု ယူဆရပါသည္ ။ ) *
ေမး ။ ။ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘာပါလဲ ၊ ဘယ္မွာ ရွိပါသလဲ ။
ေျဖ ။ ။ နိဗၺာန္ဆိုတာ အခ်ိန္ႏွင့္ ေနရာဌာန ျပစရာ မရွိတဲ့ သဘာ၀ တစ္ခုပါပဲ ။ [ နိဗၺာန္ဟာ
အတိတ္ ။ အနာဂတ္ ။ ပစၥပၸန္ ဆိုတဲ့ ကာလသံုးပါးမွ လြတ္ေနတယ္ ။ ဘယ္ေန၇ာမွာ ရွိတယ္လို႔လည္း
ေျပာမျဖစ္တဲ့အတြက္ တည္ေနရာ ဌာနလည္း အလြတ္ျဖစ္တယ္ ။ ] ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို ေျပာ
ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္ စဥ္းစားဖို႔ေတာင္မွ ခက္ပါတယ္ ။ စကားလံုးေတြ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြဟာ အခ်ိန္နဲ႔
ေနရာဌာန ညႊန္ျပလို႔ရတဲ့ သဘာ၀ေတြအတြက္သာ သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္ ။
နိဗၺာန္ဟာ ကာလသံုးပါးမွ လြတ္ေနျပီး ေရြ႕လ်ားမႈ မရွိတဲ့အတြက္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း ၊
ေသေၾကပ်က္စီးျခင္း မရွိဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဟာ အစအဆံုး မရွိတဲ့ ( အနာဒိ , အနႏၲ ) သဘာ၀ျဖစ္ပါ
တယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရားက " နိဗၺာန္ဟာ အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာပဲ " လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္ ။
ေမး ။ ။ ဒီလို သဘာ၀တရား ရွိတယ္ဆိုတာ အေထာက္အထား ျပနိုင္ပါသလား ။
ေျဖ ။ ။ မျပနိုင္ပါဘူး ။ သို႔ေသာ္လည္း နိဗၺာန္ ရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆင္ျခင္
ေတြးဆယူလို႔ရပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနထိုင္ရာ ကမၻာေလာကၾကီးဟာ အခ်ိန္ကာလ ေနရာ ဌာနေတြ
နဲ႔ ပိုင္းျခား သတ္မွတ္လို႔ရတဲ့ သဘာ၀ၾကီးပါ ။ ဒီလိုပိုင္းျခားသတ္မွတ္လို႔ရတဲ့ သဘာ၀ရွိရင္ အခ်ိန္ကာလ
ေနရာဌာနေတြမွ အလြတ္ျဖစ္တဲ့ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္လို႔ မရတဲ့ သဘာ၀လည္း ရွိတယ္လို႔ ဆင္ျခင္ေတြးဆ
ယူနိုင္ပါတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ နိဗၺာန္ပါပဲ ။ ေနာက္တစ္ခုက တစ္ကယ္လို႔ နိဗၺာန္ရွိေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔
သက္ေသအေထာက္အထားမျပနိုင္ေတာင္မွပဲ နိဗၺာန္ရွိေၾကာင္း ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာထားခဲ့တာ ရွိပါတယ္။
" မျဖစ္ေသာ ၊ မျဖစ္ေပၚေသာ ၊ ျပဳလုပ္မထားအပ္ေသာ ၊ အေၾကာင္းတို႔ စုေပါင္း မျပဳလုပ္အပ္ေသာ
သေဘာသည္ ရွိ၏ ။ အကယ္၍သာ မျဖစ္ေသာ ၊ မျဖစ္ေပၚေသာ ၊ ျပဳလုပ္မထားအပ္ေသာ ၊ အေၾကာင္း
တို႔ စုေပါင္း မျပဳလုပ္အပ္ေသာသေဘာ မရွိခဲ့လွ်င္ ျဖစ္ေသာ ၊ ျဖစ္ေပၚေသာ ၊ ျပဳလုပ္ထားအပ္ေသာ ၊
အေၾကာင္းတို႔ စုေပါင္း ျပဳလုပ္အပ္ေသာ သဘာ၀မွ လြတ္ေျမာက္ရာ မရွိနိုင္ေပ ။ "
" အျဖစ္ေသာ ၊ မျဖစ္ေပၚေသာ ၊ ျပဳလုပ္မထားအပ္ေသာ ၊ အေၾကာင္းတို႔ စုေပါင္းမျပဳလုပ္အပ္
ေသာ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေသာ ၊ ျဖစ္ေပၚေသာ ၊ ျပဳလုပ္ထားအပ္ေသာ ၊ အေၾကာင္းတရား
တို႔ စုေပါင္းျပဳလုပ္ထားေသာ သေဘာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာသဘာ၀ရွိေၾကာင္း သိရေပသည္ ။ " ( ဥဒါန)
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရေသာအခါ နိဗၺာန္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရပါလိမ့္မည္ ။
အဲဒီအခ်ိန္အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကိဳးစားၾကရလိမ့္မည္ ။
...................................................................................................................................................................................................................................
| |
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား