ဗုဒၶ၀ါဒ ႏွင္႔ သိပၸံပညာ
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သိပၸံပညာသည္ ရုပ္၏အတြင္းသဘာ၀ကို ရွာေဖြရန္ အတြင္းသို႔ လက္တစ္ဆံုးႏႈိက္ၾကည္႔ရင္း ရုပ္၏အတြင္းဘက္မွာ အႏွစ္အဆံ ( အတၱ ) ဟူသည္ ဘာမွ်မရွိ
ေၾကာင္း ၊ အတိအက် အခိုင္အမာေျပာဆိုနိုင္ေသာ အရာ၀တၳဳ ဘာဆိုဘာမွ် မရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရသျဖင္႔ အထက္ပါအတိုင္း ပါေမာကၡ အက္ဒင္တန္ သည္ ဗုဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ
( ရူပံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ ) ဆိုေသာ စကားကို ေခတ္စကားျဖင္႔ တစ္နည္းတစ္ဖံု ျပန္ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုသင္႔ေတာ႔သည္ ။ ( သိပၸံ ေလာက တြင္ အျမဲ ထာ၀ရျဖစ္ေသာ အထည္ျဒပ္
အတၱ ဟူ၍ ဘာဆိုဘာမွ် မရွိေတာ႔ပါ ) ဆိုေသာ အက္ဒင္တန္၏ စကားကို ၾကားရေသာအခါ ကၽြန္ပ္ သည္ မ်ားစြာတုန္လႈပ္ ခဲ႔ရပါသည္ ။
တုန္လႈပ္ရျခင္းမွာ အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ ကၽြန္ပ္ သည္ သိပၸံ ပညာကို အထင္ၾကီးလ်က္ ၊ အားကိုးအားထားျပဳလ်က္ ေနခဲ႔မိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသင္႔ပါသည္ ။ သိပၸံ ပညာသည္
ရုပ္ကို အစိတ္စိတ္ အျမႊာျမႊာ ခြဲရႈလ်က္ ရုပ္ ၏ အႏွစ္အဆံ ( အတၱ ) ကို ရွာေဖြခဲ႔ေလသည္ ။ ေခတ္ေျပာင္းလာသည္ ႏွင္႔အမွ် ရုပ္၏ သေဘာကို သိပၸံ ပညာရွင္ မ်ားစြာတို႔သည္ တစ္ေယာက္
တစ္ေပါက္ ေျပာခဲ႔ၾကသည္ မွာလည္း စံုလို႔ပင္ ။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ရုပ္ ဆိုသည္မွာ အႏွစ္အဆံ မရွိ ၊ ျမဲေသာအရာ ထာ၀ရအေျခခံ လည္း ဘာမွ် မရွိ ဟု ဆိုလာေလသည္ ။
ထိုစကားကိုၾကားေသာ အခါ ကၽြန္ပ္ မ်ားစြာ၀မ္းနည္းမိေလသည္ ။ ၀မ္းနည္း ရသည္႔ အေၾကာင္းမွာ ( ၃ ) ေၾကာင္း ရွိပါသည္ ။
(၁) ရုပ္မွာ အႏွစ္အဆံ မရွိ ၊ ျမဲေသာအထည္ျဒပ္ မရွိေၾကာင္းကို လြန္ခဲ႔ေသာ အႏွစ္ ( ၂၅၀၀ ) ေက်ာ္ကပင္ ဗုဒၶ သည္ ( ရူပံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ ) ဟု အတိအလင္းေၾကျငာ ခဲ႔ျပီး ျဖစ္ေလ
သည္ ။ သို႔ပါလ်က္ ဗုဒၶ ေဟာသည္႔ ဘုရား စကား ကို လူသားတို႔ ပမာမထား ၊ အေရးမပါ သကဲ႔သို႔ သေဘာထားျပီး ရုပ္ အဆံ ကို လိုက္ရွာ ခဲ႔ၾကရာ အႏွစ္ ( ၂၅၀၀ ) ေက်ာ္ၾကာသည္ ။
ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ဘာျဖစ္သနည္း ။ ဗုဒၶ ေဟာၾကား ေတာ္မူ သကဲ႔သို႔ ရုပ္မွာ အတၱ မရွိေၾကာင္း ၊ အႏွစ္အဆံ မရွိေၾကာင္း လူသားတို႔ ေတြ႔ရ ေလသည္ ။ သို႔ဆိုလွ်င္ မဟာလူသား တစ္ပါး
သိျပီးသား အခ်က္တစ္ခုကို ဥာဏ္နည္းေသာ လူသားမ်ား ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ စူးစမ္းရွာေဖြ ခဲ႔ရာတြင္ ၾကာျမင္ခဲ႔ ေသာ ကာလ အႏွစ္ ( ၂၅၀၀ ) ေက်ာ္သည္ အေဟာသိကံ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္
ရသည္ မဟုတ္ပါလား ။ အကယ္၍ သာ ဘုရား စကားကို လူသားတို႔ စိတ္ခ် ယံုၾကည္တတ္ခဲ႔ၾကမည္ ဆိုလွ်င္ ထိုကုန္ဆံုးသြားေသာ ႏွစ္ပရိေစၦဒ မ်ားစြာသည္ လူသားတို႔အဖို႔ အဖိုးတန္
ေသာ ကာလ ျဖစ္ခဲ႔လိမ္႔မည္ မဟုတ္ပါလား ။ ထိုအခ်က္ သည္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွသည္ ဟု ကၽြန္ပ္ ထင္ပါ၏ ။ လူသားတို႔အဖို႔ ယံုလြယ္ျခင္းလည္း အမွား ၊ မယံုတတ္လြန္းျခင္း ( ဒြိဟ
ျဖစ္လြန္းျခင္း ) လည္း အမွား တစ္ရပ္ပါ တကား ။
(၂) ဘုရား ေဟာသည္႔ စကားတစ္ခြန္းကို လူသားတို႔ အကုန္အစင္ သိဖို႔ကို မဆိုထားဘိ ၊ တစ္၀က္ တစ္ျခမ္း သိဖို႔ ကိုပင္ အႏွစ္ ( ၂၅၀၀ ) ေက်ာ္ၾကာျမင္႔ ခဲ႔ေလသည္ ။ လူ႕ဘ၀ ကို
ထိုမွ် ေလာက္ ပိန္းပိတ္ေအာင္ အ၀ိဇၨာ သည္ ဖံုးလႊမ္းေလသလား ။ အလြန္ ေစာစီးစြာ ကပင္ ဘုရား ပြင္႔ေပၚ ျပီးေနာက္ လူသား တို႔အဖို႔ တန္ဖိုး မျဖတ္နိုင္ ေသာ တရားထူး ၊ တရားျမတ္ေတြ
ကို ေဟာၾကားထားခဲ႔ပါလ်က္ လူသားသည္ ထို မဟာ လူသား ဘုရား၏ စကား ကို မယံုတတ္ေပ ။ ဘာမဟုတ္ သည္႔ ေလာဘ သားေတြ အ၀ိဇၨာ အမိုက္သားေတြ စကားကိုေတာ႔ ယံုလြယ္
သည္ ။ သိပၸံ ပညာ သည္ စတင္ထြန္းကား သည္မွ ယေန႔တိုင္ ေအာင္ ဤေလာက၏ အက်ဳိးမဲ႔ ကို ျပဳတတ္ ေသာ ( အတၱ၀ါဒ ) ကိုပင္ ေဟာၾကား ဆဲ ျဖစ္ေလသည္ ။ ထိုသိပၸ ပညာရွင္ တို႔
ေျပာေသာ စကားျဖစ္ လွ်င္ အသိဥာဏ္နည္း လွေသာ လူသားသည္ အလြန္တရာ ယံုစား လြယ္ေလသည္ ။ ထို အမိုက္အမဲ ေတြ ထဲ တြင္ ကၽြန္ပ္ လည္း ထိပ္ဆံုး က ပါသည္ ဟု ဆိုသင္႔ပါ
သည္ ။ သိပံၸ ပညာရွင္ တို႔ ေျပာ ေသာ စကား ျဖစ္လွ်င္ မူ သံသယ ကင္းစြာ ေမွ်ာ္လင္႔ လ်က္ ၾကီးစြာ အားကိုး ၊ ၾကီးစြာ ယံုလြယ္ခဲ႔ဖူးေလသည္ ။ လူသားတို႔သည္ လြန္ခဲ႔ေသာ အႏွစ္ ( ၂၅၀၀)
ေက်ာ္အတြင္း တြင္ သိပၸံ ပညာရွင္တို႔ ေျပာ သည္႔စကား ကို သာယံုစား ျပီး သိပၸံ ပညာရွင္ တို႔ေခၚရာ ေနာက္သို႔ အစိုးရိမ္ ကင္းစြာ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနခဲ႔ မိ ျခင္းေၾကာင္႔ ယေန႔
ကမၻာ သည္ ဤ မွ် စိတ္မခ်မ္းသာ ဖြယ္မ်ား ၊ စိုးရိမ္ ထိတ္လန္႔ ဖြယ္ မ်ား ႏွင္႔ ျပည္႔ႏွက္ ေသာ ကမၻာ ၾကီး ျဖစ္သြားရ သည္ ဟု ကၽြန္ပ္ ေတြး မိပါသည္ ။ အကယ္၍ လြန္သြားျပီ ျဖစ္ေသာ ေရွး
အႏွစ္ ( ၂၅၀၀ ) ေက်ာ္ အတြင္း ဘုရား ေဟာစကား ကိုနားေထာင္ရန္ ၀န္မေလး ခဲ႔လွ်င္ ယေန႔ ကမၻာ သည္ ဤမွ် အရုပ္ဆံုး အက်ည္းတန္ ေသာ ကမၻာ ေလာကၾကီး ျဖစ္သြားလိမ္႔မည္
မဟုတ္ ဟု ယခု မွပင္ ကၽြန္ပ္ လည္း ေတြးမိကာ သံေ၀ဂၾကီးစြာ ရ ရေလေတာ႔၏ ။ အ၀ိဇၨာ ႏွင္႔ လိမ္းက်ံ ေသာ လူသား သည္ သိပၸံ ပညာ ကဖန္တီး ေပးေသာေၾကာင္႔ စိတ္ခ်မ္း သာဖြယ္
ျဖစ္မလာ ရံု မွ် မက ေဘးဒုကၡ မ်ဳိးစံု နဲ႔ သာ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္ဖြယ္ ရင္ဆိုင္ လာရေသာ မ်က္ေမွာက္ လူ႔ ဘ၀ ကို ယခု တိုင္ မဆင္မျခင္ဘဲ အမႈ မဲ႔ ေနျခင္းမွာလည္း ဂဂၤါ ျမစ္လယ္၌ ေမ်ာ
ပါေသာ ဆင္ေသ ေကာင္ေပၚ တြင္ နား၍ သမုဒၵရာ သို႔ လိုက္ပါ ေသာ က်ီးမိုက္ ၏ အျဖစ္ႏွင္႔ တူ လွ သည္ ျဖစ္ေပရာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္း လွ ပါေတာ႔၏ ။ ဘုရား စကား ကို ပစ္ပယ္ခဲ႔ျခင္း
အမွားေၾကာင္႔ မ်က္ေမွာက္ ကမၻာ သည္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးစြန္း သို႔ ေရာက္ေနရ ျပီ ကို သတိတရား ရသင္႔ပါျပီ ။
(၃) ဤ ေလာက၌ သဘာ၀ သစၥာ ကို သာမက အရိယာသစၥာ ကိုပါ ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ ေပးခဲ႔ ေသာ ဗုဒၶ ၏ ႏႈတ္ထြက္ စကားမ်ား သည္ သစၥာဓမၼ မ်ားျဖစ္ေလ မလား ဟု သံသယ
ျဖစ္ကာ ထိုဓမၼ မ်ား ကို သိပၸံ နည္းက် မက် ၊ သိပၸံ ပညာ ႏွင္႔ ကိုက္ညီျခင္းရွိ မရွိ အစဥ္ တိုက္ဆိုင္ ေလ႔လာ ရန္ အားသန္ ေနသူ မ်ားလည္း မ်က္ေမွာက္ ကာလ တြင္ မ်ားစါာရွိ ၾကေလ
သည္ ။ ထို လူစားမ်ဳိးထဲ တြင္ ကၽြန္ပ္ လည္း ထိပ္ဆံုး က စာရင္း တင္ သင္႔ ေၾကာင္း ၀န္ခံပါ၏ ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ကၽြန္ပ္ ကဲ႔သို႔ေသာ လူစားမ်ားသည္ သိပၸံ ပညာ ေတြ႔ရွိ ခ်က္မ်ားက
ဘုရား ေဟာ တရားႏွင္႔ ကိုက္ညီ သြားလွ်င္ ဘုရားေဟာ တရား သည္ မွန္ သည္ ( Scientific ) ျဖစ္သည္ ဟု အရွက္မရွိ ဆို တတ္ၾကေလသည္ ။
စဥ္းစား ဖို႔ ေကာင္းသည္မွာ ယခု မွ သိပၸံ ပညာ က သိ ေသာ ထို တရားကို ဘုရားသည္ လြန္ခဲ႔ေသာ အႏွစ္ ( ၂၅၀၀ ) ေက်ာ္ကာလ ကတည္းက သိထားခဲ႔ျပီ ျဖစ္ရာ ဘုရား စကား
ကို သိပၸံ နည္းက် သည္ဟု ဆိုထိုက္ပါ သလား ။ သိပၸံ စကား ကိုသာ ဗုဒၶ နည္း က်သည္ဟု ဆိုထိုက္သည္ မဟုတ္ပါလား ။ ေလာကသည္ အဘယ္ေၾကာင္႔ ေျပာင္းျပန္ေျပာတတ္ေလသနည္း။
ထိုအခ်က္သည္လည္း အမွန္ပင္ ၀မ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းေပေတာ႔၏ ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ဘုရားကား ေအာက္ ေမ်ာက္ ကား အထက္ ဆိုေသာစကားမ်ဳိး ျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင္႔ပင္တည္။
အမွန္ေျပာရလွ်င္ လူသားသည္ အထင္မွားလ်က္ ၊ အျမင္မွားလ်က္ ၊ အသိမွားလ်က္ ၊ အမွတ္မွားလ်က္ ၊ အယူမွားလ်က္ ရွိသည္ ဆိုေသာ ဗုဒၶ ၏ စကားသည္ အလြန္ပင္မွန္
ေၾကာင္းကို ကၽြန္ပ္ လည္း တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ပို၍ သိျမင္လာျပီ ျဖစ္ပါ၏ ။
အနတၱ လကၡဏာ သေဘာကို ကၽြန္ပ္ သည္ နားလည္ေအာင္အနည္းနည္းျဖင္႔ အားထုတ္ၾကည္႔ခဲ႔ေလသည္ ။ ဗုဒၶ ကမူ အနတၱ ကို အစိုးမရ ၊ အလိုသို႔မလိုက္ ၊ မိမိဆႏၵအတိုင္း မျဖစ္
ေသာ တရား ဟု ျပေတာ္မူခဲ႔ ေလသည္ ။ အစိုးမရေသာ သေဘာ ၊ အလိုမလိုက္ေသာသေဘာ ၊ ဆႏၵအတိုင္း မျဖစ္ေသာသေဘာ ကို စဥ္းစား ေသာအခါ ကၽြန္ပ္ သေဘာမေပါက္ေခ် ။
သေဘာမေပါက္ရသည္႔ အေၾကာင္းအရင္းမွာ သိပၸံ ပညာ ေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္ေလသည္ ။
သိပၸံ ပညာေၾကာင္႔ျဖစ္ပံုကို သေဘာေပါက္လြယ္ေအာင္ လက္ေတြ႕ဘ၀ အေတြ႕ အၾကံဳ မ်ားျဖင္႔ ရွင္းျပရန္ အားထုတ္ပါဦးမည္ ။ ဥပမာ... မီးလင္းလိုေသာအခါ လူသားသည္
လွ်ပ္စစ္မီး ခလုတ္ကို ထဖြင္႔သည္ ။ ထိုအခါ မီးလင္းလာသည္ ။ ပူေသာအခါ လူသားသည္ အဲယားကြန္း သို႔မဟုတ္ ပန္ကာ ခလုတ္ ကို ထဖြင္႔သည္ ။ ထိုအခါ အလိုရွိေသာ ေလကိုရ
သည္ ။ ေႏြရာသီ၌ ေရခဲကို အလိုရွိေသာအခါ လူသားသည္ ေရခဲေသတၱာထဲတြင္ ေရကိုထည္႔၍ ေရခဲကို ရေအာင္ျပဳလုပ္နိုင္သည္ ။
တစ္ဖန္ ေခတ္မီ သိပၸံ နည္းျဖင္႔ အထြက္တိုးစပါးကိုစိုက္သည္ ။ လူေတြ ေမွ်ာ္လင္႔သည္႔ အတိုင္း လိုေသာ အထြက္တိုး စပါးကိုရသည္ ။ သစ္ပင္က လူ႔အလိုသို႔ လိုက္ေနရသည္ ။
ေႏြေခါင္ေခါင္မွာ စပါးစိုက္ရန္ ေရကိုသြင္းယူသည္ ။ ေရသည္ လူ႔အလိုသို႔လိုက္ကာ စိုက္ခင္းမ်ားသို႔ သြားတတ္ေလသည္ ။
သိပၸံ ပညာျဖင္႔ တန္ဆာ ဆင္ထားေသာ လူ႔ေလာကျဖစ္တည္ေနပံုကို မ်က္စိဖြင္႔ျပီးျမင္ေအာင္ၾကည္႔မိတိုင္းမွာလည္း အနတၱ ၏ သေဘာကို မျမင္ပါ ။ အတၱ သေဘာကိုသာျမင္
ေနပါသည္ ။ အစိုးမရ ၊ အလိုဆႏၵရွိတိုင္းမျဖစ္ ဆိုေသာ စကား ကို ကၽြန္ပ္ နားမလည္ေတာ႔ပါ ။ နိုင္ငံေရးေလာကမွာလည္း လူေတြက အစိုးရဖို႔ အားထုတ္ေနၾကေလသည္ ။ ေဆးပညာ
ေလာကမွာလည္း ေရာဂါျဖစ္လာျပီဆိုလွ်င္ ကုစားဖို႔ ေဆးရွိသည္ ။
ဘ၀သည္ မေသခ်ာမႈေတြ ၊ မေရရာမႈေတြ ႏွင္႔၀န္းရံေနသည္ကား မွန္၏ ။ သို႔ေသာ္ လူေတြက ထိုေဘးရန္ အႏၱရာယ္ေတြ ၊ မေသခ်ာမႈေတြ ၊ မေရရာမႈေတြ ကို ခုခံျပီး အလိုရွိ
တိုင္းျဖစ္ဖို႔ ၊ အစိုးရဖို႔ ၾကိဳးပမ္းေနၾကေလသည္ ။ သို႕ရာတြင္ ဘ၀ကိုပိုျပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည္႔မိေသာ အခါမွာေတာ႔ လူေတြ ဘယ္ေလာက္ပင္ အစိုးရဖို႔ ၾကိဳးစားၾကိဳးစား ၊ ဘယ္လိုပင္
အလိုျပည္႔ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကိဳးစား ယေန႔အထိ လူသည္ ဘာကိုမွ် အစိုးမရေသး သည္ကို ေတြ႔ရသည္ ။
ကမၻာၾကီးမွာ ဆင္းရဲ ႏွင္႔ ခ်မ္းသာ အကြာၾကီး ကြာေနသည္ ။ လူ႔ဘ၀ ကို ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္ေအာင္ ၊ တန္းတူရည္တူျဖစ္ေအာင္ သေဘာတရားေတြ မ်ဳိးစံု ထုတ္ျပီး အမ်ဳိးမ်ုိး လုပ္ခဲ႔ၾက
သည္ ။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ကြာျခားမႈ ၊ ဆူၾကံဳ နိမ္႔ျမင္႔ ကြာျခားမႈ က ပေပ်ာက္သြားသည္မရွိ ။ တစ္ေန႔တစ္ျခား ပို၍သာ ၾကီးက်ယ္ နက္ရႈိင္းလာသည္ ။ အတတ္ ပညာေတြမ်ုိဳးစံုလာသည္ ။ သိပၸံ ပညာေတြ အဆမတန္ တိုးတက္လာသည္ ဆိုမွ မစားရတတ္ ၊ မ၀တ္ရတတ္ သူေတြ ပိုျပီး မ်ားလာသည္ ။ သဘာ၀ တရားကို လူေတြက
နိုင္သည္ထင္သည္ ။ ထင္ေသာအခါမွ လူ႔ေလာကမွာ သဘာ၀ ႏွိပ္စက္မႈ ဒဏ္က ပိုျပီး ၾကီးမားလာသည္ ။
ဥပမာ... နာဂစ္မုန္တိုင္း ၊ ဆူနာမီ ငလ်င္ ၾကီးလို သဘာ၀အႏၱရာယ္ ၾကံဳရေသာအခါ ဘ၀မွာ အပ်က္အစီး ပိုမ်ားသည္ ၊ အဆံုးရံႈး ပိုမ်ားသည္ ။ ေဆးမ်ဳိးစံု ေပၚ သည္ ဆိုကာမွ
တစ္ခါမွ မၾကားဖူးေသာ ေရာဂါ ဆန္းေတြ က တစ္ေန႔တစ္ျခား ပိုမ်ားလာေလသည္ ။ အဏုျမဴ ေခတ္ၾကီးထဲ သို႔ ေရာက္ျပီ ဆိုကာမွ အဏုျမဴ စစ္ပြဲၾကီး အႏၱရာယ္က ပိုျပီး ေျခာက္လွန္႔
