ေအာက္ပါအဂၤါငါးခ်က္နဲ႔ညီလွ်င္ စတုတၳပါရာဇိက အာပတ္သင့္သည္ ။
( ၁ ) မိမိ၌ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ မရွိဘဲ ႏွင့္ ရွိသည္ဟုေျပာျခင္း ။
( ၂ ) ၀ါၾကြားလိုေသာ စိတ္ရွိျခင္း ( တကယ္ရတယ္ထင္မွတ္၍ ေျပာလွ်င္ ပါရာဇိက မက် ) ။
( ၃ ) ငါ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ ရသည္ဟု မိမိကိုယ္ကို တိုက္ရိုက္ညႊန္ျပျခင္း ( ငါတို႔ ဆရာရဲ႕ တပည့္
မွန္လွ်င္ အားလံုး ရဟႏၲာခ်ည္းပဲဟု သြယ္၀ိုက္ေျပာလွ်င္ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ပဲသင့္၏ )။
( ၄ ) အေျပာခံရသူကလူသား(လူသာမန္)ျဖစ္ျခင္း(ရဟန္းနဲ႔ နတ္ကိုေျပာလွ်င္ပါရာဇိကမက်)။
( ၅ ) နားေထာင္သူက ခ်က္ခ်င္းနားလည္ျခင္း ( ေျပာျပီး အတန္ၾကာ ေတြးျပီးမွ ေျပာလွ်င္
ပါရာဇိက မက် ။ ) ျပီးေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ မိမိရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို
ဓမၼမိတ္ေဆြ ( ရဟန္း ) အား သဒၵါထက္သန္ေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ေျပာခြင့္ရွိသည္။
( ရဟန္းက်င့္ဖြယ္ ၂၂၇သြယ္ ၊ ႏွာ - ၆၃ - ၆၄ )
ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုေျပာေနၾကပံုက"လံုး၀ ေျပာခြင့္ မရွိဘူး" ဆိုတဲ့သေဘာ
ျဖစ္ေနၾကတယ္ ။ ေသာတာပန္အဆင့္ကိုေတာင္ လံုး၀ မေျပာရဘူး ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ပိတ္ပင္
ေနၾကတာဟာ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ရဲ႕အစဥ္အလာျဖစ္တယ္လို႔ သီဟိုဠ္ရဟန္းသံဃာ
မ်ားက ေျပာဆိုေ၀ဖန္လာၾကပါတယ္။ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကေတာ့ မိတၱာမစၧသုတ္
မွာ ကိုယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ ခ်စ္ခင္သူ မိတ္ေဆြ ၊ အေပါင္းအသင္း ေဆြမ်ဳိးေတြကို
ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္ေအာင္ ေျပာဆိုရတယ္လို႔ ေဟာထားတာလည္းရွိပါတယ္ ။
ဘုရားက စတုတၳပါရာဇိက နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ၀ဂၢဳမုဒါျမစ္ကမ္းေန ရဟန္းမ်ား ၀တၳဳလည္း
ရွိပါတယ္ ။ အက်ယ္ကို " ပါရာဇိကဏ္ ျမန္မာျပန္က်မ္း " မွာရႈပါ ။
အက်င့္သီလမရွိဘဲ ေစာင့္ထိန္းမႈ သံ၀ရမရွိဘဲ တိုင္းသူျပည္သားတို႔လွဴဒါန္းေသာ ဆြမ္း
ကို စားျခင္းထက္ ရဲရဲညီးဖုတ္ထားေသာ သံေတြခဲကို စားရျခင္းက ျမတ္ေသး၏ ။ ထို႔ေနာက္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၀ဂၢဳမုဒါျမစ္ကမ္းေန ရဟန္းတို႔ကို မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕
ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ကိုယ္တိုင္ျပဳစု ေမြးျမဴရန္ ခက္ခဲျခင္း ၊ သူတစ္ပါးတို႔က ျပဳစုေမြးျမဴရန္
ခက္ခဲျခင္း ။ ပ ။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ဤသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ျပဳၾကကုန္ေလာ့ ။
(က) ၁၉၆ ။ " အၾကင္ရဟန္းသည္ မသိဘဲ ကိေလသာကို ဖ်က္ဆီးျခင္းငွာ စြမ္းနိုင္ေသာ ၊
ျမတ္ေသာဥာဏ္အျမင္ဟု ဆိုအပ္ေသာ လူတို႔ ကုသိုလ္ကမၼပထတရားဆယ္ပါး ထက္
လြန္ျမတ္ေသာ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားကို မိမိသို႔ ေဆာင္ကပ္၍ " ဤသို႔ငါသိ၏ ၊ ဤသို႔ငါျမင္၏"
ဟု ေျပာၾကာျငားအံ့ ။ ထိုသို႔ေျပာၾကားျပီးမွ ေနာက္အခါ၌ ( သူတစ္ပါးတို႔ ) ေမးစစ္အပ္၍
ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ မေမးစစ္အပ္ဘဲ ေသာ္လည္းေကာင္း အာပတ္သင့္ေရာက္ျပီး၍
စင္ၾကယ္ျခင္းကို အလိုရွိရကား " ငါ့ရွင္တို႔ ဤသို႔ မသိဘဲ သိ၏ ဟုဆိုမိျပီ ၊ မျမင္ဘဲ ျမင္၏
ဟု ဆိုမိျပီ ၊ အခ်ည္းႏွီး မွားယြင္းေသာ စကားကိုဆိုမိျပီ " ဟု ေျပာျငားအံ့ ။ ဤရဟန္း
သာသနာေတာ္မွ ဆံုးရႈံးျခင္းသို႔ ေရာက္၏ ။ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္းရ
ျခင္းမရွိ ၊ ဤသို႔ ( ျပဳကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ) ။
၁၉၇ ။ ထိုအခါ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတို႔သည္ မျမင္အပ္ေသးသည္၌ ျမင္အပ္ျပီဟု
အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ မေရာက္အပ္ေသးသည္၌ ေရာက္အပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊မရအပ္ေသး
သည္၌ ရအပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ မ်က္ေမွာက္မျပဳအပ္ေသးသည္၌ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ျပီ
ဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ အထင္ၾကီးျခင္း ( အဓိမာန ) ျဖင့္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားကုန္၏ ။
ထိုရဟန္းအား အခါတစ္ပါး၌ ရာဂျဖစ္ဖို႔လည္း စိတ္ညြတ္၏ ။ ေဒါသျဖစ္ဖို႔လည္း စိတ္ညြတ္
၏ ။ ေမာဟျဖစ္ဖို႔လည္း စိတ္ညြတ္၏ ။ " ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူျပီး
ျပီ ၊ ငါတို႔သည္လည္းမျမင္အပ္ေသးသည္၌ ျမင္အပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊
မေရာက္အပ္ေသးသည္၌ ေရာက္အပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊မရအပ္ေသး သည္၌
ရအပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ မ်က္ေမွာက္မျပဳအပ္ေသးသည္၌ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ျပီ
ဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ " အထင္ၾကီးမႈ " ျဖင့္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားမိကုန္ျပီ ၊ အဘယ္သို႔
နည္း ၊ ငါတို႔သည္ ပါရာဇိက က်ေလကုန္သေလာ " ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား ေတြးေတာမႈ
" သံသယကုကၠဳစၥ " ျဖစ္ၾကကုန္၏ ။
အရွင္အာနႏၵာအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားၾကရာ ၊ အရွင္အာနႏၵာသည္
ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏ ။
အာနႏၵာ ၊ အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္ ္ မျမင္အပ္ေသးသည္၌ ျမင္အပ္ျပီဟု
အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ မေရာက္အပ္ေသးသည္၌ ေရာက္အပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊မရအပ္ေသး
သည္၌ ရအပ္ျပီဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ မ်က္ေမွာက္မျပဳအပ္ေသးသည္၌ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ျပီ
ဟု အမွတ္ရွိၾက၍ ၊ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားမိတတ္ကုန္၏ ။ထို ( အထင္ၾကီးျခင္း ) ျဖင့္
အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားျခင္းကိုကား အာပတ္သင့္ျခင္း၏ အေၾကာင္းဟု " မေခၚေ၀ၚ
ေလာက္ " ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ျပဳၾကကုန္ေလာ့ ။
၄ ။ (ခ) အၾကင္ရဟန္းသည္ မသိဘဲ ကိေလသာကို ဖ်က္ဆီးျခင္း ငွာ စြမ္းနိုင္ေသာ ၊ ျမတ္
ေသာဥာဏ္အျမင္ဟု ဆိုအပ္ေသာ ၊ လူတို႔ ကုသိုလ္ကမၼပထတရားဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္
ေသာ ၊ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားကို " မိမိသို႔ကပ္ေဆာင္၍ " ဤသို႔ငါသိ၏ ။ ဤသို႔ငါျမင္၏ ဟု
ေျပာၾကားျငားအံ့ ။ ထိုသို႔ေျပာၾကားျပီးမွ ေနာက္အခါ၌ ( သူတစ္ပါးတို႔ ) စစ္ေမးအပ္၍ေသာ္
လည္းေကာင္း ၊ မေမးစစ္အပ္ဘဲ ေသာ္လည္းေကာင္း အာပတ္သင့္ေရာက္ျပီး၍ စင္ၾကယ္
ျခင္းကို အလိုရွိရကား " ငါ့ရွင္တို႔ ဤသို႔ ငါမသိဘဲ သိ၏ ဟု ဆိုမိျပီ ၊ မျမင္ဘဲျမင္၏ဟု ဆိုမိ
ျပီ ၊ အခ်ည္းႏွီး မွားယြင္းေသာ စကားကို ေျပာမိျပီ " ဟု ေျပာဆိုျငားအံ့ ။ " အထင္ၾကီးမႈကို
ၾကဥ္၍ " ဤရဟန္းသည္လည္း သာသနာေတာ္မွ ဆံုးရႈံးျခင္းသို႔ ေရာက္၏ ။ ရဟန္းေကာင္း
တို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္းရျခင္း မရွိ " ဤသို႔ ( ျပဳၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ )
ဒါက စတုတၳပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ရဲ႕ မူလျပ႒ာန္းခ်က္ နဲ႔ ျခြင္းခ်က္ထားျပီး ျပ႒ာန္း
ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္ ။
ပထမျပ႒ာန္းခ်က္ နဲ႔ ဒုတိယျပ႒ာန္းခ်က္မွာ " အထင္ၾကီးမႈကိုၾကဥ္၍ " ဆိုတဲ့
စကားဘဲ ပိုလာပါတယ္ ။
" အထင္ၾကီးမႈကိုၾကဥ္၍ " ဆိုတာကို ပါဠိလိုေတာ့ အညၾတ အဓိမာန လို႔ေခၚပါတယ္။
အရဟတၱဖိုလ္ကို ( ရဟႏၲာျဖစ္ျပီ ) ဆိုတဲ့ စကားကို ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ျပီထင္လို႔
( အထင္ၾကီးလို႔ ) " ငါကေတာ့ ရဟန္းကိစၥျပီးသြားျပီးျပီ "
...........................................................................................................................................................
|
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား