ေက်းဇူးရွင္မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ရဲ႕ အဆံုးအမကိုလည္း ေဖာ္ျပပါမယ္ ။
" မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အမွန္ေတာ့ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲ အပယ္ဆင္းရဲမွ
လြတ္ေျမာက္ခ်င္လို႔ ၊ မဂ္ဖိုလ္တရားအစစ္ တရားမွန္ကို ရခ်င္လို႔ မိမိကို ယံုၾကည္အားကိုးျပီး
လာေရာက္ အားထုတ္ၾကတဲ့သူမ်ားကို မဂ္ဖိုလ္တရားထူး အစစ္အမွန္ရသြားေအာင္ ညႊန္ျပ
ေပးဖို႔ဟာ အလြန္ အေရးၾကီးတယ္ " လို႔ ၀ိနယ၀ိနိစၧယ သဂၤဟ က်မ္းမွာ ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ ေစတနာကေတာ့ မြန္ျမတ္ပါတယ္ ။ ဒီေန႔ေခတ္လူေတြ
က ဒါနသီလကိုထက္ ၀ိပႆနာ ၊ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ကို အားသန္ေနၾကတာ အမွန္ပါပဲ ။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရင္ထဲမွာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ဆိုတာကို လက္ေတြ႕ မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔က်ေတာ့
အလွမ္းေ၀းသလို ျဖစ္ေနၾကရပါတယ္ ။ အဲဒီေတာ့ နိုင္ငံျခားသားရဟန္းတစ္ပါး ေျပာသလို
မဂ္ဖိုလ္ဆိုတာ စာထဲမွာပဲ ေတြ႕ရျပီး ၊ ခႏၶာမွာ မေတြ႕ရဘူး ျဖစ္ေနတယ္ ။ ဒီလို လက္ေတြ႕
မျဖစ္ဘဲ စာထဲကဟာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနလို႔ကေတာ့ ဒီေခတ္ကလူေတြက ယံုရခက္ၾကီး
ျဖစ္ေနၾကရတာေပါ့ ။
တရားနာပရိသတ္က တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ကို မယံုၾကည္ဘူး ၊ ဒီပုဂၢိဳလ္လည္း
ကိုယ္တိုင္မသိဖူး ၊ မေတြ႕ဖူးတာေတြကို လာျပီး ျဖီးျဖန္းေနတယ္လို႔ ထင္ေနလို႔ကေတာ့
ဘယ္ေတာ့မွ ဒီတရားကို လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ၀ိပႆနာဆရာမ်ား အေနနဲ႔
ပရိသတ္ယံုၾကည္ လက္ခံနိုင္ေလာက္ေအာင္ သက္ေသ အေထာက္အထား နဲ႔ ျပျပီး ေဟာမွ
ရမွာပါ ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာကို လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ ယထာဘူတက်က်
အသံုးမခ်တတ္ ၊ အဓိပၸာယ္ မဖြင့္ဆိုတတ္လို႔ လြဲေခ်ာ္ေနၾကရပါတယ္ ။ ျမတ္ဗုဒၶ ရဲ႕ တရား
ဓမၼေတြထဲမွာ အႏွစ္သာရက ဘာလဲဆိုေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္ကို တန္ဖိုးထားမႈ ပါပဲ ။
ဘယ္တရားကိုမွ ေလွနံဓားထစ္ ၊ တရားေသ မမွတ္ရပါဘူး ။ ဘုရားရွင္ဟာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ
ခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုျခင္း ဆႏၵအလ်ဥ္းမရွိပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းေတာ္ေတြဟာလည္း မလႈပ္သာ
မလွဲသာေအာင္ တုတ္ေႏွာင္ခ်ည္ဖြဲ႔ထားတဲ့ တရားေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး ။ အေရးအၾကီးဆံုး
ျဖစ္တဲ့ ပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ေတြကို ပညတ္ရာမွာေတာင္ မိမိ ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္
ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကို ပဓာနထားပါတယ္ ။ ပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ေတြကို စက္ျပတ္ " ခ႑စက္ "
စက္၀ိုင္း ၊ " ဗဒၶစက္ " ေဟာၾကားေတာ္မူရာမွာပင္လွ်င္ " အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ " ဆိုတဲ့
စကားကို ထပ္ခါတလဲလဲ သံုးစြဲျပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္ ။ အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ဥတၱရိ
မႏုႆဓမၼကို သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာေသာရဟန္းအား ( နားေထာင္သူက ) သိနားလည္
မွ ပါရာဇိက က်တယ္ ။ နားေထာင္သူက ခ်က္ခ်င္း နားမလည္ ( ေနာက္မွ စဥ္းစားျပီး နား
လည္ရင္ေတာင္ ) ပါရာဇိက မက်ဘူး ။ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ပဲ သင့္တယ္လို႔ ျခြင္းခ်က္ထားျပီး
ေဟာေတာ္မူတယ္ ။ ျပီးေတာ့ အဓိမာန အနာပတ္ ၊ အႏုလႅပနာဓိပၸါယအနာပတ္ ဆိုျပီး
လည္း အာပတ္မက်တဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြလည္းရွိတယ္ ။ ၾကြားလိုစိတ္ မရွိရင္လည္း ေျပာအပ္
ေသာစကားမွာ မရေသးတဲ့ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာသလိုျဖစ္ေနေသာ္လည္း မရေသးေသာ
အရဟတၱဖိုလ္ကို ရျပီဟု ေျပာသည္မဟုတ္ ဆိုျပီး မဂ္ဖိုလ္နဲ႔စပ္တဲ့ စကားေတြကို ေျပာရတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူ မစြပ္စြဲနိုင္ေအာင္ ျခြင္းခ်က္ေတြထားျပီး ေဟာေတာ္မူတယ္ ။
ဒီလိုပဲ စကားပရိယာယ္နဲ႔ " သင္၏ေက်ာင္းမွာေနတဲ့ ရဟန္းသည္ ပထမစ်ာန္ကို ၀င္စားခဲ့ျပီ "
လို႔ သြယ္၀ိုက္ျပီး ေျပာလို႔ရွိရင္ နားေထာင္သူက ဒါ သူ႕ကိုယ္သူ ေျပာတာပဲလို႔ နားလည္ရင္
ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္တယ္ ။ နားမလည္ရင္ေတာ့ ဒုကၠဋ္အာပတ္ပဲသင့္တယ္ ။ ဒါကိုေတာ့
က်မ္းဂန္မွာ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ စက္ျမွဳပ္ဆိုျပီး ျပထားပါတယ္ ။ " ျပီးေတာ့လည္း အထင္ၾကီး
ျခင္း " ရႏိုးျခင္း " ျဖင့္ မ၀ါၾကြားလိုေသာ ရဟန္း ( သည္းေျခပ်က္၍ ) ရူးေသာ ရဟန္း ၊
( ဘီလူးဖမ္း၍ ) စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေသာ ရဟန္း ၊ ေ၀ဒနာ ဖိစီးေသာ ရဟန္း ၊ အစလက္ဦး လြန္
က်ဴးေသာ ရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္ဘူး " လို႔လည္း ျခြင္းခ်က္မ်ား ထားေတာ္မူပါတယ္ ။
( ပါရာဇိကဏ္ဘာသာဋီကာ - ႏွာ - ၄၅၈ )
အာပတ္မက်ေၾကာင္း ဘုရားခြင့္ျပဳေတာ္မူထားတဲ့ " ၀ိနီတ ၀တၳဳ ျဖတ္ထံုးမ်ား " ရွိ
ပါတယ္ ။
တရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အထင္ၾကီးျခင္း " ရႏိုးျခင္း " ျဖင့္ အရဟတၱဖိုလ္
ကို ေျပာဆိုမိ၏ ။ " ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူအပ္ျပီ ။ ငါသည္
ပါရာဇိကက်ေလသလား " ဟု ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ " သံသယကုကၠဳစၥ " ျဖစ္၏ ။
ထိုအခါ ထိုရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏ ။ " ရဟန္း
အထင္ၾကီးျခင္း ၊ ရနိုးျခင္းျဖင့္ ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
တရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ " ဤသို႔ေနလွ်င္ ငါ့ကို လူအမ်ားသည္ ခ်ီးမြမ္းမည္ "
ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတ၍ ေတာ၌ေန၏ ။ ထိုရဟန္းကို လူအမ်ားသည္ ခ်ီးမြမ္းေျမွာက္စား
၏ ။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ " သံသယကုကၠဳစၥ " ျဖစ္၏ ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤ
အေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏ ။ ရဟန္း ၊ ပါရာဇိကအာပတ္မသင့္ ။ သို႔ေသာ္လည္း
ရဟန္းတို႔ ၊ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတ၍ ေတာ၌မေနအပ္ ၊ ေနေသာရဟန္းအား ဒုကၠဋ္အာပတ္
သင့္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
ဒီမွာ သိပ္ျပီး စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ ရွိခဲ့ဖူးသည္ ။
" တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို " ငါ့ရွင္ ၊ ငါတို႔၏ ဥပဇၥ်ာယ္
ဆရာ၏ အတူေနတပည့္တို႔သည္ ရဟႏၲာခ်ည္း ျဖစ္ၾကသည္ " ဟု ေျပာဆို၏ ။ ထိုရဟန္း
အား ေတြးေတာမႈ " သံသယကုကၠဳစၥ " ျဖစ္၏ ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို
ေလွ်ာက္ထား၏ ။
- ရဟန္း ၊ သင္သည္ အဘယ္စိတ္ရွိသနည္း ။ ( ဟုေမးေတာ္မူရာ )
ျမတ္စြာဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္သည္ ၀ါၾကြားလိုစိတ္ရွိပါသည္ ဟုေလွ်ာက္ထား၏ ။
- ရဟန္း ၊ ပါရာဇိကအာပတ္မသင့္ ၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏ ဟု ( မိန္႔ေတာ္မူ၏ ) ။
" ဒီမွာ ၀ါၾကြားခ်င္လို႔ ေျပာမိတာပါလို႔ ၀န္ခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတာင္ ပါရာဇိက အာပတ္မက် ၊
စိတ္ထားေစတနာကို ဘုရားက ပထမစံုစမ္းပံုကို သတိျပဳ ရမွာပါ ။ ဒါေပမဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး
ဟာသြယ္၀ိုက္မေျပာဘဲ ကိုယ္နဲ႔ ကပ္ျပီး ဥတၱရိမႏုႆဓမၼကို " ငါ့ရွင္ ၊ ငါလည္း သံေယာဇဥ္
ကို ပယ္အပ္ျပီ" လို႔ ေျပာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ပါရာဇိက က်ျပီ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္ ။
တစ္ခါကေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ဆိတ္ကြယ္ရာသို႔ ကပ္၍ လူတို႔၏ ကုသိုလ္
ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားကို " ၀ါၾကြားေျပာဆို " ၏ ။
သူတစ္ပါးစိတ္ကို သိေသာရဟန္းသည္ ထိုရဟန္းကို ငါ့ရွင္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ စကားကို
မေျပာဆိုပါလင့္ ၊ သင့္မွာ ထိုတရားမ်ဳိး မရွိဟု ေမာင္းမဲ၏ ။ထိုရဟန္းစိတ္မွာ သံသယကုကၠဳစၥ
ျဖစ္ျပီး ၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏ ။ ရဟန္း ၊ ပါရာဇိကအာပတ္
မသင့္ ။ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
" ၀ါၾကြားလိုစိတ္ မရွိလွ်င္ အာပတ္မသင့္ဘူး ဆိုတဲ့ ၀တၳဳေတြလည္း ရွိပါတယ္ ။ "
တရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေန၏ ။ ထိုရဟန္းကို ရဟန္းတို႔သည္
" အရွင္ဘုရား၌ လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ စ်ာန္မဂ္
ဖိုလ္တရား ရွိပါသေလာ " ဟုေမးၾကကုန္၏ ။
" ငါ့ရွင္တို႔ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျဖဆိုဖို႔ရာ မခဲယဥ္းပါ " ဟု ေျဖဆို၏ ။ ျမတ္စြာဘုရား
၏ တပည့္သာ၀ကတို႔သည္သာ ဤသို႔ေျပာဆိုနိုင္ကုန္၏ ။ ငါတစ္မူကား ျမတ္စြာဘုရား ၏
တပည့္သာ၀က မဟုတ္ေခ် ။ ( ထိုမက်န္းမာေသာ ရဟန္း၏ စိတ္ထဲတြင္ အရိယာပုဂၢိဳလ္
သာလွ်င္ ဘုရားတပည့္ ျဖစ္သည္ဟု အယူရွိသည္ ) ငါသည္ ပါရာဇိက က်သေလာ ဟု
ရဟန္းအားေတြးေတာမႈ သံသယကုကၠဳစၥ ျဖစ္၏ ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို
ေလွ်ာက္ထား၏ ။
ရဟန္း ၊ သင္သည္ အဘယ္စိတ္ရွိသနည္း ဟု ေမးေတာ္မူရာ ၊" ျမတ္စြာဘုရား
တပည့္ေတာ္မွာ ၀ါၾကြားလိုစိတ္ မရွိပါ " ဟု ေလွ်ာက္ထား၏ ။ ရဟန္း ၊ ၀ါၾကြားလိုစိတ္ မရွိ
ေသာ ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
" ၀ါၾကြားလိုစိတ္ မရွိေသာ ရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္ေၾကာင္း အဆံုးအျဖတ္ေတြ
အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ။ "
လူေတြက ရဟန္းကိုၾကည္ညိဳလို႔ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားလို႔ ေခၚေ၀ၚေျပာဆိုလွ်င္
လည္း ဘုရားက အာပတ္မသင့္ပါဘူး လို႔ မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္ ။
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ နဲ႔ အရွင္လကၡဏ တို႔ဟာ ၀ိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွာ သီတင္းသံုးေန
ခဲ့ၾကပါတယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီးတင္းသံုးေန
ေတာ္မူတယ္ ။ တစ္ေန႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးတို႔ ျမတ္စြာဘုရားကို
ဖူးေျမာ္ဖို႔ ေတာင္ေပၚက ဆင္းလာေတာ့ ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက
ျပံဳးရယ္ေတာ္မူတယ္ ။ အရွင္လကၡဏ က ကိုယ္ေတာ္ ဘာေၾကာင့္ ျပံဳးရယ္တာလဲလို႔ ေမး
ေတာ့ ၊ ျမတ္စြာဘုရား ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ကိုေရာက္မွ ေမးပါလို႔မိန္႔တယ္ ။ အရွင္လကၡဏ က
လည္း ဘုရားသခင္ေရွ႕ေရာက္မွ ေမးတယ္ ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ က ေကာင္းကင္မွာ
သြားလာေနတဲ့ အရိုးစု ျပိတၱာ ကိုျမင္ပံု ၊ က်ီးငွက္ စြန္ရဲ တို႔က နံရိုးၾကားမွ အသားေတြကို
ထိုးဆိတ္ေနၾကလို႔ ျပိတၱမ်ား နာက်င္ျပီး ေအာ္ဟစ္ေနေၾကာင္းကို ေျပာတယ္ ။ ရဟန္းမ်ား
က အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ သည္ လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထ ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္တဲ့
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ ( အဘိဥာဥ္တရား ) ကို ၀ါၾကြားေျပာဆိုတယ္ဆိုျပီး ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္ ။ အျပစ္ဆို
ၾကပါတယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ေျပာတဲ့ ျပိတၱာကို ငါလည္း ျမင္ဖူး
ျပီ ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ သည္ အမွန္ကို ေျပာျခင္းျဖစ္သည္ ။ အာပတ္မသင့္ဘူး လို႔
ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာလည္း အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ က ျမင္တာ ၾကားတာကို
သာမန္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတြက မျမင္မၾကား လို႔ ၀ါၾကြားတယ္ ထင္ၾကပါတယ္ ။ ဘုရားက
သက္ေသခံလို႔သာ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္ ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ က အမွန္
ကို ေျပာလို႔ အာပတ္မသင့္ေၾကာင္း ဘုရားသခင္ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။
( ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ - ႏွာ - ၁၄၂ - ၁၅၃ )
ကဲ ... ဗဟုသုတေတြ နဲ႔အတူ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားစရာေတြ ရေလာက္ျပီလို႔ ထင္ပါတယ္ ။
ဗုဒၶဘာသာကို ေလ့လာတဲ့အခါ ဥာဏ္သိနဲ႔ ေလ့လာတတ္ဖို႔လိုပါတယ္ ။ တံုးတိယူလို႔ မရပါ
လားဆိုတာကို သိျမင္လာမွာပါ ။
၀ိဘဇၨ၀ါဒဆိုတာ ပိုင္းျခားေ၀ဖန္ သံုးသပ္ျပီးမွ ယထာဘူတက်တယ္ ။ သမၼာဒိ႒ိ
အျမင္ကို ရနိုင္တဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္ ။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ပိတ္ဆို႔ထားတာ ၊ ကြယ္၀ွက္ထားတာ
မရွိပါဘူး ၊ နက္နဲလို႔ မိမိ ဥာဏ္မမီတာေတာ့ ရွိနိုင္ပါတယ္ ။
အပိုင္း - ၈ ကို ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါရန္
............................................................................................................................................................
|
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား