" မိမိ ကမၼ႒ာန္းထိုင္ရာ ၊ ၀ိပႆနာရႈရာ၌ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို လူသာမေဏအား မေျပာရ ၊
မိမိ ဆရာသမားအား ဖြင့္ဟ ေျပာနိုင္ခြင့္ရွိသည္ ။ မိမိႏွင့္ အလားတူ တရားအားထုတ္ေနသူ
ရဟန္း အခ်င္းခ်င္း ဖြင့္ဟ ေျပာခြင့္ရွိသည္ ။
၀ါၾကြားလိုစိတ္ျဖင့္ မေျပာရ ၊ ထိုစကားကို ေျပာျခင္းေၾကာင့္ တရားအားထုတ္သည့္
အေဖာ္ျဖစ္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြ ရဟန္းအား သဒၶါတရား ထက္သန္ေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္
ေျပာခြင့္ရွိသည္ " ဟု ရဟန္းက်င့္ဖြယ္ ၂၂၇သြယ္က်မ္းမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။
ဒီကိစၥမွာ စဥ္းစားစရာက ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းကိုေတာ့ ေျပာနိုင္တယ္ ။ လူသာမေဏ
ကိုေတာ့ မေျပာပါနဲ႔လို႔ ပိုင္းျခားထားတာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္ ။ ေရွးတုန္းက လူသာမေဏ
က ၀ိပႆနာအလုပ္နဲ႔ အလွမ္းေ၀းပါတယ္ ။ ၀ိပႆနာဓူရကို ရဟန္းေတာ္မ်ားသာ အခ်ဳိ႕
က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကပါတယ္ ။ အမ်ားကေတာ့ ဂႏၲဓူရကိုပဲ အားထုတ္တာမ်ားပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာအေၾကာင္းနဲ႔ မစပ္ဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတဲ့ လူသာမန္ေတြကို ေလာကုတၱရာ
မဂ္ဥာဏ္ ၊ ဖိုလ္ဥာဏ္ ၊ ၀ိဇၨာဥာဏ္ ၊ အဘိဥာဏ္ေတြ အေၾကာင္းကိုသြားေျပာရင္ ၀ါၾကြား
သလို ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ အထင္ၾကီးေအာင္ ေျပာသလို ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ခုေခတ္မွာေတာ့
၀ိပႆနာကမၼ႒ာနာစရိယ ကလည္း လူပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ေနနိုင္ပါတယ္ ။ အားထုတ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေယာဂီ ေတြကလည္း လူသာမန္ေတြပဲ မ်ားပါတယ္ ။
" ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သုတ္ ၊ ေဂယ် ၊ ေ၀ယ်ာကရိုဏ္း ၊ ဂါထာ ၊
ဥဒါန္း ၊ ကၠတိ၀ုတ္ ၊ ဇာတ္၀တၳဳ အဗၻဳတဓမၼ ၊ ေ၀ဒလႅ ဟူေသာ တရားကို သင္ယူ၏ ။
ထို႔ထက္ ပိုလြန္၍ကား ထိုတရား၏ အနက္ကို ပညာျဖင့္သိ၏ ။ ထိုရဟန္းသည္ တရားႏွင့္
ေနေလ့ရွိသူ ( ဓမၼ၀ိဟာရီ ) ျဖစ္၏ " လို႔ ဘုရားက ေဟာေတာ္မူပါတယ္ ။ ဆိုလိုတာကေတာ့
စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို ရြတ္ဖတ္ တတ္တိုင္း အနက္အဓိပၸာယ္ကို " ပညာ ျဖင့္ " မသိနိုင္ဘူး ၊
ထိုရဟန္းသည္ ဓမၼ၀ိဟာရီ ၊ တရားႏွင့္ ေနေလ့ရွိသူျဖစ္မွသာလွ်င္ တရား၏ အနက္သေဘာ
ကို ထိုးထြင္း၍ ပညာျဖင့္ သိနိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ပဋိေ၀ဓဥာဏ္ မရွိဘဲနဲ႔
ေတာ့ ပရိယတၱိမွာ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတြရဲ႕ အနက္သေဘာ အမွန္ကို ပညာျဖင့္
မသိနိုင္ပါဘူး ။ အႏုေဗာဓဥာဏ္ပဲ ရွိမွာေပါ့ ။ ဆိုလိုတာက ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္
ေတြကို နက္နက္နဲနဲ ပညာနဲ႔ သိဖို႔ ပဋိေ၀ဓဥာဏ္ နဲ႔သိဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္ ။ အဲဒါက
ဓမၼ၀ိဟာရီေတြသာ သိနိုင္ၾကတယ္ လို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
စတုတၳပါရာဇိကံ ။ ၀ိနီတ၀တၳဳ ျဖတ္ထံုးေတြထဲမွာ -
တရံေရာအခါ ။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေန၏ ။ ထိုရဟန္းကို ရဟန္းတို႔