လာသည္ ။
လူသားတို႔မွာ ဘာကိုယံုရမွန္းမသိေတာ႔ ၊ ဘယ္သူ႔ကို အားကိုးရမွန္းမသိ ၊ ဘယ္သူ႔ကိုစိတ္ခ်ရမွန္းမသိ ၊ ဘာဆိုဘာမွ နားမလည္နိုင္ေအာင္ျဖစ္ရသည္ ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္
လူသားသည္ မ်က္စိလည္ေသာ လူသားျဖစ္ေနေလသည္ ။ တရား မွ်တေသာ ဥပေဒ ၊ ေက်ာသား ရင္သား မခြဲျခားဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ေသာ ဓမၼရာဇ္ တရားမင္းအစိုးရ ၊ လူအခ်င္းခ်င္း
အျမတ္ထုတ္ျခင္း ( လူကုန္ကူးျခင္း ) ၊ ညွင္းဆဲျခင္း ကင္းေသာ စီးပြားေရးစနစ္မ်ားကို လူသားတို႔ လိုလား တမ္းတ ခဲ႔ၾကသည္ မွာလည္း အၾကာၾကီးၾကာလွျပီ ။
ယေန႔တိုင္ေအာင္ လူသားတို႔မွာ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ လူမႈေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ နိုင္ငံေရး ၊ ပညာေရး စေသာ စနစ္မ်ဳိးမ်ားကို မေတြ႔ရေသး ။ ဟိုစနစ္ေကာင္းနိုး ၊
ဒီပံုစံ ေကာင္းနိုး ႏွင္႔ စမ္း၀ါးစမ္းသပ္ရဆဲ ။ အမွန္ဆိုလွ်င္ ေယာနိေသာ မနသီကာရ ျဖင္႔ စဥ္းစားေသာ္ ဘ၀သည္ အလိုအတိုင္းမျဖစ္သည္ကား အမွန္ ။ လူ႔အလိုသို႔ မလိုက္သည္မွာ
မျငင္းသာေခ် ။ ယေန႔လူသားသည္ စိတ္ခ်မ္းသာေသာ လူသားလား ။ စိတ္ေက်နပ္ေသာလူသားလား ။ အလိုဆႏၵ ျပည္႔၀ေသာ လူသားလား ။
ဤအေမးကို ေမးျပီး ဘယ္သူ႔ကိုမွ် ေျဖခိုင္းေနစရာမလိုပါ ။ ကိုယ္႔ကို ကိုယ္ ေမးျပီး ကိုယ္တိုင္ ေျဖၾကည္႔လွ်င္ အေျဖ ေပါေလာ ေပၚပါသည္ ။ ဗုဒၶသည္ သက္ရွိ သတၱ၀ါ တစ္ခု
ကို အဘိဓမၼာနည္းအားျဖင္႔ ရႈ ေသာအခါ သူ ၊ ငါ ၊ သတၱ၀ါ ၊ အတၱ ၊ ဇီ၀ ၊လူ ၊ နတ္ စသည္ျဖင္႔ မျမင္ေခ် ။
ပရမတၳ ဆိုက္ေအာင္ ရႈလိုက္ေသာ အခါ သက္ရွိ သက္မဲ႔ အားလံုး၏ ေယဘုယ် တရားကိုယ္ သေဘာမ်ားကိုသာ ျမင္ေလသည္ ။ ထို ေယဘုယ် တရားကိုယ္ သေဘာတို႔မွာ
( ခႏၶာငါးပါး ) ဟု ဗုဒၶ ေခၚ ေသာ တရားမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္ ။ ဘယ္အရာ၀တၳဳ ကိုဘဲၾကည္႔ၾကည္႔ တရားကိုယ္ ထုတ္ၾကည္႔တတ္လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳတြင္ (၁) ရုပ္အစု ( ရူပကၡႏၶာ ) တစ္ခု
ရွိသည္ကို ျမင္ရသည္ ။ ထို႔ေနာက္ ရုပ္မဟုတ္ေသာ အစု ေလး စု ရွိသည္ကို ျမင္ရသည္ ။ ထို ရုပ္ မဟုတ္ေသာ ခႏၶာ အစုကို ( နာမ္ ခႏၶာ အစု ) ဟု ဗုဒၶ ေခၚ ေတာ္မူသည္ ။
ထို နာမ္ ခႏၶာအစုတြင္ ....
(၂) ေ၀ဒနာခံစားမႈ အာရံုအစု ( ေ၀ဒနကၡႏၶာ )
(၃) မွတ္သားမႈ အာရံုသိမႈ အစု ( သညကၡႏၶာ )
(၄) ေစတနာျဖင္႔ ျပဳျပင္ ဖန္တီးမႈ အစု ( သခၤါရကၡႏၶာ )
(၅) သိျမင္ နားလည္မႈ အစု ( ၀ိညာဏကၡႏၶာ )
တို႔ပါ၀င္ေလသည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ အရာ၀တၳဳ သက္ရွိ မ်ား အားလံုးတြင္ ရုပ္ခႏၶာ တစ္ခု ႏွင္႔ နာမ္ခႏၶာ ေလးခု ပါ၀င္ေနသည္ဟု ဗုဒၶနည္းက် ရႈျမင္ၾကရပါသည္ ။ ၄င္းကိုပင္
( ခႏၶာငါးပါးကို ဆိုလိုသည္။ ) မွတ္ရလြယ္ေအာင္ ဗုဒၶ က ရုပ္နာမ္ဓမၼ ဟုလည္း ေခၚေလသည္ ။
ထိုရုပ္နာမ္ ဓမၼ အားလံုးသည္
(၁) အႏွစ္အထည္ အျမဲ သေဘာမရွိ ၊
(၂) အစိုးမရ ၊
(၃) အလိုသို႕မလိုက္ ( ၀ါ ) အလိုဆႏၵ ရွိတိုင္းမျဖစ္
ဆိုေသာ သေဘာေၾကာင္႔ ၄င္းတို႔သည္ အနတၱခ်ည္းသာ ၊ အတၱ လံုး၀ မဟုတ္ ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ ပဥၥ၀ဂီ တို႔အား ျမင္ေအာင္ ျပျခင္းကို အနတၱ လကၡဏသုတ္ ေခၚေလ
သည္ ။ ရုပ္နာမ္ အားလံုးတြင္ ထင္ရွားသိလြယ္ေသာ လကၡဏာ သံုးရပ္ရွိ၏ ။ထို လကၡဏာ သံုးရပ္သည္.....
(၁) အျမဲမတည္ အစဥ္ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္ ေနေသာ သေဘာလည္းတစ္ရပ္ ( အနိစၥ လကၡဏာ) ၊
(၂) ထိုသို႔ေဖာက္ျပန္ေနျခင္းေၾကာင္႔ ခ်မ္းသာ မရနိုင္ ၊ ဆင္းရဲျခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ကိုသာ ေတြ႔ၾကံဳ ခံစားရေသာ သေဘာလည္းတစ္ရပ္ ( ဒုကၡ လကၡဏာ ) ၊
(၃) ထိုရုပ္နာမ္ ဓမၼ သည္ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ျပီး ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ ၊ ပ်က္ခ်င္တိုင္းပ်က္ေနၾကသည္ ၊ ပရမတ္ သေဘာအရ အႏွစ္အဆံလည္း မရွိ ၊
ျမဲလည္း မျမဲ ၊ အလိုသို႔လည္း မလိုက္ ၊အစိုးလည္းမရေသာ သေဘာ လည္းတစ္ရပ္ ( အနတၱ လကၡဏာ )
တို႔ ျဖစ္ၾကေလသည္ ။
ကၽြန္ပ္ သည္ အနတၱ လကၡဏသုတ္ ကို နားလည္ေအာင္ အတန္ၾကိဳးစားျပီးေသာအခါ နားလည္သလိုလို ရွိသည္ ဟု ထင္မိေလသည္ ။
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
| |
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား