Saturday, September 19, 2009

ဗုဒၶႏွင့္ အကုသိုလ္တရား ျပႆနာ

                        ဗုဒၶႏွင့္ အကုသိုလ္တရား ျပႆနာ

      
                    ျမန္မာ ဗုဒၶစာေပမ်ား၌ ေဒ၀ဒတ္ေၾကာင့္ ေျခေတာ္ကို ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာ ထိခိုက္မိတဲ့ ေ၀ဒနာ ၊

ေရႊပန္းထိမ္သည္သား စုႏၵ ၏ ၀က္ပ်ဳိသားဆြမ္းကို ဘုန္းေပးျပီး ၀မ္းေသြးသြန္တဲ့ ေ၀ဒနာ စသည္မ်ားကို

ျပဆိုၾကရာတြင္ ေရွး မေကာင္းမႈကံ၏ အက်ဳိးဆက္ ၀ိပါက္ေတာ္ေၾကာင့္ ဟု ေဖာ္ျပၾကသည္ ။ ဒါေပမယ့္

" မိလိႏၵပဥွာ ၊ ကၠဒၶိဗလ၀ဂ္ ၊ အကုသလေစၧဒနပဥွာ " တြင္ ရွင္နာဂေသန က ဤသို႔ ဖြင့္ဆို ျပထားပါ၏ ။


မိလိႏၵမင္း ။      ။ နာဂေသနအရွင္ျမတ္ဘုရား ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကုသိုလ္အားလံုးကို ျဖတ္ေတာက္

သုတ္သင္ျပီးမွ သဗၺညဳတဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္အပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသလား ။

အရွင္နာဂေသန ။         ။ မွန္တယ္မင္းျမတ္ ၊ ဘုရားရွင္ဟာ အကုသိုလ္အားလံုး ျဖတ္ေတာက္ခဲ့ျပီး

သဗၺညဳတဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏ ။

မိလိႏၵမင္း ။           ။ အရွင္ဘုရား ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ကိုယ္၌ ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ားကို ခံစားရေသးသည္

မဟုတ္ပါေလာ ။

အရွင္နာဂေသန ။          ။ မွန္တယ္မင္းျမတ္ ၊ ေဒ၀ဒတ္ေၾကာင့္ ေျခေတာ္ကို ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာထိခိုက္မိ

တဲ့ ေ၀ဒနာ ၊ ၀မ္းေသြးသြန္တဲ့ ေ၀ဒနာ စသည္တို႔ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။

မိလိႏၵမင္း ။          ။ အရွင္ဘုရား ၊ အကယ္၍ဘုရားရွင္သည္ အကုသိုလ္အားလံုးကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ေတာ္

မူျပီး ျဖစ္သည္မွန္ပါက ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာက ေျခေတာ္ကို ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရေစသည္ ။ ၀မ္းေသြးသြန္

ေသာ ေရာဂါ ျဖစ္သည္ ဆိုေသာ စကားသည္ မွားရာ၏ ။

                 အကယ္၍ ထိုေနာက္စကား မွန္ပါက ဘုရားရွင္သည္ အကုသိုလ္အားလံုးကို အၾကြင္းမဲ့ပယ္

သည္ ဆိုေသာ ေရွ႕စကားသည္ မွားရာ၏ ။

                  အရွင္ဘုရား ၊ ကံႏွင့္ကင္းေသာ ခံစားမႈေ၀ဒနာသည္ မရွိ ၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာ အားလံုးသည္ ကံ

သာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိ၏ ။ ထိုေ၀ဒနာကို ကံေၾကာင့္သာလွ်င္ ခံစားရ၏ ။ ဤအစြန္းႏွစ္ဖက္ ထြက္

ေသာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေတာ္မူပါဘုရား ။

အရွင္နာဂေသန ။           ။ မင္းျမတ္ ၊ ထိုခံစားမႈ ေ၀ဒနာအားလံုးသည္ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္း ရွိ

သည္ မဟုတ္ ။ ေရာဂါေ၀ဒနာျဖစ္ေပၚမႈ ( ခံစားမႈ ) ဆိုတာ အေၾကာင္းရင္း အေျခခံ ၈ မ်ဳိး ရွိတယ္ ။ ထို

၈ မ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္ ။ ေရာဂါေ၀ဒနာ ျဖစ္ေစမႈ ရွစ္ပါး

၁ ။ ေလေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၂ ။ သည္းေျခ
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၃ ။ သလိပ္
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၄ ။ ေလ ၊ သည္းေျခ ၊ သလိပ္ စုစည္း ယွဥ္တြဲ၍ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၅ ။ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ေသာ
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၆ ။ မသင့္ျမတ္ေသာ အစားအစာ
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၇ ။ သူတစ္ပါး ရိုက္ပုတ္ ညွဥ္းဆဲေသာ
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