သည္ အရွင္ဘုရား၌ လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရားဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရား ရွိပါသလား ဟုေမးၾက၏ ။
" ငါ့ရွင္တို႔ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျဖဆိုဖို႔ရာ မခဲယဥ္းပါ " လို႔ ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က တို႔သည္ ဤသို႔ ေျပာဆိုနိုင္ကုန္ရာ၏ ။ ငါတမူကား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က မဟုတ္ေခ် ။ ( အရိယာပုဂၢိဳလ္ မျဖစ္ေသးသည္ကို
ရည္ညႊန္းသည္ ) ငါသည္ ပါရာဇိက က်သေလာ " ဟု ထိုရဟန္းအား " သံသယကုကၠဳစၥ "
ျဖစ္၏ ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏ ။
ရဟန္း ၊ သင္သည္ အဘယ္စိတ္ရွိသနည္း ဟု ေမးေတာ္မူ၏ ။ ျမတ္စြာဘုရား
တပည့္ေတာ္သည္ ၀ါၾကြားလိုစိတ္ မရွိပါ ဟု ေလွ်ာက္ထား၏ ။
ရဟန္း ၊ ၀ါၾကြားလိုစိတ္မရွိေသာ ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
( ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ - ၁၄၄ )
ဒီလိုပဲ ေနာက္ရဟန္းတစ္ပါး မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနတုန္း တျခား ရဟန္းေတြက
" အရွင္ဘုရားမွာ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ ရွိျပီး ျပီလား " လို႔ ေမးျပန္တယ္ ။ လူနာရဟန္းက
" ငါ့ရွင္တို႔ လံု႔လ၀ီရိယရွိတဲ့ ရဟန္းသည္ ျပီးစီးအပ္ေသာ တရား ရွိတာပဲ " လို႔ေျဖတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရားက ၀ါၾကြားလိုစိတ္ မရွိေသာ ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္ဘူးလို႔ မိန္႔ေတာ္မူ
ပါတယ္ ။
ဒီအတိုင္း ၀ါၾကြားလိုစိတ္မရွိေသာ ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္ဘူးလို႔ မိန္႔ေတာ္မူ
ထားတဲ့ ၀တၳဳခ်ည္း ( ၁၂ ) ပုဒ္ေလာက္ပါ ပါတယ္ ။
ေနာက္၀တၳဳတစ္ပုဒ္မွာေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးက မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနလို႔ လူနာသြားေမး
ၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို " ေတာ္ရံု ပုထုဇဥ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေ၀ဒနာကို သည္းခံနိုင္မွာ
မဟုတ္ဘူး " လို႔ေျဖတယ္ ။
ရဟန္း ဘာစိတ္နဲ႔ေျပာတာလဲ ေမးေတာ့ ရဟန္းက ၀ါၾကြားခ်င္လို႔ ေျပာေၾကာင္း
၀န္ခံပါတယ္ ။ ဘုရားက ပါရာဇိ မက် ၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္သင့္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။
ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ျပိတၱာေတြကို ျမင္တဲ့ အေၾကာင္း
ထုတ္ေဖာ္ေျပာတယ္ ။ အရိုးစုျပိတၱာ ၊ အသားတံုးျပိတၱာ ၊ အေရမရွိတဲ့ ျပိတၱာ ၊ သံလ်က္
အေမႊးေပါက္ေနတဲ့ ျပိတၱာ ၊ အပ္ အေမႊးေပါက္တဲ့ ျပိတၱာ ၊ အဲဒီ ျပိတၱာေတြကို ျမင္ေၾကာင္း
ထုတ္ေဖာ္ ၀န္ခံေတာ္မူတယ္ ။ ရဟန္းတို႔က အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ
ကို ၀ါၾကြား ေျပာဆိုေနတယ္ ဆိုျပီး ရႈတ္ခ်ၾကတယ္ ။ အျပစ္ေျပာၾကပါတယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရား
က " ေမာဂၢလာန္ ျမင္တဲ့ ျပိတၱာေတြကို ငါလည္း ျမင္ဖူးတယ္ ၊ ေမာဂၢလာန္သည္ အမွန္ကို
ေျပာဆိုေပသည္ ၊ ရဟန္းတို႔ ေမာဂၢလာန္ ကား အာပတ္မသင့္ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။
သာသနာမွာ အရွင္ေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ဟာ အၾကိမ္ၾကိမ္ လူတို႔၏ ကမၼပထ
တရားဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္တဲ့ တရားေတြကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုေတာ္မူပါတယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရားက သူအမွန္ေျပာတာပဲ ၊ အာပတ္မသင့္ဘူးလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္ ။ ဒါဟာ
တစ္ၾကိမ္တည္း မဟုတ္ပါဘူး ။ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေျပာခဲ့တာပါ ။
ဒီထက္ပိုျပီး ထင္ရွားတာက အဂၤုတၳိဳရ္မွာက ကုဓ၀ဂ္ ၊ ကကုဓေထရ၀သုတ္မွာ
ကကုဓျဗဟၼာက ရွင္ေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို ေဒ၀ဒတ္ ရဟန္းသံဃာေတြကို
သင္းခြဲဖို႔ ၾကံစည္ေနပံုကို လာျပီး သတင္းေပး ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ ။ အရွင္မဟာေမာ
ဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ဒီအေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားေရာက္ ေလွ်ာက္
ထားပါတယ္ ။ ဒီအခါ ျမတ္စြာဘုရားက -
" ေမာဂၢလာန္ ( သင္၏ ) စိတ္ျဖင့္ ကကုဓျဗဟၼာ၏စိတ္ကို သင္ပိုင္းျခား၍ သိသေလာ၊
ကကုဓျဗဟၼာ ေျပာဆိုေသာ စကားအလံုးစံုသည္ ထိုဆိုသည့္အတိုင္းသာလွ်င္ မွန္ကန္
သေလာ ၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ မျဖစ္နိုင္ဘူးလား " ဟု ေမးေတာ္မူ၏ ။
" အရွင္ဘုရား ၊ အကၽြန္ပ္၏ စိတ္ျဖင့္ ကကုဓျဗဟၼာ၏ စိတ္ကို အကၽြန္ပ္္ ပိုင္းျခား၍
သိပါ၏ ။ ကကုဓျဗဟၼာေျပာဆိုေသာ စကားအလံုးစံုသည္ ထိုဆိုသည့္အတိုင္း သာလွ်င္
မွန္ကန္ပါ၏ ။ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအ၇ာအားျဖင့္ လံုး၀ မျဖစ္နိုင္ပါ " ဟု ေလွ်ာက္ထား၏ ။
( အဂၤုတၳဳိရ္ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ - ဒုတြဲ - ၁၃၂ )
ဥတၱရိမႏုႆဓမၼသည္ အေျပာက်ယ္ပါ၏ ။ ေလးနက္ပါ၏ ။ အနက္အဓိပၸာယ္ကို
ဥာဏ္ပညာျဖင့္သာ သိနိုင္ေသာကိစၥ ျဖစ္ပါသည္ ။
ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ နဲ႔ စပ္လ်ဥ္းျပီး ဘုရားေဟာထားတာတစ္ခု ရွိပါတယ္။
" ဘုရားက တရားေျခာက္မ်ဳိးတို႔ကို မပယ္နိုင္လို႔ရွိရင္ လူတို႔ရဲ႕ ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္
လြန္ျမတ္မယ့္ စ်ာန္ မဂ္ဖိုလ္ ( ဥတၱရိမႏုႆဓမ ) ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ မထိုက္ဘူး " လို႔
ေဟာထားပါတယ္ ။
တရားေျခာက္မ်ဳိးက -
၁ ။ သတိကင္းလြတ္ျခင္း
၂ ။ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ ကင္းမဲ့ျခင္း
၃ ။ ကၠေျႏၵတို႔၌ တံခါးပိတ္ထားမႈ မရွိျခင္း
၄ ။ စားဖြယ္တို႔၌ အတိုင္းအရွည္ကို မသိျခင္း
၅ ။ ပလႊား ၀ါၾကြားျခင္း ႏွင့္
၆ ။ ေျမွာက္ပင့္ ရႈတ္ခ်၍ ေဟာေျပာျခင္း " တို႔ျဖစ္ပါတယ္ ။
( အဂၤုတၳဳိရ္ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ - ဒုတြဲ - ၄၇၄ )
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕အဆံုးအမလကၤာေလးနဲ႔ အဆံုးသတ္
လိုက္ပါရေစ ။
" သာသနာအက်ဳိး ၊ ရြက္သယ္ပိုးက ၊
ခႏိုးခနဲ႔ ၊ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း ၊
မငဲ့မေစာင္း ၊ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကို
စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္ ၊ ခရီးႏွင္ပါ "
ျပီးပါျပီ ။
................................................................................................................................................
|
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား