သုဒၶိက၀ါရ ကို ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္ ။ ဒါကဘယ္လိုေျပာရင္ အာပတ္သင့္တယ္
ဆိုတာကိုျပတာပါ ။
၂၀၀ ။ မေျပာမီ ေရွးမဆြကပင္ ထိုရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ ေျပာမည္ " ဟုသိ၏ ။
ေျပာဆဲ ရဟန္းသည္ " ငါမဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေနသည္ " ဟုသိ၏ ။ ေျပာျပီး ရဟန္းသည္
" ငါမဟုတ္မမွန္ ေျပာမိျပီ " ဟုသိ၏ ။ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ပထမစ်ာန္ကို ၀င္စား
ခဲ့ျပီဟု သိလ်က္ ၊ မဟုတ္မမွန္ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းအား ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏ ။
ဒီမွာက ( အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိး ) ကိုျပေတာ္မူတယ္ ။
ခု ( အေၾကာင္းေလးမ်ဳိး ) ကိုဆက္ေျပာပါမယ္ ။ " မေျပာမီ ေရွးမဆြကပင္ ထိုရဟန္း
သည္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာမည္ " ဟုသိ၏ ။ ေျပာဆဲရဟန္းသည္" မဟုတ္မမွန္ ေျပာေနသည္"
ဟုသိ၏ ။ ေျပာျပီးရဟန္းသည္ " ငါမဟုတ္မမွန္ ေျပာမိျပီ " ဟုသိ၏ ။ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္
မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) အယူအဆကို ဖံုးထားလ်က္ အေၾကာင္းေလးမ်ဳိးျဖင့္ ပထမစ်ာန္ကို
၀င္စားခဲ့ျပီဟုသိလ်က္ ၊ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းအား ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏ ။
ေနာက္ျပီး မေျပာမီ ေရွးမဆြကပင္ ထိုရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ ေျပာမည္ " ဟု
သိ၏ ။ ေျပာဆဲရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ ေျပာေနသည္ " ဟုသိ၏ ။ ေျပာျပီးရဟန္းသည္
" ငါမဟုတ္မမွန္ ေျပာမိျပီ " ဟုသိ၏ ။ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) အယူအဆ
ကို ဖံုးထားလ်က္ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) ႏွစ္သိမ့္မႈ သေဘာတူညီမႈကို
ဖံုးထားလ်က္ ( အေၾကာင္းငါးမ်ဳိးျဖင့္ ) ပထမစ်ာန္ ကို ၀င္စားခဲ့ျပီဟု သိလ်က္ ၊ မဟုတ္မမွန္
ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းအား ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏ ။
ေနာက္ျပီး မေျပာမီ ေရွးမဆြကပင္ ထိုရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ေျပာမည္ " ဟု
သိ၏ ။ ေျပာဆဲရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ေျပာသည္ " ဟုသိ၏ ။ ေျပာျပီးရဟန္းသည္
" ငါ မဟုတ္မမွန္ေျပာမိျပီ " ဟုသိ၏ ။ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) အယူအဆ
ကို ဖံုးထားလ်က္ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) ႏွစ္သိမ့္သေဘာတူညီမႈကို ဖံုး
ထားလ်က္ ငါ့အား ပထမစ်ာန္မရွိ ဟူေသာမိမိ၏ ႏွစ္သက္ေက်နပ္မႈကို ဖံုးထားလ်က္
( အေၾကာင္းေျခာက္မ်ဳိး ) တို႔ျဖင့္ ပထမစ်ာန္ကို ၀င္စားခဲ့ျပီဟု သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆို
ေသာရဟန္းအား ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏ ။
ေနာက္ျပီး မေျပာမီ ေရွးမဆြကပင္ ထိုရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ ေျပာမည္ " ဟု
သိ၏ ။ ေျပာဆဲရဟန္းသည္ " မဟုတ္မမွန္ ေျပာေနသည္ " ဟုသိ၏ ။ ေျပာျပီးရဟန္းသည္
" ငါမဟုတ္မမွန္ ေျပာမိျပီ " ဟုသိ၏ ။ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) အယူအဆ
ကို ဖံုးထားလ်က္ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) ႏွစ္သိမ့္မႈ သေဘာတူညီမႈကို
ဖံုးထားလ်က္ ( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ )ႏွစ္သက္ေက်နပ္မႈကို ဖံုးထားလ်က္
( ငါ့အား ပထမစ်ာန္ မရွိဟူေသာ မိမိ၏ ) ရည္မွန္းခ်က္ကို ဖံုးထားလ်က္ ( အေၾကာင္းခုႏွစ္
မ်ဳိး ) ျဖင့္ ပထမစ်ာန္ကို ၀င္စားခဲ့ျပီဟု သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းအား
ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏ ။ အဲဒါဟာ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုရာမွာ ထားတဲ့ ေစတနာ ၇ မ်ဳိးကို
ေဟာထားတာပါ ။
မေျပာမီ ၊ ေျပာဆဲ ၊ ေျပာျပီး ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ ဟာ ပုဗၺ ၊ မုဥၥ ၊ ပရေစတနာ ကို
ေျပာတာပဲျဖစ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ပိုင္းမွာပါတဲ့ -
- အယူအဆကိုဖံုးထားလ်က္
- ႏွစ္သက္ ေက်နပ္မႈကို ဖံုးထားလ်က္
- ရည္မွန္းခ်က္ကို ဖံုးထားလ်က္ ဆိုတာေတြကို နားလည္ေအာင္ထပ္ရွင္းပါမယ္ ။
အ႒ကထာမွာေတာ့ မေျပာမီ ၊ ေျပာဆဲ ၊ ေျပာျပီး ေနာက္မိမိက မုသားေျပာသည္
ဟု သိတဲ့ အဂၤါသံုးပါးစံုမွ မုသားျဖစ္သည္ ဟု ျပေတာ္မူသည္ ဟု ဖြင့္ထားပါတယ္ ။
( ပါရာဇိကဏ္ဘာသာဋီကာ - တတြဲ - ႏွာ - ၄၄၈ )
ဒီေနရာမွာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာေတြကို ေျပာျပပါမယ္ ။ ခုေျပာခဲ့တဲ့
ေစတနာသံုးတန္မွာ မေျပာခင္က ျဖစ္တဲ့ ပုဗၺဘာေဂါ - မေျပာမီ ေရွးအဖို႔၌ျဖစ္ေသာ " အသိ "
သည္ရွိတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာျပီးေနာက္အဖို႔၌ျဖစ္ေသာ " အသိ " ေတာ့ မရွိဘူးလို႔ ဆိုရင္
ေကာ ၊ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္သလား ဆိုတဲ့ အေမးပုစၧာ ကိုလည္း အ႒ကထာ ဆရာျမတ္
မ်ား ေျဖေတာ္မူထားတာ ရွိပါတယ္ ။
" မုသားမေျပာခင္ကတည္းက ငါမုသားေျပာေတာ့မည္လို႔ ႏွလံုးသြင္းျပီး ေျပာေသာ
ေၾကာင့္ ေျပာျပီးေနာက္ မသိဘူးဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူး ။ ေျပာျပီးေနာက္မွ ကိုယ္ကေတာ့
မုသားေျပာခဲ့ျပီလို႔ မသိဘူးဘဲထား ။ မေျပာခင္ကသိတယ္ ။ ေျပာဆဲမွာလည္း သိတယ္
ဆိုရင္ အဲဒီ သိျခင္း အဂၤါႏွစ္ပါး အေပါင္းသည္သာ ပဓာနက်တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္ ။
( ပါရာဇိကဏ္ဘာသာဋီကာ - တတြဲ - ႏွာ - ၄၄၉ )
ဒါထက္ ပိုျပီးစိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာက ( မုသားမေျပာမီ ေရွးအဖို႔၌ မုသားေျပာေတာ့အံ့
ဟု ႏွလံုးသြင္း မရွိေသာ ) ပုဂၢိဳလ္ကို အာပတၱိယာ ျဖင့္ နကေရတေဗၺာ ၊ မေရတြက္ရဘူး ။
( မုသား မေျပာမီ ခဏ၌ " ငါမုသားေျပာအံ့ " ဟု ႏွလံုးမသြင္းဘဲ အေဆာတလ်င္ ေျပာသူ
မွာ ေျပာဆဲခဏ၌ " ငါ့စကား ဟာ မုသားျဖစ္ေနပါေပါ့လား " ဟု သိေသာ္လည္း ေနာက္ျပန္
ဆုတ္ဖို႔ရာ မတတ္နိုင္သည့္အတြက္ အာပတ္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ရန္ အရာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္
မဆံုးျဖတ္ရဘူး လို႔ ဖြင့္ျပထားပါတယ္ ။
ဒီ အ႒ကထာ ဆရာျမတ္မ်ားရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ ဒႆနပညာရႈေထာင့္က
ၾကည့္ရင္လည္း သိပ္ကို နက္နဲေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္ ။
ေခတ္အျမင္နဲ႔ေျပာရင္ ဒီမွာ အသိနဲ႔ယွဥ္တဲ့ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္မႈ ရဲ႕သေဘာ
နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္းပါတယ္ ။ အသိနဲ႔ယွဥ္တဲ့ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္နိုင္ခြင့္ရွိမႈ ၊ မရွိမႈ အေပၚ
မွာ မူတည္၍သာ လူမွာက တာ၀န္က်ေရာက္မႈ ဆိုတာ ျဖစ္ရတာပါ ။ ဒီအခ်က္ဟာ ဒီမွာ
ေကာင္းေကာင္း ေပၚလြင္ပါတယ္ ။ ဒီမွာ အ႒ကထာ ဆရာကထပ္ျပီး ေျပာထားတာက
" ေရွးအဖို႔၌ ျဖစ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းသည္သာ " လိုရင္း ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ အေဆာ
တလ်င္ ေျပာဆိုအပ္ေသာ စကားသည္ ( ရည္ရြယ္ခ်က္ မပါဘဲ ) ေျပာရေသာေၾကာင့္ ၊
ခၽြတ္ေခ်ာ္သျဖင့္ ( ၀ါ ) ခၽြတ္ေခ်ာ္နိုင္တဲ့ အတြက္ ေသာအာပတၱိယာ နကေရတေဗၺာ အာပတ္
က်တယ္လို႔ မဆိုနိုင္ဘူးတဲ့ ။ ဒီေနရာမွာ ေရွ႕စိတ္ နဲ႔ ေနာက္စိတ္ တို႔ဟာ တစ္ခုပ်က္စီးမွ
တစ္ခုျဖစ္ပံုကိုလည္း ရွင္းျပထားပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ မုသားမေျပာမီ ေရွးအဖို႔၌ ျဖစ္ေသာ
စိတ္သာလွ်င္ ပဓာနက်ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။
မုသားေျပာမယ္လို႔ ၾကိဳတင္ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ေရွ႕စိတ္ မခ်ဳပ္ဘဲ နဲ႔ ေနာက္စိတ္ မျဖစ္နိုင္
ဘူး ၊ အၾကားမရွိေအာင္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္သာ တစ္စိတ္ထဲပဲလို႔ ထင္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒါက ေစတနာသံုးပါးမွာ ပထမပုဗၺေစတနာ ကိုသာ ပဓာနထားရမယ္လို႔ ဆိုတာကို ျပတာ
ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေနာက္စကားေတြျဖစ္တဲ့ -
- အယူအဆကို ဖံုးထားလ်က္
- ႏွစ္သက္ သေဘာတူညီမႈကို ဖံုးထားလ်က္
- ႏွစ္သက္ ေက်နပ္မႈကို ဖံုးထားလ်က္
- ရည္မွန္းခ်က္ကို ဖံုးထားလ်က္ ဆိုတဲ့ စကားမ်ား ( အေၾကာင္းတရားမ်ား ) ဟာလည္း
သိပ္ျပီး ဒႆနဆန္ပါတယ္ ။
အယူအဆဆိုတာ သိနားလည္မႈ နဲ႔ ခံယူခ်က္ ကိုေျပာတာပါ ။ မုသားေျပာရာမွာ
ခံယူခ်က္ ၊ သိနားလည္မႈပါျပီးမွ တမင္တကာ ေျပာတာ ၊ သူမ်ားအက်ပ္ကိုင္လို႔ ၊ တိုက္တြန္း
လို႔ ၊ ဆြဲေဆာင္လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ မိမိ သေဘာ နဲ႔ မိမိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရြး
ခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ ပါတဲ့ သေဘာကို ေျပာတာပါ ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ဖံုးထားလ်က္ဆိုတဲ့ စကား
ဟာလည္း မိမိ ရဲ႕ Intention ကိုေျပာတာ ၊ ဒီေျပာဆိုမႈဟာ မရည္ရြယ္ဘဲနဲ႔ ေျပာတာ
မဟုတ္ဘူး ။ တမင္တကာကိုပဲ မုသားေျပာဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီးမွ ေျပာတာ ျဖစ္လို႔လည္း ေရြးခ်ယ္
မႈ နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါတယ္ ။ ဒီအခ်က္ေတြဟာ ပုဗၺေစတနာထဲမွာ ( မေျပမီကပင္ သိလ်က္ )
ဆိုတဲ့ အထဲမွာ အားလံုး အက်ံဳး၀င္ပါတယ္ ။ ဒီလို မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုလိုက္ျပီးေနာက္
" ဟာ ..ငါေတာ့ မဟုတ္မမွန္ ေျပာမိလိုက္ျပီ ၊ ငါမွားသြားျပီလို႔ သိလိုက္ရင္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္မယ္၊
ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး " ဒီလို မုသားေျပာလိုက္ရတာကိုပဲ သေဘာတူတယ္ ။ အလိုက်တယ္ ။
ႏွစ္သက္ရံုမွ်မက ဒီလို ေျပာလိုက္ရတာကိုပဲ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္တယ္ ၊ ႏွစ္သက္တယ္
ေပါ့ ။ ဒါက ပရေစတနာမွာ အက်ံဳး၀င္တယ္ ။ ဒါေတြ အားလံုးကို ေပါင္းလိုက္ရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္
ဟာ မုသားေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ အယူ၀ါဒ ဒိ႒ိကို လည္းေကာင္း ၊ ႏွစ္သက္ျခင္း ခႏၲီဟိ ကို
လည္းေကာင္း ၊ အၾကိဳက္ရုစိကို လည္းေကာင္း ခ်ထား ၊ ဖံုးထားျပီး ၊ လွည့္ျဖားျပီး ၊ လိမ္
လည္ျပီး ေျပာတာ ျဖစ္တယ္ ။ ဒါေတြ အားလံုးဟာ " မုသာ၀ါဒ " ခ်ည္းပဲ ျဖစ္တယ္ ။
အဲဒီလို အေၾကာင္းတရား အားလံုးကို သိလ်က္ တမင္ကိုပဲ ငါ့မွာ မရွိတဲ့ " ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ "
ကို ရွိတယ္ ၊ ငါရျပီးျပီလို႔ မုသားေျပာဆိုမွသာ ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္တယ္ ။ ေျပာတဲ့အခါ
မွာလည္း ဥတၱရိမႏုႆဓမၼကို ငါ ၀င္စားခဲ့ျပီ ၊ ၀င္စားသည္ ၊ ၀င္စားေနသည္ ၊ ရသည္ ၊
ေလ့လာသည္ ၊ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ျပီ လို႔ေျပာရင္ ထိုရဟန္း အာပတ္သင့္တယ္ ။ ဒါလည္း
သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ေျပာမွ ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္တာပါ ။ ဒီေနရာမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္
စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္လို႔ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ေဖာ္ျပတာမ်ားေသာ္လည္း ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါး
အားလံုးပါ၀င္ပါတယ္ ။ ငါ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟကို စြန္႕ျပီးျပီ ၊ ပယ္ျပီးျပီ ၊ ငါလြတ္
ေျမာက္ျပီ စသည္ျဖင့္ သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုရင္လည္း ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္တာ
ပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ အခါတစ္ပါးမွာ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ဥတၱရိမႏုႆ
ဓမၼကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုေတာ္မူပါတယ္ ။ ဘုရားက အာပတ္မသင့္ဘူးလို႔ မိန္႕ေတာ္မူတာ
လည္း ရွိပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင့္ အာပတ္မသင့္သလဲ ။ ဒါကိုလည္း သိနားလည္သင့္ပါတယ္ ။
ျပီးေတာ့ ပါရာဇိကဏ္ ပါဠိေတာ္ ( ျမန္မာျပန္ ) - ၂၁၅ မွာလည္း ေအာက္ပါ
အတိုင္း ေဖာ္ျပထားတာကိုလည္း သိသင့္ပါတယ္ ။
" အေၾကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ပထမစ်ာန္ကို ၀င္စားျပီ ဟု ဆိုလိုလ်က္ ၊ ဒုတိယစ်ာန္
ကို ၀င္စားျပီ ဟု သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းအား ( နားေထာင္သူ ) သိနား
လည္ေသာ္ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏ ။ ( နားေထာင္သူ ) မသိ နားမလည္ေသာ္ ထုလႅစၥဥ္း
အာပတ္သင့္၏ ။ ဒါေတြကိုလည္း ဥာဏ္၀င္စားျပီး နားလည္ရမယ့္ ျခြင္းခ်က္ တစ္ခု ျဖစ္
ပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ ေခတ္ကာလကိုလည္း ထည့္ေျပာရဖို႔ အေၾကာင္းရွိပါတယ္ ။ ခုေခတ္က
ဒါနသီလေခတ္ မဟုတ္ပါဘူး ။ ၀ိမုတၱိယုဂ ၊ ၀ိပႆနာေခတ္ ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဟိုးေရွးေခတ္
တုန္းကေတာ့ လူေတြက ဒါန ၊ သီလ ေလာက္ပဲ သက္ဆိုင္သလို ေနခဲ့ၾကျပီး သမထ၀ိပႆ
နာ အလုပ္က ရဟန္းသံဃာအလုပ္လို႔ သေဘာထားခဲ့ၾကပါတယ္ ။ ခုက်ေတာ့ လူေတြက
ရဟန္းသံဃာမ်ားထက္ေတာင္မွ ပိုျပီး ၀ိပႆနာကို အားသန္စြာ ေလ့လာမွတ္သား ၊ က်င့္
ၾကံပြားမ်ားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ ဟိုတုန္းက သစၥာ အေၾကာင္း ၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္းကို
တရားပြဲမွာ ေဟာလို႔ ေျပာလို႔ မရဘူး ၊ ပံုတိုပတ္စ ၊ ဇာတ္နိပါတ္ေတြနဲ႔ ၀တၳဳေၾကာင္းေတြ နဲ႔
အသံေန အသံထားနဲ႔ ေဟာမွ လူေတြက နာၾကပါတယ္ ။ ခုက်ေတာ့ ေခတ္ေျပာင္းသြားျပီ ၊
လူေတြက ၀ိပႆနာအေၾကာင္း ၊ မဂ္အေၾကာင္း ၊ ဖိုလ္အေၾကာင္း ပဲ နာခ်င္ ၾကားခ်င္ ၾက
တယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ယခုေခတ္လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ နာခ်င္တာေတာ့ မွန္ပါတယ္ ၊ သိပ္ျပီး
ယံုလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ၊ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ မဂ္ ဆိုတာရွိလို႔လား ၊ ဖိုလ္ ဆိုတာရွိလို႔လား ၊
နိဗၺာန္ ဆိုတာရွိလို႔လားလို႔ သံသယစိတ္ရွိၾကပါတယ္ ။
အဲဒါ ေခတ္လူေတြ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ေယဘုယ်ထင္ျမင္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အနာဂတ ဘယသုတ္မွာ ေဟာထားသလို မဂ္အေၾကာင္း ၊ဖိုလ္
အေၾကာင္း ၊ လက္ေတြ႕မျပနိုင္ ၊ အေထာက္အထားမျပနိုင္ပဲ စာေတြေလွ်ာက္ျပီး ရြတ္ျပေန
လို႔ကေတာ့ ဒီတရားေတြကို နာၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး ၊ ကိုယ္က တရားသေဘာကို ခႏၶာ
ဥာဏ္ေရာက္ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ အားမထုတ္ပဲနဲ႔ နားေထာင္ေကာင္းေအာင္
ေလာက္ပဲ ေဟာေျပာျပီး လာဘ္လာဘ ကို ရွာေနၾကရင္ေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ပရိသတ္ ၊
ေခတ္ပညာတတ္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီတရားပြဲကို အေလးအနက္ထားျပီး လာနာမွာ
မဟုတ္ဘူး ။
ေခတ္လူ ၊ ေခတ္ပညာတတ္ေတြကို ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ရဲ႕ ၾကီးက်ယ္ပံု ၊ နက္နဲပံု ၊
ျမင့္ျမတ္ပံု ၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းပံုေတြကို ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးက တင္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
ဓမၼ ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ ကို ဥာဏ္သက္၀င္ေစခ်င္ပါတယ္ ။ ဒါမွလည္း ဒီသာသနာေတာ္ကို
ေခတ္လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ၾကီးၾကီးမားမား တန္ဖိုးထားတတ္ၾကမွာပါ ။
အပိုင္း - ၇ ကို ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါရန္ ..............................................................................................................................................................
|
|
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ....ေျပာစရာရွိလာျပီလား