၈ ။ ကံ
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအနာ ၊

          ျမတ္ေသာမင္းၾကီး ၊ ဒီအေၾကာင္းတရား ရွစ္ပါးကို ေထာက္ထား ဆင္ျခင္ၾကည့္ရင္ ေရာဂါေ၀ဒနာ

ခံစားရမႈမွာ ကံတစ္ခုတည္း သက္သက္ေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိသာေနျပီ ။

          မင္းၾကီး ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ကို ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာ ထိခိုက္မိတာဟာလည္း ေဒ၀ဒတ္ ၏ လံု႔လ

ပေယာဂေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္ ။ အျခားေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ ။

           ႏႈိင္းယွဥ္စရာ တစ္ခုရွိတယ္ မင္းၾကီး ။ ေက်ာက္ခဲတစ္လံုးကို ေကာင္းကင္ေပၚ ပစ္တင္လိုက္တယ္

ဆိုပါေတာ့ ။ အဲဒီ ေက်ာက္ခဲ , ေျမၾကီးေပၚ ျပန္က်လာတာဟာ ေျမၾကီးရဲ႕ အကုသိုလ္ေၾကာင့္လား ။

မိလိႏၵမင္း ။             ။ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား ၊ ေျမၾကီးသည္ ဘာအကုသိုလ္မွ် , မရွိပါ ။ ပစ္လႊတ္လိုက္ေသာ

အရွိန္ကုန္၍သာ ျပန္က်လာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။

အရွင္နာဂေသန ။              ။ ေကာင္းျပီ မင္းၾကီး ၊ ေနာက္အေၾကာင္းတစ္ခုရွိေသးတယ္ ။ အခ်ဳိ႕ေသာသူ

ေတြဟာ ေျမၾကီးကို အမ်ဳိးမ်ဳိး တူးဆြ ၊ ထြန္ယက္ ေနၾကတယ္ ။ ဒီလို လုပ္တာဟာ ေျမၾကီးရဲ႕ အကုသိုလ္

အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ တံု႔ျပန္လက္စား ေခ်ရတာလား ။

မိလိႏၵမင္း ။            ။ ဤသို႔လည္း မဟုတ္ရပါဘုရား ။

အရွင္နာဂေသန ။       ။ ေကာင္းျပီမင္းၾကီး ၊ သို႔ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ကို ေျမၾကီးကဲ့သို႔ မွတ္ပါ ။

ေဒ၀ဒတ္ နဲ႔ စပ္လ်ဥ္းျပီး က်လာအပ္တဲ့ ေက်ာက္လႊာကို ေကာင္းကင္ေပၚ ပစ္တင္လိုက္တဲ့ ေက်ာက္ခဲ

ကဲ့သို႔ မွတ္ပါ ။ ထို႔အတူပဲ ၀မ္းေသြးသြန္တဲ့ ေ၀ဒနာ ဟာလည္း ေရွးေရွးကံေၾကာင့္ မဟုတ္ ၊ ေသြး ၊

သည္းေျခ ၊ သလိပ္ ၊ ေလ ဆိုတဲ့ ဓာတ္သေဘာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရတယ္လို႔ မွတ္ပါ ။

                အျခားေသာ ေ၀ဒနာမ်ားဟာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ ။ ေရွးကံေၾကာင့္ တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး

ေရာဂါေ၀ဒနာ ျဖစ္ေစနိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရား ေျခာက္ပါး အနက္မွ တစ္ခုခုေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရေပ

တယ္ ။

               မင္းၾကီး ၊ ယခုဆိုခဲ့ျပီးသည့္အတိုင္းပဲ ေ၀ဒနာ အားလံုးသည္ ကံတစ္ခုတည္းေၾကာင့္ခ်ည္း ျဖစ္

သည္ မဟုတ္ ။ ဘုရားရွင္သည္ အကုသိုလ္အားလံုးကို ပယ္ဖ်က္ရန္ သုတ္သင္ေတာ္မူျပီးမွသာ သဗၺညဳ-

တ ဘုရားရွင္ အျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူလာရေပသည္ ဟူ၍ ျခြင္းခ်က္ မရွိ သိမွတ္အပ္ေပ၏ ။

(
မိလိႏၵပဥွာ ၊ ကၠဒၶိဗလ၀ဂ္ ၊ အကုသလေစၧဒနပဥွာ )

..................................................................................................................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား